סוף סוף: הודעה מטעם היועמשי"ת נגד הצווים מהאג

    חיים שער No Comments on סוף סוף: הודעה מטעם היועמשי"ת נגד הצווים מהאג

    בהודעה שיצאה מטעם היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה נכתב כי הבקשה בהאג להוצאת הצווים נגד רה"מ ושר הביטחון "נעדרת בסיס. ישראל יצאה בשבעה לאוקטובר למלחמה שנכפתה עליה". עוד הבהירה היועמ"שית כי "בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין"

    צילום: פלאש 90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כזכור, סערה מדינית מתחוללת בימים באחרונים לאחר שהתובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, הוציא בקשה להוצאת צווי מעצר כנגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט לצד צווים דומים למנהיגי חמאס. בישראל תקפו את ההחלטה שרים וחכי"ם מימין ומשמאל בהם גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

    רה"מ נתניהו תקף ואמר כי צווי המעצר אינם אישיים נגדו ונגד שר הביטחון אלא נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל הלוחמים בחירוף נפש להגן עלינו. הבקשה האנטישמית הצליחה להוציא רבים משלוותם שכינוה 'חרפה אנושית ומוסרית'. עם זאת, יש שטענו כי נתניהו נכשל בכך שלא הצליח למנוע את יציאת הצווים.

    הבוקר, יצאה הודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה המתייחסת לבקשה המקוממת. בהודעה נכתב כי מדינת ישראל יצאה למלחמה שנכפתה עליה. צה"ל וכוחות הביטחון נאבקים בטרור ומגנים על ביטחון המדינה תוך מחויבות מלאה למשפט הבינלאומי.

    עוד נכתב, כי המערכת המשפטית בישראל ערוכה לבדיקה של כל הפרת חוק על ידי מי מגורמי המדינה. אך כפי שמדינת ישראל הבהירה כבר מספר פעמים, בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין. מכל מקום, הבקשה להוצאת צווי מעצר כנגד ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון נעדרת כל בסיס.

    נציין כי האכזבה בישראל היא בעיקר מבת בריתה הגדולה ארה"ב. גורמים מישראל דחקו כבר שבועות בארה"ב שתפעל למנוע את יציאת הצווים אך הם מצידם גררו רגליים. הנשיא ג'ו ביידן יצא נגד ההחלטה הבזויה רק לאחר מעשה, מה שבירושלים נתפס כמעט מדי ומאוחר מדי.



    0 תגובות