מאות חסידים נתקעו: חברת התעופה הפסיקה את הטיסות

נתי קאליש No Comments on מאות חסידים נתקעו: חברת התעופה הפסיקה את הטיסות

מאות מחסידי ברסלב הנמצאים באומן קיבלו הודעה פתאומית על כך שכרטיס הטיסה שלהם לישראל בוטל. בהודעת החברה נאמר: "נאלצים להפסיק את הפעלת הטיסות עקב היעדר משאבים כספיים הדרושים לפעילות החברה"

לוח טיסות | אילוסטרציה צילום: Yossi Zeliger/Flash 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאז הוזלת מחירי הטיסות לאירופה, חסידי ברסלב רבים מנצלים זאת על מנת לשהות בציונו של רבי נחמן מברסלב גם באמצע השנה, מלבד העלייה הגדולה בימי ראש השנה.

עם פרוץ הקורונה, ומיעוט הטיסות, נבצר מרבים להגיע אל העיר אומן. לאחר הקורונה, פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אך שום דבר לא מונע מחסידי ברסלב לעשות את הדרך הקשה ולעבור גבולות על מנת להשתטח על הציון הקדוש.

הדרך הנוחה ביותר להגיע לאומן היא דרך מולדובה הסמוכה. משדה התעופה בקישינב, עד אומן, הנסיעה אורכת בערך 5 שעות. וכך מרבית החסידים עושים את הדרך לאומן.

בשבת שאחרי פסח, ישנה גם קהילה גדולה של חסידי ברסלב בצפת, שנוהגים מידי שנה לנסוע לאומן עם רבם הרה"צ ר' אפרים קעניג שליט"א, לימי חיזוק והתעלות.

במוצאי השבת האחרונה, בעת שחסידים רבים החלו להתכונן לחזור ארצה, הם קיבלו לפתע הודעה מחברת התעופה של מולדובה "אייר מולדובה" כי הטיסה שלהם בוטלה.

"בצער, אנו נאלצים להפסיק את הפעלת הטיסות בין התאריכים 21-25 באפריל 2023 עקב היעדר משאבים כספיים הדרושים לפעילות החברה. אנו מגלים כי כל המאמצים והפעולות שבוצעו על ידי צוות אייר מולדובה כדי לנהל את המצב בו נמצאת החברה, לא הניבו תוצאות כרגע. כל הנוסעים יקבלו החזר עבור הכרטיסים שבוטלו. צוות אייר מולדובה מתנצל על כך שלא היה מסוגל לכבד את התחייבויותיו בתקופה קריטית זו". נאמר בהודעת החברה.
אחד החסידים השוהים באומן עמו שוחחנו מספר על הבשורה המפתיעה: "אני נמצא כאן מיום חמישי, תכננתי לנסוע לשבת לאומן ולחזור לארץ, אך פתאום החברה הודיעה שאין טיסות. אנחנו כרגע תקועים כאן, הייתה טיסה היום של חברה אחרת, אך היא עלתה נורא יקר מכיוון שהביקוש עלה, אנחנו מחפשים דרך זולה לחזור לארץ".
חסיד נוסף עמו שוחחנו סיפר כי "ברגע שהתקבלה כאן הבשורה, כולם התחילו לחפש דרך חזרה. אנחנו כאן חמישה אנשים, באנו עם ילד לפני גיל 7. ניסינו לרכוש כרטיס בטיסה היום, אך המחיר היה נורא יקר, רוב האנשים שהיו פה נאלצו לשלם מחיר יקר על מנת לחזור לישראל, אנחנו עדיין מחכים לראות מה לעשות".



0 תגובות