שגרירת ארה"ב באו"ם: "הכותל הוא חלק בלתי נפרד מישראל"

    שלמה ריזל 1 Comment on שגרירת ארה"ב באו"ם: "הכותל הוא חלק בלתי נפרד מישראל"

    ביקור טראמפ בארץ מתקרב וחילוקי דעות בין המדינות צפות: לאחר שנציג אמריקאי צוטט כאומר: "הכותל נמצא בגדה המערבית" היועץ לביטחון לאומי, הגנרל מקאמסטר, סירב הלילה להביע דעה מוחלטת בנושא. לאחר גמגום קל השיב לעיתונאים: "זו שאלה של מדיניות" • וגם, האם ביקור טראמפ בארץ יבוטל?

    הכותל המערבי
    9:28
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on כת האיסיים, הפילוסופים והמשמעות היהודית לחיים טובים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה בראיון לתקשורת האמריקנית כי היא מאמינה שהכותל המערבי הוא "חלק בלתי נפרד מישראל למרות חילוקי הדעות בנושא בממשל טראמפ". השגרירה היילי הוסיפה כי היא תומכת בהעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים כיוון שלדבריה "זוהי בירת ישראל ומשרדי הממשלה הישראלית נמצאים בה".

    דבריה באים על רקע הדיווח כי היה מי מנציגי ממשל טראמפ בארץ שהתבטא כי הכותל שייך לגדה המערבית. כלומר, שככזה הוא אינו בשטחה הריבוני של ישראל. פרשנים מדיניים הסבירו כי האיש שהתבטא אינו מייצג את ממשל טראמפ. במקביל היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, הגנרל מקאמסטר ודובר הבית הלבן, שון ספייסר סירבו להביע עמדה ברורה באשר לריבונות הכותל. מקאמסטר אמר לאחר גמגום קל: "זו שאלה של מדיניות".

    שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, דני איילון, אמר הבוקר בריאיון ל'כאן' כי ישנם גורמים לא רשמיים בארה"ב המעלים את היתכנות דחיית ביקור נשיא ארה"ב, טראמפ או ביטול הביקור כלל לעת עתה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הלוואי שהביקור הזה ידחיה או יבוטל, זה לא העיתוי המוצלח מבחינת ישראל המשתפנת…