הבשורה הגדולה של חולי סרטן הדם בישראל

"הצלחת הניסוי בארצות הברית כפי שדווח בהרחבה לפני מספר שבועות, היא למעשה ההוכחה שמערכת החיסון, במידה ומשתמשים בה בצורה מתוחכמת, מסוגלת להשמיד תאי סרטן"
יעקב גרודקה 1 Comment on הבשורה הגדולה של חולי סרטן הדם בישראל

הטיפולים האימונתורפיים מסתמנים באחרונה "כדבר הבא" בלוחמה נגד הסרטן, ועתה ייהנו גם חולי סרטן הדם בישראל מהטיפול • הטכנולוגיה החדשנית רותמת את מערכת החיסון כדי להילחם בגידול הסרטני

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
"הצלחת הניסוי בארצות הברית כפי שדווח בהרחבה לפני מספר שבועות, היא למעשה ההוכחה שמערכת החיסון, במידה ומשתמשים בה בצורה מתוחכמת, מסוגלת להשמיד תאי סרטן"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הטיפולים האימונתורפיים מסתמנים באחרונה "כדבר הבא" בלוחמה נגד הסרטן, ועתה ייהנו גם חולי סרטן הדם בישראל מהטיפול.

המחקר פורץ הדרך בתחום הטיפול האימונותרפי לחולי סרטן הדם שהביא לאחוזי ריפוי יוצאי דופן במחלה, יבוצע לראשונה על חולים ישראלים, בבית החולים איכילוב. הטכנולוגיה החדשנית הינה פרי פיתוחו של פרופ' זליג אשחר, חתן פרס ישראל על פריצת דרך זו, ומנהל מעבדת המחקר האימונותרפי החדשנית בבית החולים איכילוב, יתקיים בשיתוף עם המערך ההמטולוגי באיכילוב בניהולה של פרופ' עירית אביבי.

"המחקר החדש יבוצע באיכילוב בחולי סרטן הלימפומה שאינה הודג'קין, (מסוג DIFFUSE LARGE CELL LYMPHOMA). בית החולים קיבל את האישורים הנדרשים על מנת לבצע אותו בישראל וכעת מתחיל גיוס החולים הראשונים לניסוי הקליני שיצא לדרך כבר בימים הקרובים", מעדכנת פרופ' אביבי.

הטכנולוגיה החדשנית רותמת את מערכת החיסון כדי להילחם בגידול הסרטני, בכך שהיא מסייעת לה לזהות את התאים הסרטניים ולחסלם וזאת באמצעות טכנולוגית ACT – תאי מערכת החיסון מהונדסים גנטית.

כאמור, כשמתפתח סרטן הוא משבש את התפקוד התקין של המערכת החיסונית. כתוצאה מכך,  תאי מערכת החיסון אינם מצליחים לזהות את התאים הסרטניים הממאירים. הטכנולוגיה החדשה מפעילה מחדש את המערכת החיסונית בצורה מתוחכמת: חלק קטן מתאי מערכת החיסון של המטופל מוצאים מגופו, ועוברים במעבדה תהליך של הנדסה גנטית. הפעולה של הנדסה גנטית מאפשרת להם ליצר מעין קולטן (מעין אנטנה) באמצעותו הם מזהים ותוקפים  את תאי הסרטן. התאים המהונדסים, מוזרקים למטופל כטיפול חד פעמי במטרה להשמיד את תאי הסרטן.

לדברי פרופ' אשחר "הצלחת הניסוי בארצות הברית כפי שדווח בהרחבה לפני מספר שבועות, היא למעשה ההוכחה שמערכת החיסון, במידה ומשתמשים בה בצורה מתוחכמת, מסוגלת להשמיד תאי סרטן. התוצאות של המחקרים שנעשו בארצות הברית  בחולים עם לוקמיה לימפובלסטית וחולים בלימפומה אגרסיבית מתקדמת הינן מעודדות ביותר. אני מאמין שאנו לקראת עידן חדש בטיפול במחלת הסרטן בו טיפול אימונותרפי מותאם אישית הוא זה שיוביל את הטיפול במחלת הסרטן. אני גאה שכעת גם חולים ישראלים יזכו להיות מטופלים בה".



1 תגובות

מיין תגובות