לראשונה: תכנית רוחבית לקידום הבריאות בציבור החרדי

איתי גדסי No Comments on לראשונה: תכנית רוחבית לקידום הבריאות בציבור החרדי

שר הבריאות ארבל וסגן השר לפיתוח חרדי מקלב נועדו הבוקר לקראת השקת תוכנית החומש לבריאות הציבור החרדי. התוכנית בהיקף של כ-70 מיליון שקלים תסייע בצמצום הפערים בתחום ותותאם לאתגרי העתיד הצפויים בחברה החרדית כחלק ממדיניות משרד הבריאות להנגשה תרבותית של שירותי הבריאות לאוכלוסיות השונות

חברי הכנסת החרדים בוועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן השר אורי מקלב והשר משה ארבל נועדו הבוקר בלשכת שר הבריאות בירושלים לקראת השקת התוכנית הלאומית לבריאות הציבור החרדי. המיזם משותף לרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי במשרד רה"מ ולמשרד הבריאות וימומן על ידי שני המשרדים. השרים דנו בהיבטים השונים של התכנית ודרכי הפעילות שלה בשטח בהיבט המעשי.

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה הרב אורי מקלב: "משרד הבריאות הוא משרד בעל נכונות והבנה גדולה לצרכי המשרד, אנחנו מובילים שיתופי פעולה עם משרדים רבים ומצאנו פה במשרד שותפים אמיתיים לדרך בכלים הנכונים אני שמח שזה נעשה כעת, זה מהלך ארוך שמתחיל כעת ואנחנו מייחלים שישא פרי. נביא נגישות למידע, אימון במערכת והסברה מותאמת לציבור החרדי".

שר הבריאות משה ארבל: "משרד הבריאות מחויב לבריאות הציבור כולו ונערך מבעוד מועד במבט צופה פני עתיד. תוכנית החומש לבריאות הציבור החרדי, לצד תוכניות לחברה הערבית ולחברה הבדואית, תאפשר לנו להתמודד כראוי עם האתגרים ותסייע בהצלת חיים. אני מודה לרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי, שבזכות שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות מאפשר לנו לשים זרקור על הנושא החשוב הזה. אני בטוח שהשקעה יעילה ונכונה ברפואה מונעת טובה למערכת וחוסכת הוצאה עתידיות".

הרשות החרדית רואה את תחום הבריאות, כאחד מהנושאים החשובים ביותר בפיתוח החברתי והכלכלי למגזר החרדי, וכערך מהותי לקיום אורח חיים איכותי. ובשל כך בהנחיית סגה"ש מקלב הקצתה הרשות קרוב לארבעים מילוני שקלים לקידום הבריאות בציבור החרדי במסגרת תוכנית זו. משרד הבריאות הינו שותף בלתי נפרד בעבודת הרשות מיום הקמתה ולאורך כל הדרך בערוצי הפעולה השונים. התכנית דינמית ומותאמת לתמורות בשטח, לשיתופי הפעולה ולתוצאות שיתקבלו תוך כדי תנועה.

התכנית המשותפת תתמקד בחלקה הראשון בנושאים אקוטיים, שהטיפול בהם יעניק רווח בריאותי משמעותי. בין השאר, בשנות החיים הראשונות, בדגש על תחומי הפעילות של טיפות החלב בכל הריכוזים החרדיים וכן שירותים נוספים של מערכת הבריאות, בדגש על מניעת מחלות, אורח חיים בריא ובדיקות סקר. זאת, לצד ערוצי פעולה של הסברה, מחקר ופעילות בריאותית ברשויות מקומיות.



0 תגובות