"250,000 צופים ומדריכות בארגון הצופים הפלסטיני הם בהאא'!"

איתמר מרכוס 1 Comment on "250,000 צופים ומדריכות בארגון הצופים הפלסטיני הם בהאא'!"

חניכי הצופים הצעירים אימצו בבירור את בהאא' עליאן כדמות מופת, והם צעקו בסרטון: "יא בהאא, יא עליאן, אתה סמל לשהידים! אנו מצדיעים לך בצופים הירושלמים! פלסטין! ירושלים! שלנו שלנו שלנו!"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כפי שדיווח מכון "מבט לתקשורת פלסטינית", נציבות מחוז ירושלים בארגון הצופים הפלסטיני (באנגלית PSA), שהוא חבר בארגון הצופים העולמי (WOSM), ערכה קורס על שמו המחבל בהאא' עליאן אשר רצח 3 ישראלים באוטובוס בירושלים באוקטובר 2015.

בסרטון באורך 30 דקות מטקס הסיום של קורס הצופים – "קורס השהיד בהאא' עליאן" – שהועלה בעמוד הפייסבוק של נציבות הצופים הפלסטינים במחוז ירושלים, נראה מדריך הקורס, מוחמד אל-דהדאר, מאדיר את הרוצח בהאא' עליאן, ומביע תקווה כי כל 250,000 החברים בצופים הפלסטינים "הולכים בדרכו של בהאא'." בהמשך הדברים אמר אל-דהדאר כי הוא מדבר "בשם ארגון הצופים והמדריכות הפלסטיני":

מדריך "קורס השהיד בהאא' עליאן" בארגון הצופים הפלסטיני, מוחמד אל-דהדאר: "בהאא' נשאר בקרבנו, בלבבותינו, ומדגיש בפניכם כי 250,000 צופים ומדריכות בארגון הצופים הפלסטיני הם בהאא', ואם ירצה אללה, הם הולכים בדרכו של בהאא'.

חניכי הצופים הצעירים אימצו בבירור את בהאא' עליאן כדמות מופת, והם צעקו בסרטון: "יא בהאא, יא עליאן, אתה סמל לשהידים! אנו מצדיעים לך בצופים הירושלמים! פלסטין! ירושלים! שלנו שלנו שלנו!"

באותו טקס מדריך הקורס מוחמד אל-דהדאר כינה את בהאא עליאן, המחבל שנהרג בזמן הפיגוע שביצע – "שהיד גיבור." הוא גם התייחס למחבלים אחרים אשר "הקריבו את היקר להם מכל… למען פלסטין." את הדברים האלה אפשר להבין רק כדברי שבח למחבלים הפלסטינים הצעירים הרבים בחודשים האחרונים אשר, כמו בהאא עליאן, פצעו ורצחו ישראלים בגל הפיגועים האחרון:

"אתם (כלומר, ההורים של בהאא) הולדתם את דמות המופת הטובה והחיה הזו עבור צעירי פלסטין, שבפניהם [אנו] מסירים את הכובע… הודות למה שהם נתנו למען פלסטין, ומאחר שהם הקריבו את הדבר היקר להם מכל – הלא הוא החיים. הם מאסו בחיים [וויתרו עליהם] למען פלסטין, הם מאסו בחיים [וויתרו עליהם] כי הם ייחלו לחירות ולעצמאות. אני שמח להיות ביניכם ברגע זה כדי להעלות יחד את זכרו של השהיד הגיבור שלנו, האח בהאא' עליאן."
[עמוד הפייסבוק של נציבות הצופים במחוז ירושלים, 29/08/2016]

בנוסף לכך, שתי נציבויות של ארגון הצופים הפלסטיני ברצועת עזה ערכו הלוויות סמליות למחבל שנהרג בעת הפיגוע שביצע. ב"הלוויות" אלו חניכי הצופים הפלסטינים נשאו ארונות מתים ותמונות של הרוצח עליאן. ההלוויות דווחו באתר ארגון הצופים הפלסטיני, בכתבה שכללה גם תמונות מהאירועים:

בעקבות דיווח של "מבט לתקשורת פלסטינית" על הקורס שנקרא על שם המחבל הרוצח, ועל הקשר של ארגון הצופים הפלסטיני לכך, הוסרו התמונות והכתבה מאתר ארגון הצופים הפלסטיני.

בהאא עליאן ובלאל גאנם – שני מחבלים פלסטינים בני 22 ו-23 אשר באוקטובר 2015 עלו על אוטובוס מס' 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, חמושים באקדח ובסכין, ותקפו את נוסעיו. בפיגוע נרצחו שלושה – חביב חיים (בן 78), אלון גובברג (בן 51) וריצ'רד לייקין (בן 76), ונפצעו 3 אחרים. בהאא' עליאן נורה למוות בידי מאבטח. גאנם, איש חמאס שישב בכלא בישראל ב-2014-2013, נפצע ונעצר. בלאל גאנם מרצה 3 מאסרי עולם ו-60 שנים נוספות על מעשי הרצח.

להלן "10 הדיברות לכל שהיד" שבהאא' עליאן פירסם בעמוד הפייסבוק שלו:

עשרת הדיברות של כל שהיד:
1. אני מצווה על הפלגים לא לנטול אחריות על מות השהידים שלי, שכן מותי היה למען המולדת ולא למענכם.
2. אינני רוצה פוסטרים או חולצות, שכן הזיכרון שלי לא יהיה פוסטר התלוי על הקירות בלבד.
3. אני מצווה אתכם לא להתיש את אמי בשאלות שמטרתן רק לרגש את הצופים.
4. אל תזרעו שנאה בלב בני. תנו לו לגלות את מולדתו ולמות למען מולדתו, ולא על מנת לנקום את מותי.
5. אם הם רוצים להרוס את ביתי, שיהרסו אותו, שכן האבן אינה יקרה יותר מהנפש שיצר ריבוני.
6. אל תתאבלו על מות השהידים שלי, התאבלו על מה שיקרה לכם אחרי לכתי.
7. אל תחפשו מה כתבתי לפני מות השהידים שלי, חפשו מה עומד מאחורי מות השהידים שלי.
8. אל תשמיעו קריאות בתהלוכת הלוויה שלי ותדחפו אחד את השני, רק היטהרו לפני [מילולית: היו טהורים במהלך] תפילת הלוויה ולא יותר.
9. אל תהפכו אותי לעוד מספר שהיום אתם סופרים ומחר שוכחים אותו.
10. להתראות בגן העדן."
[עמוד הפייסבוק של בהאא' עליאן, 12/12/2014]



1 תגובות

מיין תגובות