זקן המועצת מבהיר: המשא ומתן על הגיוס – על דעתי

נתי קאליש 1 Comment on זקן המועצת מבהיר: המשא ומתן על הגיוס – על דעתי

לאחר שביום ראשון יצא מכתב חריף עליו חתמו גדולי ראשי הישיבות הספרדיות וחברי מועצת חכמי התורה, בו נכתב מפורשות כי אין לעשות שום פשרות בעניין הגיוס, היום מבהיר נשיא המועצת מרן הגר"מ מאיה כי הוא תומך במו"מ בנושא הגיוס. במקביל, תנועת ש"ס מגיבה לדברי השר ארבל ואומרת כי: "נושא חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות הק', מופקד אך ורק בידי מועצת חכמי התורה; נציגי התנועה הונחו שלא להתבטא בנושא". היועמ"שית מבהירה: "אין מקור סמכות חוקי למתן פטור גורף של תלמידי ישיבות"

צילום: ללא קרדיט
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת חוק הגיוס: זקן מועצת חכמי התורה מרן הגר"מ מאיה כותב בכתב ידו, כי אלו האומרים בשמו, שהוא נגד קיום משא ומתן בעניין הגיוס, אינם אומרים אמת.

"כל המו"מ המתנהל הינו על פי הוראות מועצת חכמי התורה" כותב הגר"מ מאיה, ומוסיף: "ואין להתייחס בשום צורה למכתב היוצא בדרך אחרת".

כזכור, ביום ראשון יצא מכתב חריף מאוד בנושא הגיוס, עליו חתמו גדולי ראשי הישיבות הספרדיות וחברי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן הגר"מ מאיה שליט"א.

במכתב שקרא להתחזק רק בלימוד תורה ובאמונה, בעת הזו, נכתב בפירוש כי אין להגיע לשום פשרות ומכסות ויעדי גיוס, וגם אלו שלא לומדים בישיבה אסור להם ללכת לשום מסלול בצבא.

בנוסף נכתב, כי אין להירתע גם מהליכה לכלא או מסנקציות שונות, ושבעת הזו צריך להיות מוכנים אף למסור את הנפש.

ובתוך כך, בסיעת ש"ס מגיבים בשעה האחרונה לשר הפנים ארבל שאמר הבוקר כי "יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו – אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא".

מהסיעה נמסר: "נושא חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות הק', מופקד אך ורק בידי מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א ומנוהל ע"י יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגו למו"מ הרב אריאל אטיאס. נציגי התנועה הונחו שלא להתבטא בנושא כלל. עמדתה של ש"ס מוצגת אך ורק בכלים הרשמיים של תנועת ש"ס".

במקביל, היועמשי"ת מעדכנת בשעה האחרונה כי היא לא מאפשרת לממשלה ייצוג נפרד בדיון על הגיוס: "היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי החל מיום 1.4.2024 אין מקור סמכות חוקי למתן פטור גורף של תלמידי ישיבות מגיוס לשירות צבאי וכי על מערכת הביטחון לפעול לגיוסם על פי כל דין. ביחס לבקשה למתן ייצוג נפרד בעתירה בנושא, הממשלה עוד לא הציגה את עמדתה בעניין גיוס בני הישיבות, ולכן לא ניתן לבחון את הנושא בעת הזו".



1 תגובות

מיין תגובות