כבוד אחרון: זוג היהודים מפראג הובא לקבורה יהודית

נדב דוד No Comments on כבוד אחרון: זוג היהודים מפראג הובא לקבורה יהודית

כחודשיים שלאחר שאותרו גופותיהם – זוג קשישים ישראלים שאותרו במצב ריקבון קשה בביתם שבפראג הובאו לקבורה הודות לפעילות אינטנסיבית של ארגון זק"א ומשרד החוץ

צילום: דוברות זק"א
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודשיים, התקבלה פנייה במוקד זק"א אודות זוג קשישים ישראלים אשר התגוררו בפראג ואותרו מוטלים בביתם ללא רוח חיים, במצב ריקבון קשה.

עידית דוידוביץ, ראש ענף במחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ יחד עם עמנואל עמר קונסולית ישראל בפראג וראש אגף המבצעים בזק"א חיים וינגרטן פעלו בשיתוף פעולה על מנת להביא את בני הזוג לקבורה. וינגרטן יצר קשר עם מתנדב זק"א בוינה, הרב מרדכי המר אשר משמש כאחד מראשי חברה קדישא בוינה, בכדי שיסייע בזירוז הליך הקבורה על פי כללי ההלכה ובכבוד הראוי.

מתנדב זק"א בוינה הרב מוטי המר עמד בקשר רציף עם השלטונות והממשל בפראג בכדי לשחררם לקבורה, אולם מפאת מצב הגופות חלה חובה לבדוק התאמת DNA כדי לזהותם. לאחר מאמצים, השיג משרד החוץ דגימת DNA מבנם של הקשישים, תוצאות הדגימה נשלחו למשטרה ולגורמים הרלוונטים בפראג, אך הטיפול התעכב.

לאחר מאמצים רבים, שיחררה משטרת פראג את גופות המנוחים לקבורה, יו"ר ועד רבני זק"א הגאון הרב רוז'ה שליווה את הסיפור והליך שיחרור הגופות שלח מכתב מפורט לראשי החברה קדישא ולראשי הקהילה כיצד יש לנהוג בקבורתם של הקשישים.

בתום חודשיים של מאמצים – בנר ראשון של חנוכה – בזכות התגייסות מרגשת של כלל הגורמים, הובאו בני הזוג לקבורה יהודית בבית העלמין בפראג.

ראש אג"מ בזק"א חיים וינגרטן אומר: "מרגע קבלת הפנייה ממשרד החוץ, מתנדבי זק"א בישראל ובוינה בהובלתו של הרב מוטי המר פעלו לשחרור הנפטרים לקבורה. ב"ה הצלחנו לזרז את הליך פיענוח הDNA והנפקת המסמכים מול הרשויות בפראג וכך השבוע מתנדבי זק"א בפראג יחד עם החברא קדישא זכו להביאם למנוחות.
שולח מכאן תודה מיוחדת לגב' עידית דוידוביץ שהובילה את המשימה במסירות נפש גדולה ופעלה בכל דרך כדי להביא את הנפטרים לקבורה הראויה.
תודתינו נתונה לנציג זק"א ביחידה הבינלאומית מרדכי המר, אנשי החברה קדישא, מר יעקב שוואלב עסקן למען הקהילות בצ'כיה, קונסולית ישראל בפראג עמנואל עמר, משרד הדתות, לקהילה היהודית בפראג שדאגה לקבורתם ללא תשלום וכן למזכיר ועד הרבנים מאיר אקער שסייע בפן ההלכתי.

ארגון זק"א פועל ויפעל לשמירת כבודם של הנפטרים בכל מקום בישראל ובעולם יחד עם כלל הגורמים הרלוונטים, במטרה לסייע ככל הניתן בכל אירוע אסון או מקרה מוות חלילה".



0 תגובות