מרתון ניקיון זוגי

    דינה טורנהיים 1 Comment on מרתון ניקיון זוגי
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נתחיל בבדיחה בנושא הכי מדובר כרגע: ה-נ-ק-י-ו-ן
    מעשה בזוג צעיר, שהתגורר בשכונה שקטה.
    בבוקר הראשון בביתם, ראתה האישה את שכנתה, תולה את הכביסה הרטובה שלה לייבוש בשמש.
    "איזה כביסה מלוכלכת תולה השכנה במתלה הכביסה", אמרה לבעלה, "אולי צריכה אבקת כביסה חדשה וטובה יותר? אולי אוכל ללמד אותה? ואולי לעזור לה לכבס את הכביסה?"
    הבעל החריש ולא הגיב
    וכך, יום אחר יום, חזרה האישה על הערתה, בכל פעם שהשכנה תלתה כביסה,
    כעבור חודש, הופתעה האישה לראות את השכנה, תולה כביסה נקייה וצחה, פנתה ואמרה לבעלה: "תיראה היא למדה לכבס בסוף, כנראה שכנה אחרת לימדה אותה."
    "לא", אמר הבעל, "היום קמתי מוקדם וניקיתי את החלונות שלך"…
    בימים טרופים אלו, שהאקונומיקה נשפכת כמו מים, וכולנו יצאנו למלחמת חורמה נגד החמץ,
    מן הראוי שנערוך גם ניקיון לזוגיות שלנו, נמרק את הכתמים שמכערים את מפת הנישואין, ומעכירים את אווירת הבית, יחד נקרצף ונפתח דף חדש וצח, נטול משקעי עבר.
    אם נתבונן בחלק מן האזהרות הכתובות על גבי בקבוק האקונומיקה, נוכל לשפשף ולגרוף ממנו כמה וכמה טיפים, כיצד לערוך את הניקיון הזוגי טוב ובטוח יותר.
    • "אין לערבב עם חומרים אחרים…עשוי לשחרר גז רעיל"- כשפותחים יחד משקעים מהעבר במטרה לנקות אותם, יש לעשות זאת בסבלנות, ולא לפתוח כמה חזיתות בו זמנית ,וכן לא להשתמש בכמה טקטיקות ביחד, אט אט כל פעם עם חומר אחר, ואם לא כך, המצב רק יחמיר, הגז הרעיל יתפשט לו , והאווירה הזוגית תיעשה עכורה ומורעלת עוד יותר.
    • "יש לבחון את עמידות המשטח במקום נסתר לפני השימוש"- לפני שניגשים לניקיון הזוגי, כדאי מאד לגשש קודם, האם בן הזוג אכן עמיד וכשיר כרגע לערוך את הניקיון הזה, ואם לא, יש להמתין בסבלנות עד שיהיה פנוי וירצה אף הוא.
    • "להרחיק מהישג ידם של ילדים"- הניקיון הזוגי צריך להיות אכן זוגי, ואסור בתכלית האיסור לבצע אותו ליד הילדים, ילדים לא יכולים להכיל שיחות ודיונים שכאלו, ועלולים לפתח חרדה של ממש, ישנם זוגות שמגדילים לעשות ויוצרים "משולשות" של ממש עם ילדיהם, ומעבירים מסרים דרך הילדים אחד אל השני, צורת ניקיון קלוקלת שכזו מסוכנת לילדים, עד כדי הרעלה של ממש.
    • "יש להשתמש בכפפות בעת השימוש"- לפני שנגשים לניקיון הזוגי כדאי מאד שכל אחד מבני הזוג ילבש כפפות, בכדי להימנע משליפת ציפורניים חדות אחד כלפי השני.
    סיפר רבי יוסף יצחק מליובאויטש לחסידיו: בהיותי בטיפול רפואי נזקקתי לקבל זריקה וראיתי את ההכנות הרבות שמבוצעות בטרם ניתנה לי הזריקה כמו: שטיפת הידיים ,לבישת כפפות סטריליות, חיטוי מקום הזריקה ועוד…מכך נלמדת הוראה לחיים, בטרם נדקור נבקר ונעיר לשני יש לוודא ש"ידינו נקיות" משיקולים זרים ואישיים, ורק אז נאמר את שיש לנו לומר באופן המתאים.
    טוב…לא נותר הרבה זמן.. קדימה לעבודה, חוזרים לנקות…
    אך לפני הכול, כדאי לרוץ קודם כל להבריק את זגוגיות החלון, דרכן אנו מסתכלים על בן הזוג שלנו,
    כך יש סיכוי טוב יותר, שהוא יראה לנו "לפתע", הרבה יותר צח ונוצץ…ואז יהיה לנו הרבה יותר פשוט, לכבס יחד את ה"כביסה המלוכלכת" שישנה גם לזוגות הכי "נקיים"…

    דינה טורנהיים מנחת נישואין ומרצה 054-7837706



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדוע התוכנית שיר ליום השבת איננה מיתעדכנת ברשימת התוכניות