בשורה בריאה לפריפריה: המשמרות יקוצרו, השכר לא ישתנה

צבי טסלר No Comments on בשורה בריאה לפריפריה: המשמרות יקוצרו, השכר לא ישתנה

שר הבריאות: "אין סיבה שאזרח בסחנין או בקריית שמונה יחיה פחות בגלל מקום מגוריו"; יו"ר הוועדה: "לחזק את המערכת הציבורית"; מנכ"ל המשרד: "בקרוב – הרחבת הסדרי בחירה והחלטות משמעותיות בבריאות הנפש"

משה ארבל צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון שנערך היום (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת ועסק במדיניות משרד הבריאות, אמר השר משה ארבל: "אין סיבה שאזרח בסחנין או בקריית שמונה יחיה פחות בגלל מקום מגוריו. תקציב המשרד לשנתיים הבאות הוא בשורה גדולה וחשובה לצמצום פערים. עם כל הכבוד לרפואה הפרטית, גאוותנו ותפארתנו הן על כך שגם אדם שהפרוטה אינה מצויה בכיסו יקבל את הרפואה הטובה ביותר. מיקוד המאמץ חייב להיות בפריפריה, המקומות הגדולים והחזקים יסתדרו בשלב הזה עם מיקוד מאמץ נמוך יותר. גם את תכנית קיצור התורנויות אנחנו מתחילים בפריפריה, שם יקוצרו התורנויות ל- 19 שעות באותה משכורת, מה שעשוי להוביל מתמחים לבחור להתמחות שם".

השר ארבל קרא לתורמים שלא להפנות את כספם למחלקות היולדות בבתי החולים במרכז הארץ: "זה לשים כסף על קרן הצבי. מחלקות אלה מתוקצבות בתקצוב יתר".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בדיון: "משאבי משרד הבריאות מוקצים בדיס-פרופורציה לטובת הפריפריה. עדיין יש פערים ואנחנו מתקשים לתת איזון מספק בעיקר בגלל שאין אוכלוסייה חזקה מספיק ביישובים אלה". הוא ציין כי יש תקנים פנויים לרופאים בבתי החולים בברזילי ובוולפסון. בר סימן טוב בישר כי בתוך חודש יוצגו "החלטות משמעותיות שנועדו להתמודד עם העלייה האדירה בביקושים לבריאות הנפש; הגדלה מאסיבית מאוד של המטפלים, טיפולים ממוקדים יותר וקצרים יותר. נקצה לכך מאות מיליוני שקלים".

יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו: "השאיפה שלי היא שכל אזרחי המדינה יקבלו שירותי בריאות מלאים ללא קשר למקום מגוריהם. המטרה הסופית היא לחזק את המערכת הציבורית. לנגד עינינו עומדים לא אלה שרכשו ביטוחים פרטיים, אלא מי שאין לו ביטוח נוסף". עוד קרא למשרד הבריאות לפעול בדחיפות לקיצור תורים במערכת, לקבוע סדרת תקני איכות לקופות החולים עבור זמני המתנה ולפעול להרחבת הסדרי בחירה של קופות החולים.

בר סימן טוב השיב: "מ-1 בספטמבר נאפשר ליותר בתי חולים לתת יותר שירותים לבחירת האזרח, למשל IVF, גניקולוגיה, בריאות הנפש וגם טופס 17 שקוף – מטופל יוכל לדעת למי הוא יכול לגשת מבין כל נותני השירות. נקצה כסף לבתי החולים הציבוריים כדי שיעבדו אחר הצהריים".

חברי הכנסת קטי שטרית ואחמד טיבי קראו בדיון שלא לפגוע ברפואה הפרטית: "אני לא מבינה מדוע מושתים קנסות על בית החולים הדסה בגלל רפואה פרטית", אמרה ח"כ שטרית. ח"כ חילי טרופר: "אני חולק עליכם. יש לתת תעדוף ברור לרפואה הציבורית".

ח"כ טיבי אמר כי אלפי רופאים מהמגזר הערבי אשר למדו בחו"ל אינם משתלבים במערכת הרפואית בישראל. בתגובה אמר בר סימן טוב: "אני לא מכיר מספר כזה גדול של המתנה להתמחות".

יו"ר הנהגת הסטודנטים בארגון "מרשם", ערן דותן, פנה לראשי המשרד ואמר: "מדוע הזנחתם את קיצור ההתמחויות ואינכם פועלים לפי המלצות הוועדה המקצועית שמיניתם?". עוד אמר: "תוספת סטודנטים לרפואה זה דבר מבורך, אבל מי יכשיר את הסטודנטים האלה?". מנכ"ל המשרד השיב: "זה לגמרי אפשרי. בהולנד ובדנמרק מכשירים פי 2 ופי 3 סטודנטים על אותו מספר מיטות".

רכזת תחום מוגבלויות בבית איזי שפירא, ולרי זילכה: "אני מתחננת שהממשלה הזאת תיקח על עצמה להציל את הילדים שלא מצליחים לקבל טיפולי התפתחות הילד. לא יכול להיות שלמעלה מעשור הבעיה הזאת לא באה על פתרונה". על כך השיב יו"ר הוועדה ח"כ בוסו כי ועדת הבריאות שמה לה למטרה למצוא פתרונות לנושא.



0 תגובות