- רדיו קול חי - -

מרגי תוקף: מנהלי קמפיין החרד"קים הם "רשעים ארורים"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במליאת הכנסת נאם אמש ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) והתייחס לתופעת השיימינג והמקרה באלעד. "ההסתה והשיימינג כלפי החיילים חרדים הולכת ומתעצמת ועלתה כאן במליאת הכנסת פעמים רבות על-ידי, ועל-ידי חברים מעטים מן הבית הזה. אני מדגיש: חברים מעטים מן הבית הזה.

תשובות רבות קיבלנו המביעות אמפטיה וחיבוק לחיילים, ויד קשה כלפי המסיתים, שמענו רבות, אך מכל האירועים הרבים, בצער רב, אני אומר, בוצע רק מעצר אחד למספר ימים, ותו לא.

מרגי תקף את השדרן גבי גזית ואמר: "השבוע אותם גורמים רשעים ארורים – סליחה על הביטויים הבוטים, כדי שיהיה חומר למחשבה לגבי גזית, שכל חייו, סך הכול מה שהוא עשה למען המדינה, קיבל מיקרופון ויודע לכתוב, משתלח באנשים. לא מצאתי אותו מגנה את הטרוריסט המפגע, ואני סוטה מהנושא, ברשותך, אדוני היושב-ראש, עכשיו שולחים לי איך הוא התבטא על ההצעה שלי לקבור את המחבל יחד עם ראש של חזיר. הרי הם אוחזים שהם הולכים לגן-עדן, ומחכות להם כל מיני שקצים ורמסים. וידוע באמונה שלהם שמי שצמוד לחזיר, הוא טמא. הייתי מצפה שהוא לפחות ישתוק, אבל הוא העדיף להשתלח בחבר הכנסת מרגי, מאשר לגנות את המחבל. אז כדי שיהיה לו עוד חומר – הרי מה הוא עשה למען מדינת ישראל? קיבל מיקרופון.

מרגי הוסיף כי "השבוע אותם גורמים רשעים, ארורים, הגדילו לעשות מעשה, המעיד כי איבדו כל רגש וחמלה, וזעזוע, וללא חמלה, לפגוע בבני משפחה של הרוגי תאונת האופנוע במוצאי-שבת המתגוררים באלעד. ההרוגים בתאונה היו חיילים חרדים. בבני משפחותיהם פגעו בצורה בוטה – במודעות האבל, במקום בצער רב, כתבו: בשמחה חרד"ק. מחקו את זה, והם חזרו על המעשה, אבל אני לא מלין עליהם, אני אסביר לכם למה, ואתם תבינו על מי אני הולך להלין.

"פעם אחר פעם בעודם מבכים בני המשפחה את אובדן יקיריהם, באו אותם פורעים עם שלטי החרד״ק ואף ציינו בחוצפה על מודעות האבל התלויות בפתח בית המשפחה כי מדובר בחרד״ק. ממשלת ישראל, המשטרה וצה״ל יתעוררו רק כאשר תהיה פגיעה פיזית בחייל חרדי, או לחילופין כאשר חייל חרדי ייקח את הדין וישיב לתוקפיו מנה אחת אפים. נתכנס פה ונשפוך מלל, ונשפוך דמעות של תנין, ונקים ועדות חקירה איך קרה שיהודי הורג יהודי.

"רבותי, חובה עלינו להבין כי אין זה מאבקם של החיילים החרדים, זהו מאבק של החברה החרדית ושל החברה הישראלית.

"כיום המאבק של החברה החרדית הינו על הגיוס והיחס לחיילים המשרתים בצה״ל, אולם ייתכן ומחר המאבק יעסוק בזכות לבחור ולהיבחר, על תכני הלימוד ועל פסקי ההלכה, הרי הם לא יעצרו בחיילים החרדים.

"מאידך גיסא, החברה הישראלית מבקשת להציב יעדי גיוס במטרה לשלב כמה שיותר חרדים במערכת, אולם ברור כ׳ מספר החרדים המתגייסים לשירות מלא נמצא במגמת ירידה. למה? בוא נשאל את עצמנו למה. כאשר לא תהיה עמידה ביעדים שהציבה הממשלה, את מי נוכל להאשים, את החברה החרדית? אני אומר לכם בכנות: לא. אתם יודעים, אתם רואים באיזה ויכוח ציבורי הם נמצאים, ויכוח פנימי עמוק.

"אני מבקש להבין מדוע אותם מפגינים ופורעים שהפגינו מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, המשטרה עצרה אותם, הגישה כתב אישום.

"ואף הוגשו כתבי אישום, מיידי. לא שנה. הפורעים האלה יודעים מיהם. יודעים את בתי הדפוס. יודעים מי מממן. יורדים לחיי החיילים החרדיים. ננקטת יד רכה, ולא נעשות פעולות מיידיות. אין לי אלא לסכם ולהגיש מסקנותי לחייל החרדי: אחת, החברה החרדית הפקירה אתכם; שתיים, צה"ל כנראה מפקיר אתכם; שלוש, גם המשטרה לא תגן עליכם.