מרגי תוקף: מנהלי קמפיין החרד"קים הם "רשעים ארורים"

אותם גורמים רשעים ארורים – סליחה על הביטויים הבוטים, כדי שיהיה חומר למחשבה לגבי גזית, שכל חייו, סך הכול מה שהוא עשה למען המדינה, קיבל מיקרופון ויודע לכתוב, משתלח באנשים. לא מצאתי אותו מגנה את הטרוריסט המפגע
איתי גדסי 25 Comment on מרגי תוקף: מנהלי קמפיין החרד"קים הם "רשעים ארורים"

חבר הכנסת יעקב מרגי התייחס לסערת קמפיין השיימינג אמש במליאת הכנסת וקבע: "מסקנותי לחייל החרדי: אחת, החברה החרדית הפקירה אתכם; שתיים, צה"ל כנראה מפקיר אתכם; שלוש, גם המשטרה לא תגן עליכם" • מרגי תקף את השדרן גבי גזית

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
אותם גורמים רשעים ארורים – סליחה על הביטויים הבוטים, כדי שיהיה חומר למחשבה לגבי גזית, שכל חייו, סך הכול מה שהוא עשה למען המדינה, קיבל מיקרופון ויודע לכתוב, משתלח באנשים. לא מצאתי אותו מגנה את הטרוריסט המפגע
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במליאת הכנסת נאם אמש ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) והתייחס לתופעת השיימינג והמקרה באלעד. "ההסתה והשיימינג כלפי החיילים חרדים הולכת ומתעצמת ועלתה כאן במליאת הכנסת פעמים רבות על-ידי, ועל-ידי חברים מעטים מן הבית הזה. אני מדגיש: חברים מעטים מן הבית הזה.

תשובות רבות קיבלנו המביעות אמפטיה וחיבוק לחיילים, ויד קשה כלפי המסיתים, שמענו רבות, אך מכל האירועים הרבים, בצער רב, אני אומר, בוצע רק מעצר אחד למספר ימים, ותו לא.

מרגי תקף את השדרן גבי גזית ואמר: "השבוע אותם גורמים רשעים ארורים – סליחה על הביטויים הבוטים, כדי שיהיה חומר למחשבה לגבי גזית, שכל חייו, סך הכול מה שהוא עשה למען המדינה, קיבל מיקרופון ויודע לכתוב, משתלח באנשים. לא מצאתי אותו מגנה את הטרוריסט המפגע, ואני סוטה מהנושא, ברשותך, אדוני היושב-ראש, עכשיו שולחים לי איך הוא התבטא על ההצעה שלי לקבור את המחבל יחד עם ראש של חזיר. הרי הם אוחזים שהם הולכים לגן-עדן, ומחכות להם כל מיני שקצים ורמסים. וידוע באמונה שלהם שמי שצמוד לחזיר, הוא טמא. הייתי מצפה שהוא לפחות ישתוק, אבל הוא העדיף להשתלח בחבר הכנסת מרגי, מאשר לגנות את המחבל. אז כדי שיהיה לו עוד חומר – הרי מה הוא עשה למען מדינת ישראל? קיבל מיקרופון.

מרגי הוסיף כי "השבוע אותם גורמים רשעים, ארורים, הגדילו לעשות מעשה, המעיד כי איבדו כל רגש וחמלה, וזעזוע, וללא חמלה, לפגוע בבני משפחה של הרוגי תאונת האופנוע במוצאי-שבת המתגוררים באלעד. ההרוגים בתאונה היו חיילים חרדים. בבני משפחותיהם פגעו בצורה בוטה – במודעות האבל, במקום בצער רב, כתבו: בשמחה חרד"ק. מחקו את זה, והם חזרו על המעשה, אבל אני לא מלין עליהם, אני אסביר לכם למה, ואתם תבינו על מי אני הולך להלין.

"פעם אחר פעם בעודם מבכים בני המשפחה את אובדן יקיריהם, באו אותם פורעים עם שלטי החרד״ק ואף ציינו בחוצפה על מודעות האבל התלויות בפתח בית המשפחה כי מדובר בחרד״ק. ממשלת ישראל, המשטרה וצה״ל יתעוררו רק כאשר תהיה פגיעה פיזית בחייל חרדי, או לחילופין כאשר חייל חרדי ייקח את הדין וישיב לתוקפיו מנה אחת אפים. נתכנס פה ונשפוך מלל, ונשפוך דמעות של תנין, ונקים ועדות חקירה איך קרה שיהודי הורג יהודי.

"רבותי, חובה עלינו להבין כי אין זה מאבקם של החיילים החרדים, זהו מאבק של החברה החרדית ושל החברה הישראלית.

"כיום המאבק של החברה החרדית הינו על הגיוס והיחס לחיילים המשרתים בצה״ל, אולם ייתכן ומחר המאבק יעסוק בזכות לבחור ולהיבחר, על תכני הלימוד ועל פסקי ההלכה, הרי הם לא יעצרו בחיילים החרדים.

"מאידך גיסא, החברה הישראלית מבקשת להציב יעדי גיוס במטרה לשלב כמה שיותר חרדים במערכת, אולם ברור כ׳ מספר החרדים המתגייסים לשירות מלא נמצא במגמת ירידה. למה? בוא נשאל את עצמנו למה. כאשר לא תהיה עמידה ביעדים שהציבה הממשלה, את מי נוכל להאשים, את החברה החרדית? אני אומר לכם בכנות: לא. אתם יודעים, אתם רואים באיזה ויכוח ציבורי הם נמצאים, ויכוח פנימי עמוק.

"אני מבקש להבין מדוע אותם מפגינים ופורעים שהפגינו מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, המשטרה עצרה אותם, הגישה כתב אישום.

"ואף הוגשו כתבי אישום, מיידי. לא שנה. הפורעים האלה יודעים מיהם. יודעים את בתי הדפוס. יודעים מי מממן. יורדים לחיי החיילים החרדיים. ננקטת יד רכה, ולא נעשות פעולות מיידיות. אין לי אלא לסכם ולהגיש מסקנותי לחייל החרדי: אחת, החברה החרדית הפקירה אתכם; שתיים, צה"ל כנראה מפקיר אתכם; שלוש, גם המשטרה לא תגן עליכם.



25 תגובות

מיין תגובות
  1. 25

    איזה כיף לראות אותם מאבדים עשתונות…

    1. כל המגיבים פה אלו הרשעים של קמפיין החרדקים

    2. הרב מרגי יישר כח שאתה הח"כ החרדי היחיד שיש לו את הזכות והאומץ להרים את הכפפה ולהכות את אותם פוחזים.. המשך כך אל תגור מפני איש. כי אתה תירש גן עדן בניגוד לחבריך…

  2. 24

    החיילים עושים למען המדינה, ולא למענינו! לא מעניין אותנו מהצבא ולא מהמדינה.

    1. אז לך תגור בעזה חצוף

      1. כמה פעמים בדקה אתה חוזר על המילה חצוף???
        חצוף זה אתה! מה אתה מחזק את המסית והמדיח הזה?
        כל חרדי שהצביע ש"ס בבחירות האחרונות קיבל עכשיו הזדמנות לשקול זאת שוב מחדש להבא, אחרי שמרגי שהכיר את עצמו ואת מפלגתו מחדש בפני הציבור החרדי

  3. 22

    גילוי נאות:
    מרגי מתגורר במושב שדה צבי(ישוב לא חרדי כמובן). ואב לשני ילדים(וכלב?).
    את שירותו הצבאי עשה בגדוד הקשר של פיקוד דרום
    מדעותיו ואמונתו: מרגי פעל לאשר התקנה המאפשרת לכל אדם להירשם לנישואין בכל מקום בארץ. ובזה גרם לפרצה גדולה בישראל בטהרת היחוס

    1. חצוף שכמוך מוציא שם רע.. הרב מרגי צודק בכל מילה.

      1. למה חצוף? תתיחס עניינית, מה אתה עונה על העובדות?

  4. 21

    אין שום הצדקה בעולם למה שהם עשו באלעד
    לכתוב על מודעת האבל חרד"ק ????
    משפחה יושבת בצער ומתאבלת על אבדן בנה,
    פשוט מעשה מזעזע תתביישו לכם בושה וחרפה!!!!
    זו לא הדרך…

  5. 20

    מרגי נלחם בראשי הישיבות הספרדים, דווקא המזוהים עם ש"ס!!!
    יראה הציבור וישפוט:
    ====================
    כינוס ראשי ישיבות הספרדיים
    על מה נזעקו גדולי התורה וראשי הישיבות הספרדיים? על מה ולמה נתכנסו אתמול לכינוס חירום.
    אתמול יום שלישי בערב, התכנסו ראשי ישיבות ספרדים בלשכתו של חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, לדיון על גיוס התלמידים הספרדים לצה"ל.
    בין הנוכחים היה גם ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגאון הרב יהודה כהן, שהתנגד נחרצות למצב הקיים ויצא בהצהרה חריפה נגד גיוס התלמידים הספרדים.
    הסיבה היא – גזירת היעדים ותקנות החדשות שמתפרסמות הערב כאן בקו במערכה, אשר מטרתם לגרום לנזק עצום בעולם הישיבות, ועל זה ועוד, נזעקו ראשי הישיבה הספרדיים. קודם לכן למה שהיה באותו מפגש.
    ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגאון הרב יהודה כהן אמר: כל שנתיים מגדילים את המספרים במטרה לקחת עוד חללים זה לא יהיה. אנחנו לא נסכים עם זה. אני אומר לכם, יש לנו את הכוח להילחם עם זה, ואנחנו יכולים לשכב ברחובות, ולא יעזור להם שום דבר".
    ראש הישיבה הוסיף, "הם מדברים כל שנה שנתיים עוד מספרים ועוד מספרים, הם מחפשים איך לאשר את החוק והם מחפשים לגייס אותנו ולהשכיב אותנו על הרצפה – אתם לא קיימים אתם אין לכם זכות קיום. אני אומר לכם, הם חיים בזכותנו, הם חיים בזכות עולם התורה, ואסור לנו לוותר על אף אחד. אנחנו לא ישנים ימים ולילות כדי לעזור לבחורים"
    הרב דוד יוסף אמר: "הרב צודק בכל הדברים שלו. יש לנו עולם תורה שלנו, אנחנו יש לנו בחורי ישיבות מצוינים, אברכים ועוד, יתכן ואנחנו נצטרך לשקול להקים ועד ישיבות שלנו ולאט לאט נקים את זה ואז גם מול הצבא יהיה לנו הכרה. יצטרפו כולם".
    הגר"ד יוסף הוסיף, "כמו שהקמנו היה פעם חינוך העצמאי והקמנו רשת חינוך משלנו, לאט לאט, בכוח הפוליטי שלנו הם נאלצו להכיר בנו בתקציבים והיום החינוך העצמאי מקנאים במה שאנחנו הצלחנו. יכול להיות מצב שנקים ועד משלנו".
    בפגישה השתתפו בין היתר גם ראש ישיבת 'באר יהודה', הגאון רבי אליהו טופיק, הרב יצחק כהן, השר לשעבר אריאל אטיאס, ח"כ מיכאל מלכיאלי והרב דוד בן שמעון. בסיום הפגישה ביקש הגר"ד יוסף מהרב יצחק טופיק שיעמוד מול השר לשעבר אטיאס כדי לעקוב על דרך הטיפול בנושא.
    התקנות החדשות
    ומה הן התקנות החדשות שתיקן שר הביטחון ליברמן, המאיימות על עולם התורה והישיבות? לא נוכל במסגרת זו לצטט הכל, רק נגיש בפניכם תקציר מהשינויים שמבקש ליברמן – שדעתו בעניין הגיוס של בני הישיבות לצבא – ידועים היטב, לחולל.
    תמצית הבעיות בתקנות החדשות
    א) ע"פ תקנות מופז: בגיל א' ניסן הקודם לגיל 18 היה צריך להגיש דיחוי, אך היתה הקלה שמספיקה הצהרה שהוא לומד בישיבה ללא שאר המסמכים המחייבים ישיבה מוכרת
    אבל ע"פ התקנות ליברמן סעיף 3/ א : אין את ההקלה הזו וזה אומר שהוא מחוייב בדיחוי המוכר לצבא ומכיון שזה בגיל ישי""ק (כידוע שעד גיל 18 זה תמיד ישי"ק לפי החוק ) זה נדיר שתימצא ישי"ק מוכרת במספר המזערי הנדרש של דחויי השירות (10 לישיבה חדשה ו 25 לישיבה ישנה).
    ב) סעיף 3/ ב – תקנה חדשה ללא רצף דיחויים יפקע מעמדו של בחור הישיבה. זאת אומרת ש 14 יום קודם פקיעת הדיחוי (דהיינו שנה ע"פ החוק) מוטל עליו להגיש דיחוי נוסף ואם איחר יפקע מעמדו.
    בתקנות מופז אמנם מופיע ג"כ סעיף זה אך עם תוספת אם לא נקבע מועד אחר לכך בפקודות הצבא שזה אומר שהצו נותן לו פתחון פה אם לא ראה אותו או לא הגיע אליו לערער על ביטול מעמדו משא"כ לפי תקנה זו בכל מקרה יפקע מעמדו וזו אחריות שלו.
    ג) סעיף 8 – ע"פ תקנות מופז שהיו עד היום, במעבר מישיבה לישיבה הייתה חובה בלבד להודיע ללשכת גיוס בתור 14 יום מזמן המעבר וללא כל התניה (דבר שלא ניתן לאכוף אותו כי תמיד יטען הבחור שהודיע).
    ע"פ תקנות ליברמן: במעבר מישיבה לישיבה או מישיבה לכולל פוקע הדיחוי הישן ונדרש להגיש דיחוי חדש תוך 14 יום, המשמעות היא שאם כיום בחור שמסתבך ונדרש להביא מועד הישיבות תוך 14 יום דיחוי, ברוב המקרים הוא לא יכול להוציא מהם דיחוי בפרק זמן זה, כ"ש אם בכל תחילת זמן שישנם כמות עצומה של מעברים בוודאי שלא יוכל להשיג דיחוי תוך 14 יום, וכן חתן שעובר מישיבה לכולל, לא יתכן שבתוך 14 יום מאז שהתחתן כבר יספיק גם למצוא כולל גם להחתים את הישיבה וגם את ועד הישיבות ובמקרה שלא מצא כולל אפ' חודש א' כבר התבטל לצמיתות מעמד בן ישיבה וזה עוד בלי להזכיר בחור שסולק מישיבה מספיק שיקח לו שבועיים למצוא ישיבה חדשה כבר הפסיד לתמיד את מעמד בן ישיבה.
    – דבר נוסף חמור נגרם מכך שלפי תקנה זו נדרש רצף לימודים במוסד מוכר, כשעד היום, בחור שלמד בין דיחוי לדיחוי בישיבה שאינה מוכרת יכול היה להביא אישור על כך, והעיקר שהדיחוי הנוכחי היה מישיבה מוכרת, אבל מהיום (ובפרט ע"פ חובת הדיווח), ברגע שיצא מישיבה פקע לו הדיחוי ואחרי 14 יום כבר אין לו מעמד בן ישיבה.
    ד) סעיף 4/ א 3 בנושא של הכוללים המזעריים דובר על הצלחה שהצליחו להוריד את הדרישה בכוללים, מ10 אברכים הצריכים דיחוי ל5 אברכים. אך תיקון זה הינו מגוחך שכן כוללים קטנים של 15 אברכים כמעט לא יתכן שיהיו בו 5 אברכים מתחת גיל 24 וגם אם בשנה זו יש בו 5 אברכים מתחת גיל 24 מספיק שא' מה5 אברכים עבר את הגיל ששוב כולל זה לא יוכל להגיש דיחוי ולאחר פרק זמן שאר האברכים באותו כולל יאבדו מעמד.
    בנוסף, לאור דרישתו של הגאון ר' יצחק יוסף, הוסיפו סעיף שרשאי שר הבטחון לקבוע שרשות מסוימת הממוקמת בין 1-3 במדד הפריפאליות לפטור אותה מהכמות המזערית של אברכים. אמנם עיון במדד הפריפאליות מראה שזרו כאן חול בעיניים! כיוון שלמעט 5 ערים הכוללים את ערד, דימונה, ירוחם, צפת, חצור הגלילית ומירון, לא כלולים בו כל שאר הפריפריות, שזה מספר עצום של כוללים. ובנוסף ברור לכל שהרב יוסף התכוון לפריפריה מבחינה חרדית ולא מבחינת שכבה סוציו אקונומיות : לכל הערים שמחוץ לגושים הגדולים של מגורי הציבור החרדי דהיינו גם תל אביב ונתניה במבט חרדי הם פריפריה ולא פריפרי כלכלית או גאוגרפית לפי המושגים של הלשכה המרכזית
    ד) דרישות דרקוניות מישיבות כמו הסעיף: שישיבה שאינה פועלת בבית כנסת או בית מדרש ראש הישיבה חייב להצהיר שהשימוש במבנה תואם את דיני תכנון ובניה! חוץ מרשעות לשמה, לא ברור מה הקשר בין דרישה להכרה כבן ישיבה לבין תכנון ובניה הרי כאן לא מדובר על תקציבים אלא על כך שהוא בן ישיבה ומגיע לו דיחוי.
    וחמור ביותר הסעיף הבא שזה כבר התערבות חמורה ביותר בתכני הישיבה: ראש הישיבה הצהיר כי תכני הלימוד בישיבה כוללים לימודי קודש ובין היתר תורה שבכתב תורה שבעל פה מוסר וחינוך לקיום תורה ומצות בדרכי נועם. זוועה של ממש! ידועים דבריו של האדמו"ר מויזניץ זצוק"ל: שאם יאמרו לנו ללמוד בבוקר בבא קמא ובסדר ב' בבא מציעא בדווקא נעשה הפוך ואילו כאן מתערבים בחינוך נורא ואיום
    ומעתה, הם ילחיצו את ראשי הישיבה שלא לדבר בחריפות נגד הצבא וכדו' מפני הנ"ל
    עד כאן מקצת הבעיות בתקנות שרוצים כעת לאשר ה' ירחם.

  6. 19

    כל הסיפור במודעות האבל נופח מעבר לכל דמיון, מדובר באיזה מעשה ילדותי של טפשון, שקשקש עם טוש בכתב שבקושי רואים (בכל מקרה לפי מה שרואים בתמונות בתקשורת). מכאן ועד כזה נאום חילוני וחולני ואנטי חרדי בכנסת זה אצבע בעין של ציבור המצביעים של ש"ס!!!!
    מרגי תתביש לך!

  7. 18

    מרגי בתגובתו יכול לייצג את לפיד אולי בכלל לשמש כח"כ ביש עתיד הוא בגד במרן שכאב את גזירת הגיוס מדבריו משמע שזה מצווה להתגייס רח"ל

  8. 17

    מי שהפקיר את החיילים זה הם עצמם שנטשו את מסורת אבות ופנו להפקרות

    1. ברוך הבא למזכירו של הקב"ה,מכיר את נפשות החיילים ויודע שכל מי שהתגייס הפקיר את דתו, איחולנו לתפקיד!!

  9. 16

    על מה זעם הם פנו מרצונם להתגייס מדוע הם נפגעים שקוראים להם חרדקים אם הם מאמינים בצדקת דרכם שירימו את הדגל בגאון כמו שחרדלני"ק מגבני"ק דת"ל לא מתביישים בכנויים כך גם החרדקני"ק לא צריך להעילב ובכלל הגיע הזמן שמרגי יעשה משהו לטובת הציבור מעבר לדיבורים

    1. מי אמר שהם נפגעו מכך שקראו להם חרד"קים? אם הם מרימים בגאון את הדגל אז מותר לפגוע בהם מילולית ופיזית? פוגעים באחים שלנו בזמנים הכי קשים שלהם ואתה מגבה את הפוגע? אין לך לב?
      וחוץ מזה לגבי הכינוי- לא הם כינו את עצמם חרד"קים בשונה מכל השאר שכן כינו את עצמם ולידיעת הציבור- מי שהרים את קמפיין החרד"קים חזר בשאלה, מה שמטיל ספק גדול לגבי האמת והצדק שמאחורי כל הסיפור הזה…

  10. 15

    רבותי האנשים האלה שכל היום אומרים חרדקי"ם וכ"ו הם משועממים!!! שאין להם תקנה! ואותו אחד שכתב חרד"ק על מודעת האבל, הרי הוא
    מטונף ממש! מגעיל! מסריח! חסר כל רגש יהודי! וצריך לבדוק את מוצאו אם מזרע ישראל הוא בכלל או גוי טמא ששמח במותם של יהודים!

    1. כל הפוסל במומו פוסל (בלי קשר למעשה המטופש והילדותי והלא רגיש וכו')
      נמאסת, קוראים את התגובות שלך ומבינים כבר מזמן שאתה הפכת את דרעי לאליל

  11. 14

    'מרגי' יושב בכנסת על המשבצת של 'לוחם הצדק'

  12. 13

    תקראו טוב את התמליל מרגי מסית לרצח רח"ל