ברגע האחרון: האתרוגים שהגיעו לארץ שעות לפני הרעש במרוקו

בנצי לייזרוביץ No Comments on ברגע האחרון: האתרוגים שהגיעו לארץ שעות לפני הרעש במרוקו

שעות לפני רעידת האדמה: עשרות אלפי אתרוגים הגדלים באזור הרעש הגיעו לישראל | ערב חג הסוכות, כתבנו בנצי לייזרוביץ' יצא לסיור בשוק מוסאיוף וחזר מוקסם

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מוצאי יום כיפור תשפ"ד. רק לא מזמן עם ישראל סיים את תפילת נעילה בבתי הכנסיות, אבל עם ישראל שעסוק במצוות מחיל אל חיל עוסק במצוות סוכה וארבעת המינים. אני יוצא לסיור בגאולה ובשכונת הבוכרים בעיקר בשוק מוסאיוף. הסוחרים פתחו את דוכניהם של 4 המינים ונראה כי היום רק מתחיל כאן אבל כך זה עד ערב חג סוכות. האווירה הינה אווירת חג כך שגם השעות המאוחרות לא ממש מפריעות לתושבים.

אני מתלווה לסיור עם הרב יהודה מחפוד שבין שלל עיסוקיו משמש גם כמוהל ידוע, אך הסיור הוא בחנויות של אתרוגים תימניים ומרוקאים. המקום המרכזי הוא אתרוגי שופרא נווה ציון והתאחדות הרבנים, אותו מנהל אבי מלמד. אתרוגים תימניים ומרוקאים העילית שבעילית שנמצא בשוק מוסאיוף. מאות סוגים וגדלים של אתרוגים נמצאים כאן לאחר שעברו בידוק קפדני בכשרותם והידורם. סוג א' א' , סוג א' וכן הלאה. מי שמכיר את שוק האתרוגים התימניים יודע שאתרוגים אלו הוא לא רק ביופיו אלא גם בגודלו.

הרב מחפוד מגלה לנו: "יומיים לפני רעידת האדמה שפקדה את מרוקו הבאנו למעלה מ-20,000 אתרוגים מרוקאים. אם היינו מאחרים עוד קצת לא היה מה להביא משם, זהו נס גדול . רעידת האדמה פגעה בכפרים שבהם מגדלים את האתרוגים. בזמן הרעש היו שם צוותים של פיקוח וממיינים . שעות לפני הרעש העברנו את האתרוגים לשדה התעופה לטיסה לארץ. זה פשוט חסד ה' שהצלחנו והעברנו אותם לכאן. עוד קצת היינו ממתינים לא היינו יכולים לספק השנה כמויות של אתרוגים מרוקאים".

הרב יהודה מחפוד מספר לנו כי כל נושא האתרוגים התימניים, כבר כמה חודשים עובדים על זה. הפרדסים נמצאים במושב פדויים בדרום, תקומה ועוד. האקלים שם נוח ומצוין לגדל אתרוגים. בדונם 1 גדלים 220 עצים של אתרוגים. כל עץ מוציא 90 אתרוגים, אבל רק 50% מהם כשרים. לאחר הקטיף לוקחים אותם לשטיפה ומשם מתחיל תהליך המיון לסוחרים עד שזה מגיע לאדם שבא לקנות אתרוג. את האתרוג רצוי לשמור במקום קריר ויבש, לא במקרר ולא בחדר חם. האתרוגים התימניים כמו כל אתרוג גם מריחים טוב. אז אם אתם מחפשים אתרוגים תימניים או מרוקאים בשוק מוסאיוף, אתרוגי שופרא נווה ציון תמצאו בודאי מהודרים מאד.



0 תגובות