"שופטים ושוטרים" • משמר בתי דין הרבניים יוצא לדרך

כל סמכות שיש בה פגיעה בחירות או בזכויות אדם כגון עיכוב ומעצר, ראוי לעגן בחקיקה ראשית. הצעת החוק מבקשת לעגן בחקיקה ראשית את המצב הנוכחי
איתי גדסי No Comments on "שופטים ושוטרים" • משמר בתי דין הרבניים יוצא לדרך

בדומה לבתי המשפט, יוקם מערך שיטור מיוחד שיהיה אחראי למערך האבטחה של בתי הדין הרבניים • בעת הדיון בועדה, נידונה באירוניה ההשוואה בין בתי המשפט לבתי הדין: "הייתי בהיכלי משפט מפוארים וגם בבתי דין, השוכנים במבנים מיושנים ובהם נזילות מהתקרה"

בית הדין הרבני בתל אביב | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
כל סמכות שיש בה פגיעה בחירות או בזכויות אדם כגון עיכוב ומעצר, ראוי לעגן בחקיקה ראשית. הצעת החוק מבקשת לעגן בחקיקה ראשית את המצב הנוכחי
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה אמש לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק בתי המשפט-משמר בתי המשפט. עפ"י ההצעה, משמר בתי המשפט יעוגן בחוק.

משמר בתי המשפט, הוקם לפני כ-20 שנה. המשמר מונה כ-700 מאבטחים. (מתוכם כ-160 נשים) סמכויות המשמר נסמכות על הסמכה שהעניק שר המשטרה דאז משה שחל. סמכויות מאבטח המשמר, דומות לסמכויות שוטר, לרבות סמכות לערוך חיפוש. מאבטחי המשמר מאבטחים את בתי המשפט וכן שופטים מאוימים.

נציגת משרד המשפטים עו"ד גבי פיסמן אמרה כי כל סמכות שיש בה פגיעה בחירות או בזכויות אדם כגון עיכוב ומעצר, ראוי לעגן בחקיקה ראשית. וכי הצעת החוק מבקשת לעגן בחקיקה ראשית את המצב הנוכחי. הצעת החוק מסמיכה את שרי המשפטים, האוצר, בטחון פנים והדתות רשאים לקבוע כי זו תחול גם על בתי הדין הדתיים.

מנכ"ל בתי הדין הרבניים עו"ד שמעון יעקובי אמר "באתי לוודא שהכנסת זוכרת שאנו חלק מהמערכת השופטת. ח"כ סלומינסקי אמר ליעקובי בציניות, "אתה בטוח שאתם חלק מהמערכת המשפט? הייתי בהיכלי משפט מפוארים וגם בבתי דין, השוכנים במבנים מיושנים ובהם נזילות מהתקרה".

לגופה של הצעה"ח אמר יעקובי, "האבטחה הנוכחית בבתי הדין, הינה במיקור חוץ. סמכויות המאבטחים, מזעריות, ובסיטואציה מורכבת, אנו מזמינים משטרה. לדבריו, המצב הנוכחי בלתי נסבל. יעקובי טען כי הצע"ח לא קובעת תחולה להקמת משמר לבתי הדין, מה שמאפשר דחייה בהקמה גם של 10 שנים".

יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי עמד על כך שהחוק יחול גם על בתי הדין הדתיים. לעומתו, נציג האוצר התנגד לקבוע תחולה בטענה שקביעת תחולה תחייב מקור תקציבי. בסופו של דיון, הוועדה קבעה כי החוק יחול גם על בתי הדין הדתיים. אולם לא נקבע מועד מחייב להקמת המשמר בבתי הדין הדתיים, והוועדה הסתפקה בהצהרת נציג האוצר כי הנושא ידון לקראת דיוני תקציב המדינה לשנת 2017. כאמור, הצעת החוק אושרה אמש להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

​ממשרד הדתות נמסר כי בכוונת ש"ס להגיש רביזיה, על מנת לקבוע גם את מועד התחלת פעילות משמר בתי הדין הרבניים.



0 תגובות