גלנט: "לא אסכים לשלטון צבאי בעזה"; נתניהו: "מנותק מהמציאות"

    פנחס בן זיו 1 Comment on גלנט: "לא אסכים לשלטון צבאי בעזה"; נתניהו: "מנותק מהמציאות"

    בעיצומה של מלחמה קשה ברצועה: שר הביטחון גלנט מכנס מסיבת עיתונאים ותוקף את ראש הממשלה: "קורא לנתניהו לקבל החלטה ולהכריז שישראל לא תשלוט אזרחית בעזה". שעות ספורות לפני כן הצהיר נתניהו: "אין תחליף לניצחון הצבאי. הניסיון לעקוף אותו בטענה כזו או אחרת פשוט מנותק מהמציאות". בימין זועמים ותוקפים את גלנט: "קצת צניעות. זו מהות הקונספציה"

    צילום: אלעד מלכה
    11:45
    29.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: שלושה לוחמים נפלו בפיצוץ מטען ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה פוליטית: במקביל ללחימה ברצועה, שר הביטחון יואב גלנט מכנס בשעה האחרונה מסיבת עיתונאים בה הוא מבהיר כי לא יסכים להמשך השליטה של ישראל ברצועת עזה.

    גלנט: "אם לא תהיה חלופה לחמאס – הנהגה פלסטינית מקומית ולא עוינת – יהיו שתי אפשרויות, חמאס או ממשל צבאי ישראלי. שתי חלופות גרועות. ישחקו את ההישג הצבאי ויפגעו בסיכויים להגיע לעסקת שחרור חטופים. אני מציג זאת בקבינט המלחמה אך ללא מענה, לצערי התוכנית לא הובאה לדיון וגרוע מכך לא הובאה תוכנית חלופית. זה מקדם מגמה מסוכנת: ממשל צבאי ישראלי בעזה, זה רע לישראל".

     

    גלנט: "בקרוב נידרש על אופן החזרת התושבים לצפון – בהסדר או בפעולה צבאית. יש חילוקי דעות מול ארה"ב אבל רוצה להבהיר שהיא הראשונה שהייתה להתייצב לצידנו, מחלוקות פותרים בדיבורים – לא בראיונות וציוצים (תוקף במרומז את בן גביר).

    גלנט הטיל פצצה והודיע: "לא אתמוך בחוק הגיוס שנתניהו מביא – מאחר ובני גנץ לא תומך בו. אני הראשון שמכבד את התורה והמסורת. אני חושב שנכון שהתורה שמרה עלינו 2,000 שנה. רבים ממשפחתי חרדים. מי שלומד באדיקות מבוקר עד לילה זה עניין אחד אבל מי שלא, זה עניין אחר. גם גנץ וגם החרדים לא רצו פתרון בגלל הפוליטיקה. בבוא העת אספר כמה היינו קרובים. אינני מאשים איש. ראוי שאדם שמחזיק בעמדה יציגה בפני הציבור. אם היו לי בעיות בחיים הן נבעו בד"כ כי לא חששתי".

    ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברים ואמר: "אני לא מוכן להחליף חמסטאן בפתסטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים".

     

    השר בן גביר בתגובה לדברי גלנט: "מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס. זו מהות הקונספציה של שר ביטחון שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".

    שר המשפטים יריב לוין אמר: "עם ישראל אינו מוכן להיות מושפל. עם ישראל אינו מוכן להיות מובל לתהליך אוסלו 2, שיוביל את ישראל לאסון נוסף. עם ישראל לא יסכים למסור את עזה לשליטת רשות הטרור הפלסטינית. עם ישראל יודע שביטחון ישראל יושג רק בנחישות לנצח, ולא בהסתמכות על הבטחות לשקט מצד המחבלים השפלים וארגוניהם השונים".

    גם שר התקשורת קרעי במתקפה על גלנט: "קצת צניעות משר הביטחון כלפי אלו שהזהירו כל השנים מתפיסת העולם השגויה שלו ושל חבריו. בדבר אחד אני יכול להסכים איתו: כל עוד הוא שר הביטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה".

    ומהאופוזיציה: ח״כ גדעון סער הגיב ותקף את גלנט: "ישראל לא הצטיינה מעולם בלקבוע לשכניה מי ישלוט עליהם. למען האמת – ברור למדי שגם אם היה גורם פלסטיני כזה (ספוילר: אין, לעת עתה) – לא היה לו שום סיכוי אם היה מקבל שלטון כחלק ממהלך ישראלי. בנוסף לכך – הרשות הפלסטינית מתנה את כניסתה לעזה במהלך רחב יותר של הקמת מדינה פלסטינית ביו״ש ובעזה – דבר שהוא סכנה אסטרטגית לישראל. אין חלופה לחיסול החמאס כגורם שלטוני וצבאי בעזה. משם אנחנו עדיין רחוקים. בנושא הזה לא שמענו הערב משר הביטחון איך אנחנו מתקדמים לכיוון השגת היעדים. גם לא שמענו ממנו מתי מחזירים את תושבי הצפון לבתיהם. תפקיד מערכת הביטחון להוביל להחזרת הביטחון בדרום ובצפון ולא לחפש תירוצים לאי השגת יעדי המלחמה".

    מוקדם יותר היום, הוציא ראש הממשלה נתניהו הודעה בה אמר: "אין מה לדבר על היום שאחרי לפני שמנצחים את חמאס. לא ניתן לפלסטינים פרס להקים מדינת טרור; אין אסון הומניטרי ברפיח וגם לא יהיה; ניסינו להכניס גורמים אחרים – חמאס פגע בהם, לכן אין תחליף לניצחון הצבאי. הניסיון לעקוף אותו בטענה כזו או אחרת הוא פשוט מנותק מהמציאות".

     

    עוד אמר נתניהו: "יש תחליף אחד לניצחון – תבוסה. תבוסה צבאית ומדינית, תבוסה לאומית. הממשלה בראשותי לא תסכים לכך. אף אחד לא ימנע מאיתנו, מישראל, לממש את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו – לא העצרת הכללית של האו״ם ולא שום גורם אחר. נעמוד יחד בראש מורם כדי להגן על המדינה שלנו. יחד נילחם, ובעזרת ה׳ – יחד ננצח".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין טיפת בושה לגלנט וגם לצערי טיפת שכל ממש כמו בת יענה הטומנת ראשה בחול הוא לא קולט מי האוייב ועדיין מאמין שרק חלקם רוצחים?!
      אין דבר כזה 99.9% רוקדים על כל יהודי שנרצח זה החינוך שקיבלו ר' כתבה מלפני 20 ש' הרי גם נערות בחורות ונשים שלהם חולמות על פיגוע ולרצוח יהודים וחיילים נו באמת תתעשט גלנט די עם הדרך הקלוקלת שרק הביאה אסונות לעם ישראל בגללך ובגלל חבריך תתעוררו כבר