גפני לקול חי: "למרות השינויים יש לפרק את מונופול הגז"

    אבי יעקב | צילום: אלי קובין No Comments on גפני לקול חי: "למרות השינויים יש לפרק את מונופול הגז"
    11:45
    29.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: שלושה לוחמים נפלו בפיצוץ מטען ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני שוחח הערב עם בני רבינוביץ במהדורה המרכזית של קול חי ואמר כי הוא נגד התקציב התלת שנתי.

    "אין אפשרות לנהל מדינה עם כזה תקציב, ההערכות שנתנו אנשי האוצר בעבר היו דמיון, לא מדובר בנביאים והם לא יודעים מה יהיה בעוד שנתיים, לא בצמיחה לא בגירעון.

    גפני סירב להתייחס האם הרעיון הזה יוריד מכוחו של יו"ר וועדת הכספים. בעבודה בוועדה היא שוטפת אבל זה לא מקצועי לנהל ככה מדינה, לא לחינם כל ראשי הסיעות בקואליציה מתנגדים לזה".

    על הפרס שיוענק למיזם התח"צ בשבת כפי שנחשף אתמול באתר קול חי אמר הח"כ: "יו"ר הכנסת ששוחחתי עמו אמר לי שלא היה מודע לכל העניין. הכנסת נותנת מקום להעניק פרס ירוק, שאני גם קיבלתי אותו. יש ארגונים רבים שמקבלים ביניהם ארגונים דתיים. לתת כזה אות לקבוצה זה לא מתאים. היה צריך לתת את האות לאלו שלא נוסעים בשבת ולא מזהמים את האוויר.

    "אנו לא מתעלמים מזה" טען גפני. "אין ריבוי של קווים. אני משוחח בעניין עם ישראל כץ ואישים במשרד התחבורה שטוענים שאין גידול במספר הקווים. מדובר בפרובוקציה לשמה".

    על מונופול הגז אמר גפני כי בחוק ששינסקי הסמכות להעביר את החוק הייתה בוועדת הכספים ולא נתתי לשנות או להפחית בפרומיל אחד מהתשלומים שקבעה וועדת ששינסקי. מאז ועד היום יש שינוי שמחיר הגז בעולם יורד וגם נכנס שחקן נוסף לזירה שזו איראן.

    אני מחר פותח את הכנס בכנסת בנושא ודעתי שצריך לקחת בחשבון את השינויים אבל לפקח על המחירים או לפרק את המונופול. יש כעת דיון ציבורי שכתוצאה ממנו הקברניטים יודעים שאי אפשר לתת להם את כל מבוקשם.

    לסיום אמר גפני בנושא החוק הנורבגי כי הוא מקווה ששרת המשפטים תביא את ההצעה. כרגע כולם תומכים בזה חוץ מהשר כחלון ואני מקווה שלא נופלה לרעה.



    0 תגובות