הקשיים במו"מ: בליכוד ביטלו פגישות עם הציונות הדתית ויהדות התורה

אתר קול חי 2 Comment on הקשיים במו"מ: בליכוד ביטלו פגישות עם הציונות הדתית ויהדות התורה

בליכוד ביטלו הבוקר את פגישות המשא ומתן עם הציונות הדתית ויהדות התורה. במקביל פורסם על מגעים שהחלו לקיים בליכוד עם לפיד וגנץ, אך במפלגה הכחישו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקשיים במשא ומתן להרכבת ממשלה: בליכוד ביטלו הבוקר (רביעי) את פגישות המשא ומתן שהיו אמורות להתקיים היום עם הציונות הדתית ויהדות התורה. במקביל פורסם על מגעים שהחלו לקיים בליכוד עם לפיד וגנץ, אך במפלגה הכחישו.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר התייחס לקשיים: "‏די לירי בנגמ"ש. בצלאל אידיאליסט מלא מלא, ואני קורא לכולם לגלות אחריות. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות".

קודם לכן הגיבו בליכוד לפרסום על מגעים עם יש עתיד וגנץ: "עוד פייק ניוז. ספין שלא היה ולא נברא. כדאי שאלה שמשקיעים כ"כ הרבה בלהפיץ פייק ניוז ישקיעו את המאמצים בלהקים ממשלת ימין על מלא ומיד".

גם ביש עתיד התייחסו לכך: "הליכוד מפיץ את השמועות המופרכות האלה כדי להוריד מחירים מול סמוטריץ׳ ודרעי. לא ננהל איתם שום משא ומתן ויש עתיד לא תשב בממשלה של חשוד בפלילים חמורים".

אמש דווח על החרפת המצב בין הציונות הדתית לליכוד, לאחר פגישתם של נתניהו וסמוטריץ' בכנסת. בפגישה הציע נתניהו לסמוטריץ' לוותר על תיק הביטחון בתמורה להסדרת ההתיישבות הצעירה.

גורמים בליכוד טענו מסרו כי "בפגישה עם סמוטריץ' נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה. 'נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים במקום לנצל את ההזדמנות'".

גורמים בציונות הדתית הגיבו ומסרו כי הם "מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ׳ בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו״ש. לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של ״הקפאת הבניה״ בהתיישבות של נתניהו ב-2009-2010".

פרשננו הפוליטי איתי גדסי, שוחח עם דוד חכם במהדורת הבוקר והסביר כי "המשא ומתן תקוע בגלל תיקים ולא מדיניות. בשלב הזה נתניהו הוא הסמן השמאלי ביותר בממשלה העתידית וככזה הוא מסביר גם לציבור שסמוטריץ' לא מתאים לכהן כשר ביטחון בגלל ביקורת אמריקאית".

"נתניהו מבחינתו לא רוצה לתת לסמוטריץ' את האוצר או ביטחון ולשותפים באופן כללי כדי לשמור כמה שיותר תפקידים בכירים לליכוד. זה טבעי", הוסיף גדסי והסביר. "אבל גם הוא מבין שהוא צריך לתת הפעם את התיקים הבכירים לדרעי וסמוטריץ' ואומר לפחות נעשה פה משחק ולא ניתן לסמוטריץ' את הביטחון שזה תיק משמעותי שבו הוא יכול לקדם מדיניות מול הפלסטינים. בינתיים דרעי השתכנע באמת ללכת לאוצר, להערכתי זה לא יקרה בסוף. בעיקרון הליכה של סמוטריץ' לאוצר תסגור את הפינה אבל הוא מתעקש על הביטחון וכולם מבינים שמה שהיה לא יהיה. מבחינת הציונות הדתית, אם לא תהיה מדיניות ימנית אמיתית אז בשביל מה הלכנו לבחירות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שלא יאבדו את ההזדמנות ויפילו את הממשלה עוד פעם…מתי כבר יסתדרו??

  2. 1

    הלוואי ומהר מאד יגיעו לתואצות טובות
    שלא יהיה אסון