לפיד לראשי רשויות בדרום: "לא נאפשר למצב להמשך זמן רב"

איתי גדסי No Comments on לפיד לראשי רשויות בדרום: "לא נאפשר למצב להמשך זמן רב"

ראש הממשלה אמר לראשי הרשויות כי הוא "מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים", אך הדגיש כי "לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב"

21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (חמישי) טלפונית עם ראשי הרשויות מהדרום ועדכן אותם בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות בעוטף עזה.

ראש הממשלה אמר לראשי הרשויות כי הוא "מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים", אך הדגיש כי "לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב". רה"מ לפיד הבהיר כי "ישראל נערכת לכל תרחיש, ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך". כמו כן, הסביר רה"מ לפיד כי בהמשך היום הוא יקיים הערכת מצב נוספת.

ראש הממשלה הנחה את מנכ"לית משרדו לסייע ככל שיידרש, הן באופן מידי לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק.

במקביל, שר הביטחון, בני גנץ קיים היום הערכת מצב מורחבת לאור המצב בעוטף עזה בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מנכ"ל משרד הביטחון ובכירים נוספים.

גנץ בהערכת מצב,

ניקול לסקבי, משרד הביטחון

שר הביטחון הנחה להיערך לשימוש במגוון אמצעים אזרחיים וצבאיים על מנת להסיר את האיום על הדרום ולבצע היערכות מבצעית רחבה, במטרה להשיב את שגרת החיים המלאה.

גנץ הנחה את ראש רח"ל ביחד עם צה"ל באמצעות פיקוד העורף, לפעול מול משרדי הממשלה, למתן מענה הולם לתושבי היישובים בעוטף. כמו כן, הדגיש שר הביטחון, כי כלל הפעילות המבצעית בכלל הגזרות תימשך.

מוקדם יותר היום (חמישי) סייר הרמטכ״ל רא"ל אביב כוכבי באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. לרמטכ"ל הוצגה תמונת המצב המודיעינית-מבצעית לצד פעילות הכוחות הלוחמים באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לגזרה.

במהלך הסיור, הנחה הרמטכ״ל על הגברת מוכנות צה״ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תכניות למאמצים ההתקפיים.

היום זהו היום שלישי ברציפות שתושבי אשכול נתונים תחת מגבלות תנועה מחמירות עקב הכוננות הביטחונית לירי נ״ט. כביש 232, העורק הראשי של תושבי דרום המועצה נחסם ושגרת חייהם של אלפי תושבים שובשה לחלוטין. לפי הנחיית הצבא, התושבים נדרשים לנסוע בדרכים חלופיות רעועות ולא בטיחותיות שבתנאים הנוכחים לא יכולות להכיל את עומס התנועה הכבד עליהן נוכח החסימות.



0 תגובות