ח"כ דיסטל במסר מרגש לציבור החרדי: "אתם לא לבד"

אבי מימרן No Comments on ח"כ דיסטל במסר מרגש לציבור החרדי: "אתם לא לבד"

ח"כ גלית דיסטל בראיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית: "אני לא רוצה לחיות במדינה יהודית שבה לא מבינים את החשיבות הגדולה של תלמידי חכמים. אני מרגישה שמי שיושב ולומד שומר על ילדי בצבא בדיוק כמו כיפת ברזל וטנק. השמאל היו מוכנים להילחם בכל מחיר על הצביון החילוני שלהם. למה כשהציבור החרדי זועק את הנשמה שלו על אותו דבר לא מבינים את זה?"

Jewish yeshiva students study at the Kamenitz Yeshiva, in Jerusalem on August 22, 2023. Photo by Chaim Goldberg/Flash90 *** Local Caption *** ישיבת קמניץ ישיבה אברכים תלמידים תורה חרדים לימוד ישיבת קמניץ צילום: Chaim Goldberg/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האזינו לראיון המלא>>>

ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן מהליכוד, במסר מרגש לציבור לומדי התורה: "עם ישראל אוהב אתכם, אני מרגישה שמי שיושב ולומד – שומר על ילדי בצבא בדיוק כמו כיפת ברזל וטנק". את הדברים המרגשים אמרה הערב (חמישי), בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית של 'קול חי'. 

בפתח דבריה התייחסה דיסטל למשא ומתן לשחרור חטופים: "כל עסקת החטופים זה יותר ספין של התקשורת, אחד הכי אכזריים שיש. סינוואר לא מעוניין ורק פעולה צבאית חזקה יכולה לשחרר את החטופים. סינוואר מכיר אותנו הרבה יותר ממה שאנחנו מדמיינים וחכם יותר ממה שאנחנו חושבים. אני מאמינה שהוא צפה הכל מראש, את הקרע בעם. את הפילוג שיצרו החטופים. ואנחנו צריכים להיות יותר חכמים ולהבין שאין מקום למחאות ובחירות. חייבים אחדות".

היא מתחה ביקורת חריפה על המחאה נגד הממשלה: "יש טרמפיסטים שיודעים לקחת את הטראומה הציבורית ולתעל אותה לפילוג ולהסתה. המראות מול בית ראש הממשלה גרמו לי לתהות האם הוא מוגן. התחושה היא שמערכת אכיפת החוק לא עושה מה שצריך. פניתי לרה"מ בבקשה לפתוח בהדחת היועמ"שית. היא אמורה לסייע לממשלה והיא לעומתית לחלוטין. זה סעיף שמקנה לממשלה עילה להדיח אותה. אני נמנעת מלבקר את גלנט כי הוא מתעסק במלחמה".

בהמשך, סיפרה דיסטל על יחסיה הקרובים עם הציבור החרדי: "קיבלתי פניה מהרב אלבז. נעניתי בשמחה עצומה, זה היה מפגש מרגש מאוד. ברגע שראיתי שהמאבק נגד החרדים, שיש לו מאפיינים אנטישמיים, הולך וגדל – מיד נעמדתי בראש התורן ואני מתעסקת בלהגן, לשמור ולהנגיש את החברה המופלאה הזאת, שיכולה לעשות בית ספר לציבור הישראלי בהרבה תחומים".

עוד הוסיפה ואמרה דיסטל בדבריה המרגשים על ציבור לומדי התורה: "אני לא רוצה לחיות במדינה יהודית שבה לא מבינים את החשיבות הגדולה של תלמידי חכמים. אני מרגישה שמי שיושב ולומד שומר על ילדי בצבא בדיוק כמו כיפת ברזל וטנק".

היא שבה והתייחסה לאנשי המחאות: "הם היו מוכנים להילחם בכל מחיר על הצביון החילוני שלהם. למה כשהציבור החרדי זועק את הנשמה שלו על אותו דבר לא מבינים את זה? אני רוצה לומר לציבור החרדי: עם ישראל אוהב אתכם, מעריך וגאה בכם. יש מיעוט קולני, אבל מאחוריכם יש מיליונים ואתם לא לבד".



0 תגובות