"המעמד חייב להתקיים": דיונים להסדרת ל"ג בעומר במירון

    אבי יעקב No Comments on "המעמד חייב להתקיים": דיונים להסדרת ל"ג בעומר במירון

    לאחר ההגבלה המצערת של הילולת רשב"י בעקבות המצב הביטחוני, הכנסת דנה בחוק שיסדיר את מעמד ההילולא המצומצם במירון. השר מאיר פרוש: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת" • יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל: "ההילולא היא מעמד מסורתי יהודי והוא חייב להתקיים"

    11:45
    29.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: שלושה לוחמים נפלו בפיצוץ מטען ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עקב ההחלטה המסתמנת, על פי המלצת צה"ל לסגור את הר מירון לתנועת מתפללים ביום ל"ג בעומר עקב המצב הביטחוני, הוועדה לביטחון לאומי דנה היום בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון התשפ"ד.

    החוק מציע לקבוע כי בזמן ההילולא ייערך אירוע הדלקה מרכזי במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, ועוד שני אירועי הדלקה נוספים בכפוף לקבלת היתר. במסגרת שלושת אירועי ההדלקה ישתתפו עד 30 אנשים בלבד בכל מעמד.

    הצעת החוק קודמה כהוראת שעה ומתייחסת באופן ספציפי לאירוע המצומצם המתוכנן תחת מגבלות צו הסגירה למתחם מירון שקבע אלוף פיקוד העורף.

    יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, אמר כי פיקוד העורף הודיע כי צו הסגירה למתחם יהיה תקף עם אישור החוק. "הוראת השעה תהיה מצומצמת ורלוונטית לאירוע. זהו אירוע יהודי מסורתי ובטחוני וכך הוא ינוהל".

    רס"ן ענאן סרחאן, נציג הצבא, הסביר מה המשמעות של שטח צבאי סגור: "בסופו של דבר סגירת שטחים משמעותה שלא ייכנס אף גורם לשטח למעט עם אישור מפיקוד העורף עם החרגה למי שמתגורר בשטח וכוחות הביטחון".

    עו"ד להב – קניזו, ממשרד המשפטים, הבהירה כי גם תושבים המתגוררים באזור מירון אינם יכולים להיכנס למתחם ההר המוגדר כאזור סגור ללא אישור.

    יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, אמר כי "המשטרה ביקשה כמות מסוימת סדרנים. כל נושאי התפקידים בהם: מד"א, כבא, רט"ג ועוד האלה מגיעים לבין 200 – 400 איש בכל נקודת זמן בתוך המתחם בהר מירון מעבר לתושבים. "אנו מחילים מגבלה כדי למנוע הגעה של אלפים או עשרות אלפים להר ולכן אנחנו מדברים על מינימום הנדרש".

    שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת. אי אפשר שבגלל זה לא נוכל לקיים הדלקה גם של עשרה אנשים".

    פרוייקטור ההילולא יוסי דייטש, הוסיף: "אנחנו משדרים לעם שאנו אחראים ומקיימים את המסורת. אבל היות שאנו במצב בטחוני קשה השר הציע 10 אנשים במעמד הדלקה. אם לא תהיה הדלקה יהיו 800 כוחות ביטחון במתחם ולא 400 כי יהיו יותר מסתננים בגלל זה. יש לקחת את זה בחשבון".

    יו"ר הוועדה, ביקש מנציגי צה"ל להבין מהי כמות האנשים המורשים להיות במתחם החל עם כניסת צו האלוף לתוקף ביום א'. אל"מ במיל' משה אבן חן, רמ"ט מחוז צפון, השיב: "מבחינת אלוף פיקוד העורף מיום א' יחול צו סגירה על מתחם מירון כדי למנוע מאנשים להגיע (למעט תושבי מירון). במתחם ההר יתאפשר ל- 30 איש לשהות לא כולל כוחות הביטחון בכל רגע נתון. כל בקשה מעבר תיבחן בתהליך החרגה של מפקד פיקוד העורף. כל זאת, בכפוף להערכת מצב".

    בתום הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, "מבחינתי ההילולא היא מעמד מסורתי יהודי והוא חייב להתקיים. אנחנו מקיימים אירוע בתנאי מציאות שונים וקיבלנו לכך דוגמא היום. לכן צריך לעשות את כל ההכנות הנדרשות. מדובר באירוע שיש בו ארבעה אלמנטים בלבד: הדלקה מרכזית, שני אירועי הדלקה נוספים ותפילה במערה, זה כל האירוע שיהיה".

    לאחר גיבוש הנוסח הסופי תתכנס הוועדה להצביע על הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.



    0 תגובות