דובר צה"ל לתושבי עזה: "אל תאפשרו לגרור אתכם להסלמה"

    קובי פינקלר 2 Comment on דובר צה"ל לתושבי עזה: "אל תאפשרו לגרור אתכם להסלמה"

    דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי בפנייה לתושבי עזה" "רווחת התושבים בעזה לא נמצאת לנגד עיני הג'יהאד האיסלאמי, ובמחיר שיקולים שאין בינם ובין האינטרס העזתי דבר- הוא מאיים להביא את הרצועה פעם נוספת אל פי תהום. אל תאפשרו לגרור אתכם להסלמה"

    עזה צילום: פלאש 90
    21:29
    12.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' הכהן: "ההימנעות ממשל צבאי בעזה היא תקלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתיחות בדרום: דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי פנה הערב (חמישי) לתושבי עזה וקורא להם שלא לאפשר לארגון הג'יהאד האיסלאמי לגרור אותם להסלמה.

    "בימים האחרונים אנו עדים להתנהלות מסוכנת של ארגון הג'יהאד האסלאמי שעלולה להיות לה השלכות חריפות על המצב ברצועת עזה", כתב אדרעי. "התנהלות זו, שמתבטאת בכוונות להוציא לפועל פיגוע נגד תושבי העוטף וכוחות צה״ל, פגעה כבר עתה בשגרת החיים של העזתים: ישראל נאלצה לסגור את המעברים בארז ובכרם שלום כדי למנוע תנועה של אנשים ורכבים בצירים אלה.

    דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    Yonatan Sindel/Flash90

    לדבריו "מדובר בארגון שרווחת התושבים בעזה לא נמצאת לנגד עיניו, ובמחיר שיקולים שאין בינם ובין האינטרס העזתי דבר- הוא מאיים להביא את הרצועה פעם נוספת אל פי תהום. תושבי עזה, אל תאפשרו לג'יהאד האיסלאמי לגרור אתכם להסלמה".

    בתוך כך, בעיריית שדרות עדכנו מוקדם יותר הערב כי צומת שדרות-ניר עם לכיוון צפון תהיה סגורה גם מחר והרכבות לא תפעלנה. בעירייה ציינו כי ניתן לצאת מהעיר דרך כביש 232 מצומת אזור התעשייה או דרך הבריכה, וביקשו "שלא לפרוץ מחסומים של כוחות הביטחון ולא לנסוע דרך דרכים חקלאיות".

    עוד מסרו בעיריית שדרות, כי מי שמרגיש צורך בסיוע רגשי יכול לפנות למרכז חוסן או למוקד מידע ושירות לתושב שזמינים 24/7 במספר 8516.

    היום אחר הצהריים החליט צה"ל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים לטובת הגברת המוכנות. האוגדה תוגברה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי״ר, שריון וכוחות מיוחדים. בנוסף, בשלב זה לא קיימת פקודת עוצר יציאות בצה"ל, אך הוחלט שחלק מהכוחות ישארו בגזרה.

    דובר צה"ל לשעבר, תא"ל במיל' אבי בניהו אמר בריאיון ל"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן, כי "עדיף לפגוע באיכות החיים לטווח קצר ולשמור על החיים עצמם". לדבריו "יושבים ראשי המערכת ועושים הערכת מצב ומקבלים החלטה שנועדה להגן על חיי אדם, זו לא התרפסות. מדינת ישראל מספיק חזקה. אנחנו לא מחפשים להרתיע את החמאס כרגע אלא מתעסקים עם הג'יהאד האיסלאמי שזו כנופיה. אבל זה כמו תאריך תפוגה על שקית חלב, המועד יגמר בשעות הקרובות. אם הג'יאהד ינסו להוציא בכל זאת פיגוע מרה תהיה אחריתם".

    מנגד, חה"כ מירי רגב (הליכוד) תקפה בריאיון ל"קול חי": "אין ראש ממשלה, אלא פקיד זוטר שנבהל מכל דבר. אנשים יושבים בעוצר ומחכים לראות מה חמאס יעשה. אנחנו לא היינו מגיעים למציאות הזו".

    לדבריה "צה"ל עוקב מקרוב ויודע מתי לאפשר לתושבים את שגרת החיים, אבל יש כאן ממשלה מתרפסת שעובדת אצל עבאס ולכן זו המציאות. אני לא זוכרת מציאות כזו ששמים אנשים במעצר בית עד שחמאס יחליט איך מתנהלים. מעניין אם תושבי תל אביב היו יושבים כך בעוצר".

    כזכור, המתיחות בדרום היא מחשש לנקמה של הג'יאהד האיסלאמי עם מעצרו של בכיר הארגון בשומרון באסם א-סעדי. הערב בית המשפט האריך בשמונה ימים את מעצרו של א-סאעדי.

    הרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי, סייר הבוקר באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. הוצגו לו תמונת המצב המודיעינית-מבצעית לצד פעילות הכוחות הלוחמים באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לגזרה.

    במהלך הסיור, הנחה הרמטכ״ל על הגברת מוכנות צה״ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תכניות למאמצים ההתקפיים.

    בבוקר דיווחנו שצה"ל העלה מטוסים ללא טייס מעל שמי הרצועה, בניסיון לאתר את מחבלי הג'יהאד בטרם יצליח לבצע פיגוע. גורם בכיר ששוחח עם "קול חי" אמר כי "הסבלנות פוקעת, והיד נמצאת על ההדק".

    עוד דווח במהלך היום, כי הגורמים הצבאיים מעריכים כי פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי ניסו להוציא אל הפועל פיגוע נקמה. אולם היעדר מטרות בשל אמצעי הזהירות שנקטה ישראל מנעה זאת".

    ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום הערכת מצב ביטחונית, בקריה בת"א. בדיון דנו במצב הביטחוני בדרום ובהתפתחויות האפשריות.

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

    עמוס בן גרשום /לע"מ

    ראש הממשלה אמר בתום הדיון כי "אנו מבינים ושותפים לקושי של תושבי הדרום. מה שעומד מול עינינו – שמירה על חייהם והגנה על ביטחון ישראל.

    "סידורי הביטחון שהוחלט עליהם הם היערכות נדרשת וזמנית בלבד. לא נקבל מצב לאורך זמן שבו ארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים. לא נירתע מהפעלת כוח כדי להחזיר את שגרת החיים בדרום המדינה, ולא נפסיק את מדיניות המעצרים של פעילי טרור ביו״ש", אמר לפיד.

    קודם לכן שוחח ראש הממשלה עם ראשי רשויות בדרום, ואמר להם כי  כי הוא "מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים", אך הדגיש כי "לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב". רה"מ לפיד הבהיר כי "ישראל נערכת לכל תרחיש, ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      פחחחחח.. חרטטן.. זה אתם פשוט מפחדים להיכנס לזה .. ראינו מזה "מבצע" אצלכם.. 10 ימים מפציצים אותם, ואח"כ שולחים להם בטון לבנייה… למה לא לגמור להם תצורה וזהו??? למה צריך מו"מ מול מצריים??? מטומטם העסק!

    2. 1

      "אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר" אין לכם אפשרות לומר בעז"ה????????????????
      רק בעזרתו של ה' יתברך תצליחו לעמוד מולם – חמס , אל קעידה , איראן , סוריה , לבנון וכו'
      למה למה למה?? תאמינו בה ורק אז הוא יושיע אותנו