ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    לשכת ראש הממשלה פרסמה היום הודעה בה נאמר כי ראש הממשלה החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה, הודיעו על הקמת ועדת ראשי ישיבות ורבנים, שתעסוק בנושא.

    יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אצל מרן הגר"מ מאיה. צילום: באדיבות המצלם
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה מודיעים במכתב שיתפרסם מחר בשער עיתון ׳הדרך׳ על הקמת ועדת ראשי ישיבות ורבנים, שתעסוק בנושא מעמד בני הישיבות וחוק הגיוס, לקראת ההכרעה המתקרבת בנושא החשוב.

    ההחלטה הסופית על הקמת ועדת ראשי הישיבות התקיימה אמש בבית החולים תל השומר, בביקור מיוחד של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סאלים אצל מרן נשיא המועצת הגאון רבי משה מאיה, שם שוחחו ביחידות זמן ממושך. הוחלט כי הועדה תביא את מסקנותיה לפני מרנן נשיא המועצת וראש הישיבה שם תתקבל ההחלטה הסופית.

    לשכת ראש הממשלה פרסמה היום הודעה בה נאמר כי ראש הממשלה החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. בהודעה צויין, כי החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון, אחרי עבודת מטה יסודית והגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ. נתניהו הנחה להביא מחר לועדת שרים לחקיקה, את החלת דין הרציפות על הצעת חוק זו, וקרא לכל הסיעות שתמכו בהצעה בכנסת הקודמת להצטרף להצעה.

    השר בני גנץ תקף את קידום החוק חרף העובדה כי הוא יזם אותו ואף קידמו כאמור בממשלה הקודמת. גנץ אמר כי ישראל זקוקה לחיילים, ולא לתרגילים פוליטיים שקורעים את העם בעת מלחמה. ובתוך כך, הערב נחשף כי החוק שהוצע היום, הוצע אף בעבר לגנץ על ידי הסיעות החרדיות, והוא התחמק מכך.

    כזכור, היום פרסם לראשונה כתב 'קול חי' מרדכי הלפרין כי החלטת ראש הממשלה הגיעה ברקע ההחלטה על קידום החוק מהכנסת הקודמת, ולאור הוויכוח שמתנהל בימים האחרונים בין הנציגים החרדים ליועצת המשפטית לממשלה סביב קידום מתווה הגיוס, כאשר היועמ"שית הבהירה כי היא מתנגדת למתווה ולמעשה לכל נוסח חוק שהממשלה מנסה להביא.

    בעקבות זאת, אימץ נתניהו את הצעת יו"ר ש"ס אריה דרעי להחיל דין רציפות על חוק גנץ (חוק הגיוס שהחל בכנסת הקודמת, א"י) כדי לדלג על העלאת חוק הגיוס להצבעה בממשלה ולאפשר את המשך החקיקה בכנסת. מדובר ביוזמה גם של מזכיר הממשלה עו״ד יוסי פוקס. הוא הביא את זה לרה״מ ונתניהו החליט ללכת על זה.

    כאמור, החוק הקודם כבר אושר בקריאה ראשונה ונותר רק להמשיך ולהעביר אותו בקריאה שניה ושלישית.



    0 תגובות