10 מיליון ש"ח למימון תמיכה נפשית למתנדבי ההצלה

איתי גדסי No Comments on 10 מיליון ש"ח למימון תמיכה נפשית למתנדבי ההצלה

אושר תקציב של 10 מיליון שקלים לארגוני החרום שיכלול מימון מערך תמיכה נפשית למתנדבים שנחשפו למראות הקשים. יו"ר ועדת הבריאות ח"כ משריקי: חובתנו להעניק להם את המענה הנפשי. שר הפנים משה ארבל מבקש להודות ליו"ר הוועדה: המתנדבים נחשפו למראות הקשים ביותר שבן אנוש יכול להעלות על הדעת

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך דיון שיזמה ועדת הבריאות בראשות ח"כ יוני משריקי, בנושא התמיכה הנפשית בארגוני החרום שמתנדביהם נחשפו לזוועות בדרום, הודיע נציג משרד הפנים כי בהוראת שר הפנים משה ארבל שקיבל את פניית יו"ר הוועדה בנושא, וכי במסגרת אישור תקציב של 10 מיליון שקלים לארגוני החרום, יהיה תקציב משמעותי עבור מימון מערך תמיכה נפשית למתנדבים שנחשפו למראות קשים במהלך התנדבותם.

"מול המראות המזעזעים והמחרידים שראו מתנדבי זק"א, איחוד-הצלה ועובדי מד"א והכבאות, והחוויות העמוקות והקשות שנחרטו בנפשם – חובתנו להעניק להם את המענה הנפשי, באופן יזום, ולשקם את נפשם ונפש האומה כולה", אמר יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי בפתח הדיון.

בהמשך הדיון עדכן נציג משרד הפנים את הנוכחים, כי שר הפנים משה ארבל, אישר התקציב בסכום של של 10 מיליון ש"ח לטובת מתן שירותי תמיכה וחוסן נפשי לכלל מתנדבי הארגונים שעסקו בפינוי הגופות באירועי השביעי באוקטובר.

יו"ר הוועדה ח"כ משריקי הודה לשר ארבל שנרתם לטובת הנושא החשוב של טיפול נפשי במתנדבים של ארגוני החרום, שהם מהווים חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי של המדינה בשעת חרום זו.

שר הפנים משה ארבל: "אני מבקש להודות לידידי יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי, על הדיון החשוב שיזם בוועדה בראשותו, בנוגע לתמיכה הנפשית של מתנדבי זק"א, שנחשפו למראות הזוועה בדרום. חובתנו כמדינה להעניק את התמיכה והעזרה הנפשית לאותם מתנדבים, שפעלו במסירות נפש, לעתים תוך סכנת חיים ונחשפו לזוועות הנוראיות ביותר שיכול בן אנוש לתאר. בכוונתי לעקוב מקרוב אחר מימוש התקציב והפעלת התוכנית לטיפול ותמיכה במתנדבים, על מנת שכל המתנדבים יוכלו לקבל את הסיוע המגיע להם בתחום בריאות הנפש".



0 תגובות