הירידה בהצבעה החרדית וה"פיגוע הפוליטי" | הפרשנים

    אסתי פלד No Comments on הירידה בהצבעה החרדית וה"פיגוע הפוליטי" | הפרשנים

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו עם מגיש המהדורה המרכזית על הירידה בהצבעה החרדית, ומה הסיבה לתופעה | וגם: על ההקלטה של סמוטריץ' נגד נתניהו וממי היא עשויה הייתה לצאת?

    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום וכתב כאן חדשות מיכאל שמש, שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הירידה בהצבעה החרדית והדברים הקשים של סמוטריץ' נגד נתניהו.

    בפתח השיחה התייחס ריבלין לירידה בהצבעה החרדית: "בעבר אחרי כל ישיבה באופוזיציה הייתה עליה בהצבעה. מה שהשתנה זה שפשוט לא סבלנו מספיק. האזרח החרדי לא כ"כ הרגיש את הצרות של הממשלה הזו. כי את רוב הגזירות הצליחו לעצור. הוא לא מבין שהיו עוד הרבה מאוד גזירות בצנרת שהולכות להתממש אם הם יצליחו להקים ממשלה. אם הם יקימו ממשלה הפעם לא יהיו להם שום מעצורים וכל מה שראינו עד עכשיו יהיה רק פרומו".

    לשיחה הצטרף העיתונאי מיכאל שמש מכאן חדשות, שחשף אתמול את ההקלטה בה נשמע בצלאל סמוטריץ' מתבטא בחריפות נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו. "זו הקלטה מתוך שיחה שמתקיימת במהלך השנה האחרונה, לא משהו מעכשיו – אבל יש התייחסות רלוונטית לדברים שעל סדר היום כמו הישענות על רע"מ – האם נתניהו רצה את זה או לא. סמוטריץ מטיח האשמות קשות בשפה אפילו קצת ירודה נגד נתניהו. זה מפתיע כי סמוטריץ מנסה להציג את מערכת היחסים עם נתניהו כאידיאלית ונראה לפי ההקלטה שיש שם משקעים. הוא אומר על נתניהו שהוא שקרן בן שקרן ועוד אמירות קשות מהסוג הזה וזה מרמז אולי מה גם צפוי לנו אחרי הבחירות".

    לדברי שמש: "אני חושב שאין מקום לתנודות בתוך הגוש. אבל זה מעורר סערה אדירה. אפילו ש"ס מוציאה קמפיין נגד הציונות הדתית בשעות האחרונות ונצמדת עוד יותר לנתניהו. זה גורם לתסיסה. גם הליכוד ונתניהו חוגגים על זה כמובן ואומרים שצריך להצביע רק להם".

    ריבלין: "בשבוע שעבר סמוטריץ' גרם נזק אדיר בפרסום התכנית המשפטית. הוא עשה את זה במכוון. אני לא אתפלא אם ההקלטה יצאה מהאזור של סמוטריץ' כדי להראות שנתניהו לא אמין. סמוטריץ' פיגוע פוליטי לגוש. הוא הכשיל את המהלך עם רע"מ כדי להיות מנהיג הימין הדתי וזה הצליח לו".

    בלום: "במעוזי הליכוד ההקלטה הזו פגעה דווקא בסמוטריץ; היום אתה כבר לא יכול לומר שיש לנו גם את הגוש. רק לחרדים אף אחד לא דאג בממשלה הזו".



    0 תגובות