פיקוד העורף בהנחיה דרמטית: אין לימודים בכל הארץ

קובי פינקלר No Comments on פיקוד העורף בהנחיה דרמטית: אין לימודים בכל הארץ

גוברת ההיערכות בישראל למתקפה איראנית משמעותית: פיקוד העורף מפרסם הערב הנחיות שאוסרות על קיום פעילות חינוכית בכל רחבי הארץ. בנוסף, פורסמו הגבלות נרחבות על מקומות עבודה והתקהלויות. אחרי התגובה הרפה כלפי ספינה ישראלית, בירושלים מעריכים: התגובה לא הסתיימה. איראן תתקוף משטחה. שר הביטחון: "הוספנו יכולות חדשות – ביבשה, באוויר, בים ובמודיעין"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
20:43
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים לגליל | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תגובה איראנית רפה ודריכות גוברת בישראל: במהלך השבת איראן לכדה ספינה בבעלות ישראלית למחצה. הספינה שנמצאת בבעלות המיליארדר הישראלי אייל עופר, ליד מיצרי הורמוז. שטה תחת דגל פורטוגל, ועשתה את דרכה מאיחוד האמירויות להודו.

בכירים בישראל מעריכים כי התגובה איראנית טרם הסתיימה וכי תהיה התקפה משטח איראן אבל לא על יעדים אזרחיים אלא על יעדים צבאיים.

פיקוד העורף מפרסם הערב שינויים דרמטיים ביותר בהנחיות ההתגוננות ברחבי הארץ: מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר בכל רחבי הארץ. בנוסף, יחולו הגבלות משמעותיות על מקומות העבודה והתקהלויות.

שר הביטחון יואב גלנט אומר הערב: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר מתקפה מתוכננת של איראן ושלוחיה כנגד מדינת ישראל. בימים האחרונים תגברנו את המערך ההגנתי שלנו ואת המערך ההתקפי שלנו, אנחנו נחושים לנקוט בכל דרך על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל. הוספנו יכולות חדשות – ביבשה, באוויר, בים, במודיעין, בתוך מדינת ישראל וביחד עם השותפים שלנו, ובראשם ארה"ב״.

צילום: אלעד מלכה

״איראן היא מדינת טרור, העולם נחשף לזה עכשיו יותר מתמיד. אנחנו נחושים להגן על אזרחנו כנגד הטרור הזה ונמצא את הדרך להגיב לו. אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להוראות צה"ל ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי מסר הערב הצהרה לתקשורת: "במהלך סוף השבוע קיימנו בצה"ל הערכות מצב, ישורי תוכניות והיערכות לתקיפה מאיראן. כוחות צה"ל ערוכים חזק מאוד בהתקפה, בהגנה ובפריסה רחבה.

"בהתאם להערכת המצב ולאור המצב הבטחוני, פיקוד העורף מפרסם עדכון והתאמה במדיניות ההתגוננות בדקות אלו. החל ממחר בבוקר ובמהלך הימים הקרובים, מערכות החינוך, הקייטנות והטיולים המתוכננים לא יתקיימו. בשעה 06:00 בבוקר, נתקף את ההנחיה שוב. החל מהלילה ובימים הקרובים, אין לקיים פעילות חינוך לרבות לינה בחניונים וטיולים.

"אני מזכיר, זה לא משנה מהיכן האיום משוגר, במידה ונשמעת אזעקה אתם מתבקשים להיכנס למרחב המוגן ולמתחם בו 10 דקות, 10 דקות מסיום האזעקה, לא פחות. אנחנו נעדכן בזמן אמת במידה ותדרשו להישאר שם זמן ארוך יותר, אנחנו ניתן זמן היערכות מספק, במקרה של התרעה על איום במרחב.

"נדרשת עירנות, דריכות ואחריות. אנחנו נוקטים בכל הצעדים על מנת לוודא את ביטחונכם. אני אהיה כאן לעדכן אתכם בכל התפתחות ומידע מחדש במידת הצורך בשקיפות, במהירות ובאחריות.

"מתחילת המלחמה התמודדנו עם מגוון האיומים ששוגרו לכאן על ידי שלוחותיה של איראן מהאזור. טילים וכלי טיס בלתי מאוישים. ידענו להפעיל את מערכות ההגנה וההתקפה שלנו בהתאם. טייבנו אותן כך שיהיו טובות אף יותר. צה"ל במוכנות מלאה על כלל המערכים שלו, בההגנה ובהתקפה.

"מערכי ההגנה וההתקפה של חיל האוויר נמצאים בדריכות, ועשרות מטוסים נמצאים בשמיים ערוכים ומוכנים. אנחנו מקיימים הערכת מצב עם השותפות האסטרטגיות שלנו, בראשן ארה"ב, ומקיימים איתם תיאום הדוק. יש לנו מערך הגנה אווירית מצוין אך עם זאת, ההגנה אינה הרמטית. תמשיכו לנהוג באחריות, בקור רוח, כפי שעשיתם עד כה. תקפידו לפעול על הנחיות פיקוד העורף.

"מוקדם יותר היום איראן ביצעה פעם נוספת פעולה טרור, כשהיא השתלטה וחטפה אוניה אזרחית מערבית. איראן ממשיכה להוות סכנה ממשית ליציבות האזורית, לסחר העולמי ולעולם המערבי כולו. איראן ממשיכה להסלים את המצב במזרח התיכון כפי שעשתה בחצי שנה האחרונה לאורך המלחמה.

"בשעות הבוקר כוחות צה"ל שב"כ ומשטרת ישראל, איתרו את גופתו של הנער בנימין אחימאיר ז"ל. בנימין נרצח בפיגוע טרור, חקירת האירוע נמשכת ע"י כוחות הביטחון. כוחות רבים של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל מבצעים בשעות אלה מרדף אחר המחבלים, אנחנו נגיע אליהם.

"אני רוצה לשלוח מכאן תנחומים למשפחת אחימאיר בשעה קשה זו.

"בשעות האחרונות התפתחו עימותים אלימים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים במספר מוקדים באזור יהודה ושומרון. בהמשך לאירועים, תגברנו כוחות של צה"ל ומג"ב באזור יהודה ושומרון. אני פונה לאזרחים הישראלים, לתת לצה"ל להתמקד במרדף אחר הרוצחים ובמניעת פיגועים נוספים. כמו שאמרתי, אני אחזור ואעדכן כאן בכל התפתחות, בכל רגע שנידרש לכך, שבוע טוב".

הנשיא ביידן אמש: ״המסר שלי לאיראן – DONT. אנחנו מחויבים לביטחון ישראל, איראן לא תצליח. אני לא רוצה למסור מידע מסווג אבל מעריך שאיראן תתקוף את ישראל בקרוב״.

הנשיא לשעבר טראמפ כינה את האזהרה של ביידן שאיראן תתקוף את ישראל "פתטית", ואמר כי זה "מעולם היה קורה אם הוא היה נשאר הנשיא".

בפוקס ניוז דווח: צבא ארה"ב מעביר אמצעים נוספים למזרח התיכון "להגברת יכולות ההרתעה וההגנה של הכוחות האמריקניים". וול סטריט ג'ורנל: ההחלטה האמריקנית לקדם ספינות מלחמה שיסייעו להגנה על ישראל התקבלה בעקבות אזהרה שהעביר גורם שמעורה בפרטי התקיפה האיראנית המתוכננת.



0 תגובות