יהודי מרוקו מפחדים: "המדינה כבר לא בטוחה ליהודים"

קשה לי להאמין שהאכזריות הזו בוצעה רק בגלל כסף, מרוקו היא הארץ המוסלמית היחידה שנחשבת בטוחה ליהודים ולתיירים, וכעת הקולות שנשמעות ברחוב כלפי החשש שארגוני טרור מוסלמים אדוקים החליטו לגרום סבל ליהודים
ישראל פריי No Comments on יהודי מרוקו מפחדים: "המדינה כבר לא בטוחה ליהודים"

רצח בני הזוג טולידאנו בקזבלנקה לא הוגדר רשמית כבעל מניע לאומני, אך בקהילה המקומית מרגישים שהאדמה בוערת תחת רגליהם • אתר 'קול חי' שוחח עם יהודים במדינה המוסלמית האחרונה שהייתה בטוחה ליהודים, ויצא עם תחושות קשות

צילום: Abir Sultan / Flash 90.
קשה לי להאמין שהאכזריות הזו בוצעה רק בגלל כסף, מרוקו היא הארץ המוסלמית היחידה שנחשבת בטוחה ליהודים ולתיירים, וכעת הקולות שנשמעות ברחוב כלפי החשש שארגוני טרור מוסלמים אדוקים החליטו לגרום סבל ליהודים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרצח המזעזע של בני הזוג טולדנו הי"ד בידי הגנן ואיש התחזוקה של המשפחה ממשיך להסעיר את הקהילה היהודית בקזבלנקה "הגנן המרושע נתן פתח לפרעות ביהודי מרוקו".

למרות הודעת המשטרה כי לא מדובר באירוע לאומני, אלא פלילי, וכן בשוד על רקע מצב כלכלי קשה של איש התחזוקה והגנן של המשפחה, גורמים בקהילה היהודית דורשים לבדוק גם מניע לאומני ומתעקשים על כך שיתכן והאכזריות שהתגלתה בזירה בוצעה בהשראת ארגון טרור.

בכלי התקשורת המקומיים טענו כי העובדה שהרוצח נהג בהם באכזריות חייתית מעידה כי אין מדובר בשוד סטנדרטי. "אם היה מדובר בשודד רגיל הוא היה רוצח אותם ולוקח את הכסף, אבל כאן מדובר במעשה חריג המעיד על מניע לאומני", נטען.

ר' אליהו הרוש אחד מגבאי הקהילה היהודית בקזבלנקה חושש מאוד מהרצח המזעזע ובשיחה לאתר 'קול חי' הוא מספר על התחושות של היום שאחרי "קרה כאן מקרה חמור ביותר, קשה לי להאמין שהאכזריות הזו בוצעה רק בגלל כסף, מרוקו היא הארץ המוסלמית היחידה שנחשבת בטוחה ליהודים ולתיירים, וכעת הקולות שנשמעות ברחוב כלפי החשש שארגוני טרור מוסלמים אדוקים החליטו לגרום סבל ליהודים והמקרה האחרון הוא רק הראשון בשרשרת מתוכננת גורם לחשש כלשהו, אבל מאידך אני יכול להעיד שהמוסלמים המרוקאים הם הטובים והאמינים ביותר בעולם, ואנחנו מקווים לטוב".

שליח חב"ד בעיר קזבלנקה שבמרוקו ,הרב לוי באנון אמר "אני הכרתי את הבעל .המניע לרצח לא אנטישמי, אלא בעקבות רצון לגנוב את כספם. זהו אסון גדול לקהילה היהודית במדינת מרוקו בכלל, ולקהילה בעיר שלנו בפרט. חשוב להדגיש, הפעם האחרונה שאירע מקרה כזה היה לפני חמש שנים" מסכם הרב באנון.

עפ"י הדיווח מקזבלנקה הלווית בני הזוג שנרצחו עדיין לא נערכה, ולעת עתה גם לא נקבע מועד להלוויה, וככל הנראה ממתינים לתום חקירת המשטרה.



0 תגובות