לקראת כניסת בן גביר: הוגשה הצע"ח להרחבת סמכויות שר הבט"פ

    איתי גדסי 1 Comment on לקראת כניסת בן גביר: הוגשה הצע"ח להרחבת סמכויות שר הבט"פ

    בעוצמה יהודית הגישו את הצעת החוק שתרחיב את סמכויות השר לביטחון הפנים, שיתווה את מדיניות המשטרה. עם זאת, השר לא יתערב בחקירות

    מחויכים. בן גביר והמפכ"ל שבתאי בבת מצווה לבתו של יו"ר עוצמה יהודית, הערב צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בן גביר נערך לכניסה לתפקיד השר לביטחון לאומי (השר לביטחון הפנים כיום) ומבצע שינויים יסודיים בהגדרת התפקיד. הערב (חמישי) הוגשה הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, המעגנת את סמכותו של השר להתוות את מדיניות המשטרה. לפי הצעת החוק, משטרת ישראל תהיה נתונה למרות הממשלה והמפכ"ל יהיה כפוף לשר. עוד לפי ההצעה, השר לא יתערב בחקירות ספציפיות אך יוכל להנחות מדיניות גם בענייני חקירות.

    לפי המצב כיום מי שמתווה את המדיניות הוא המפכ"ל עצמו ולא השר. בן גביר מבקש להפוך את התפקיד לדומה יותר לתפקיד שר הביטחון.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי: "כידוע, עקרון יסוד בדמוקרטיה המודרנית הוא כי הדרג המדיני -קרי נבחרי הציבור- מתווה מדיניות ומנחה, והדרג הביצועי מיישם מדיניות זו. בהתאם לכך, ועל מנת ליצור מארג חקיקתי קוהרנטי, שעומד בקנה אחד עם עיקרון היסוד האמור ברישא, מוצע להחיל הסדר דומה בפקודת המשטרה, בכל הנוגע ליחסים שבין משטרת ישראל לבין הממשלה והשר הממונה".

    ח"כ בן גביר מסר כי: "זהו יום חשוב לדמוקרטיה. כפיפות של המשטרה להוראות מדיניות הנקבעות על ידי השר ניתן למצוא בחוקיהן של מדינות שונות בעולם, כמו באוסטרליה שבה שר המשטרה יכול להורות למפקד המשטרה על מדיניות כללית שנוגעת לפעילות המשטרה; בניו זילנד שבה קבועה כפיפותו של מפקד המשטרה לשר, למעט בעניינים של פעולות או חקירות קונקרטיות; ובאנגליה, שבה לצד כפיפותו של כל מפקד משטרה מחוזית לגורם נבחר במחוז, גם הסוכנות הלאומית לפשיעה כפופה להנחיית שר הפנים בקביעת סדרי העדיפויות האסטרטגיים, ומעתה – גם במדינת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הוא חייב ללכת עם מדים גם לאירוע בערב?? ואווו…זה ממש קשה