"מקרה נדיר": נעצר אנטישמי שריסס כתובות נאצה באומן

נתי קאליש 1 Comment on "מקרה נדיר": נעצר אנטישמי שריסס כתובות נאצה באומן

בעקבות פניית איחוד ברסלב: נעצר אנטישמי שריסס כתובות נאצה באומן. גורם באיחוד ברסלב: מדובר במקרה נדיר מאד באוקראינה, שהיא אחת המדינות עם נתוני האנטישמיות הנמוכים ביותר בעולם

צילום: איחוד ברסלב באומן
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים האחרונים נעצר נער אנטישמי תושב העיר אומן שריסס כתובות נאצה לצד צלב קרס בעיר.

בקהילה היהודית באומן ציינו כי לעת עתה לא ידוע מה גרם לצעיר לנהוג כפי שנהג ולעשות את מה שעשה. מלבד הכתובת האנטישמית, ריסס הצעיר גם ביטויי נאצה נגד אנשי אכיפת החוק באוקראינה.

בעקבות האירוע, פנה עורך הדין של איחוד ברסלב למשטרת אומן עם פרטי המקרה ובעקבות כך הצעיר נעצר על ידי ה-SBU. מייד לאחר מכן התביעה המקומית פנתה למחלקה המשפטית של איחוד ברסלב באומן בבקשה להכין הצהרה לקראת העמדתו של הצעיר לדין.

הרב נתן בן נון, יו"ר איחוד ברסלב מספר: "לאורך כל השנה המחלקה המשפטית של איחוד ברסלב באומן מנטרת מסביב לשעון פניות שמתקבלות על מקרים של אנטישמיות בכל רחבי אוקראינה ובמקרה שהאירוע נוגד את תקנות המחוקק, אנו מעבירים את הפרטים לידי המשטרה שרואה אירועי אנטישמיות בחומרה רבה".

עוד הוא מוסיף: "במקרה שנתקלתם בתקרית אנטישמית באומן ובאוקראינה חשוב לתעד את האירוע ולהעביר את התיעודים כולל תיאור המקרה לידי המחלקה המשפטית של איחוד ברסלב באימייל: [email protected] כדי שנוכל לטפל בכל מקרה לגופו ולמנוע הישנות של מקרים חמורים מעין אלו".

גורם באיחוד ברסלב ביקש להדגיש כי מדובר במקרה נדיר מאד באוקראינה ושעל פי נתוני הליגה נגד השמצה אוקראינה היא אחת המדינות עם נתוני האנטישמיות הנמוכים ביותר בעולם, כשמאז שנת 2004 ועד היום כמעט ולא אירעו מקרים של אנטישמיות במדינה.

לדברי גורמים בקהילה המקומית פעולות מעין אלה עשויות להוות הפרה של הדין הפלילי באוקראינה, על השימוש בסמלים של משטרים טוטליטריים, הפצה של סמלים קומוניסטיים ונאציים, כמו גם תעמולה של משטרים טוטליטריים. החשוד צפוי לעונש מאסר של עד 5 שנים בכפוף להחלטת בית המשפט.

היום בבוקר עובדי עיריית אומן הגיעו למקום וניקו את כתובות הנאצה שפגעו ברגשותיהם של התושבים היהודים באזור כמו גם באנשי אכיפת החוק באוקראינה ובאומן.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אשריכם איחוד ברסלב אתם עושים עבודת הקודש