עו"ד עמית חדד: ביהמ"ש קובע: "לא היה כאן פגם אחד – אלה שיטה פסולה"

    איתי גדסי No Comments on עו"ד עמית חדד: ביהמ"ש קובע: "לא היה כאן פגם אחד – אלה שיטה פסולה"
    עו"ד עמית חדד צילום: פלאש90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסיבת עיתונאים שקיימו היום (רביעי) עורכי דינו של ראש הממשלה ושל יועציו לאחר פסיקתו היום, כי הדיון בהכשרת ראיות מתוף הפלאפונים האישיים שהוצאו שלא כדין יחזור שבו לבית משפט השלום. השופט מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בעניין.

    עו"ד עמית חדד אמר היום במסיבת עיתונאים: "כבוד השופט אלרון שם היום סוף למשוואה שהייתה נהוגה פה יותר מדיי זמן: המשטרה יכולה הייתה לפעול בניגוד לחוק, בניגוד לדין, והיא הייתה מגיעה לבתי המשפט ובתי המשפט היו מגלים סלחנות מסויימת כלפי ההתנהגויות האלה. היום שמנו לדבר הזה סוף, השופט אלרון שם לדבר הזה סוף".

    חדד הבהיר כי בית המשפט קובע: "עצם ביצוע עבירות על ידי גורמי אכיפת החוק מהווה תופעה פסולה שאין להשלים עימה. המטרה אינה מקדשת את האמצעים".

    הוא מוסיף ואומר: "אל לחוקרי המשטרה להניח כי כל פעולותיהם יזכו להכשר מצד בתי המשפט". זאת החלטה שהיא חשובה. היא חשובה לכל אזרח ואזרח במדינת ישראל.

    הפסיקה של בית המשפט היא הגנה על זכויות אדם: "יש פה החלטה מכוננת בכל מה שקשור לזכויות חשודים ונחקרים ולכן הצטרפו לעניין הזה אבי חימי ועדי כרמלי מלשכת עורכי הדין וכמובן הסנגוריה הציבורית בראשות ד"ר יואב ספיר".

    מדובר בשיטה במשטרה ולא במעידה: "בית המשפט יצר פה הלכה חשובה מאוד בכל מה שקשור לזכויות. במקרה שלנו בית המשפט קובע שלא נפל פגם חמור אחד אלא הייתה פה שיטה פסולה של פגמים אסורים, ושהיא הביאה אותו לקבוע שהצווים שניתנו – מבוטלים".

    בית המשפט מסיים את החלטתו וכותב: "יש לקוות כי החלטתי זאת תסייע אף בעתיד להבטיח כי רשויות החקירה תקפדנה על זכויותיהם של נחקרים ותימנענה משימוש לרעה בכוח הרב המוקנה להן. אמן. אנחנו מצטרפים גם לתקווה הזאת של בית המשפט".

    עו״ד ליאור אפשטיין אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו לא בקטטה, אנחנו לא במלחמה, אנחנו לא בקרב. אנחנו במקום שצריכים לנהל חקירות ולהגן על החירות. המכשיר הסלולרי הוא ציפור הנפש של כולנו. להשיג תוצאה בחקירה זאת לא המטרה ולא היעד, בצער רב חווינו את המדיניות הזאת עד היום ואנחנו מקווים שההחלטה הזאת פותחת אותנו לעולם מפוייס יותר, שבו גם יש חקירות אבל יש גם חירות ויש גם אדם".

     



    0 תגובות