הרב רוז'ה על זיהוי החללים: "מעודי לא ראיתי מצבים כל כך קשים"

    אבי מימרן 2 Comment on הרב רוז'ה על זיהוי החללים: "מעודי לא ראיתי מצבים כל כך קשים"

    הרב יעקב רוז'ה מספר לאבי מימרן על זיהוי חללי הטבח: "נעשתה מלאכה קדושה בקבורה ובזיהוי. אנשים מסרו את נפשם למען כבוד המת והזיהוי לפי ההלכה. אולי זו נחמה פורתא למשפחות הנופלים, שגופת החלל טופלה בכל הכבוד הראוי"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו לראיון>>>

    יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה: הרב יעקב רוז'ה, חבר מועצת הרבנות הראשית ומומחה בתחום הקבורה וזיהוי חללים, שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על מלאכת הזיהוי של נרצחי הטבח בחג שמחת תורה: "לא ראיתי בכל ימי חיי מצבים כל כך קשים ומזוויעים של חללים. אין מילים לתאר. מעשים נוראים ואכזריים".

    הוא הסביר כי "כל חייל שעובר חיול לוקחים ממנו טביעת אצבעות ודי אן אי וכל מה שנותר לנו זה להשוות. היום הזיהוי נעשה אונליין בשטח. באזרחים זה יותר קשה כי אין מאגר להשוות אליו".

    הרב רוז'ה ציין כי "נעשתה מלאכה קדושה בקבורה ובזיהוי. אנשים מסרו את נפשם למען כבוד המת וזיהוי לפי ההלכה. אולי זו נחמה פורתא למשפחות הנופלים, שגופת החלל טופלה בכל הכבוד הראוי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      השם יתברך ישמור וירחם עלינו איזה יסורים דווקא לעם היהודי בארץ ישראל מגיע את ההפך אנחנו עם ישראל נותן לערבים ולפלסטינים יותר ממדינות ערב אחרות .אז למה ההתנהגות של המוסלמים השטחים הכבושים זה מה שאוכל אותם

    2. 1

      יש אסור ביהדות של "לא תחונם" אל תתן לגויים מתנות חינם אולי זו הבעיה פה כשאתה נותן תחטוף יותר מכות למה? ככה. יהודי צריך להבדל מהגויים אם יהודי לא יעשה קידוש הגוי כבר יעשה לו הבדלה