"שוד": האופוזיציה במתקפה חריפה על "קרן הארנונה"

אליהו גרין 1 Comment on "שוד": האופוזיציה במתקפה חריפה על "קרן הארנונה"

באופוזיציה לא בחלו במילים קשות במיוחד נגד חוק קרן הארנונה: "שוד לאור יום". מרב מיכאלי: "גונבים מהתושבים כדי לתת את להתנחלויות ולערים חרדיות". ראש מועצת שומרון הגיב: "הסתה חמורה. בושה"

גנץ ולפיד
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

באופוזיציה פתחו היום (שני) במתקפה חריפה על תכנית "קרן הארנונה" והביעו תמיכה בשביתת הרשויות המקומיות במחאה נגד התוכנית שמובאת כחלק מחוק ההסדרים. בקואליציה הדפו את הביקורת.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳, כי " הממשלה הזו החליטה לגנוב את כספי הארנונה שלנו. לגנוב זה מילה קשה, אבל אין לי מילה אחרת. הממשלה באה לרשויות שכל חטאן שהן מנוהלות כמו שצריך, והתושבים שלהן עובדים ומשלמים מיסים, ומחרימה את הכסף שלהן.

עוד אמר לפיד: "'קרן הארנונה' היא לא קרן, היא שוד לאור היום. התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל של ממשלה חסרת אחריות שסוחטת ראש ממשלה חלש. השביתה של השלטון המקומי מוצדקת מאין כמותה ואנחנו תומכים בה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "ממשלת ישראל החליטה על העלאת מסים על בסיס גיאוגרפי וסקטוריאלי". בתוך כך הוא התייחס להידברות בבית הנשיא: "אם יהיה מי שישחק משחקים – הוא יפגע באזרחי ישראל וישא באחריות ובתוצאות".

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי אף החריפה את הטון בישיבת הסיעה ותקפה במילים בוטות: "ממשלת ישראל שוב עושה שוד לאור יום; גונבים מהתושבים כדי לתת את הכסף שלהם להתנחלויות ולערים חרדיות".

בתוך כך, מפלגת העבודה וראשי רשויות נערכים לעתור לבג"ץ נגד חקיקת החוק ואומרים כי מדובר ב"התערבות חסרת תקדים של הממשלה בכספי המיסים של תושבי רשויות מקומיות מסוימות; דורשים מיו"ר ועדת הכספים לעצור לאלתר את קידום הצעת החוק".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף את דבריה של יו"ר מפלגת העבודה: "אני לא אבליג על דברי ההסתה החמורים, אני בוש ונכלם שחברת הכנסת מיכאלי כיהנה עד לא מזמן כשרה בממשלת ישראל. מדובר באמירה שהיא מבזה את מתיישבי השומרון החלוצים וגם אותה עצמה, על שאמרה דברים שקריים והעזה לקשור בין ניוון ובטלה לתושבי השומרון, שהם במקום הראשון בארץ בגיוס ליחידות קרביות, בתרומות כליה אלטרואיסטיות לכל חלקי החברה הישראלית, ביזמות ובתרומה לקהילה. אך גרוע מכך אלו לא פחות מדברי הסתה, ח"כ מיכאלי בלי למצמץ מנסה להטות את דעת הציבור נגד המתיישבים ונגד הציבור החרדי, על ידי אמירת שקרים. שכל מטרתם הסתת ציבור שלם אחד נגד השני. נמאס מהשנאה של הפוליטיקאים מהשמאל הקיצוני בושה וחרפה".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב למתקפות: "היום תושבי ישראל בחלק מהערים ברחבי הארץ, סבלו משביתה מיותרת ומזיקה, כתוצאה מהחלטה מופקרת וחסרת אחריות של מספר ראשי ערים שאינם מסוגלים להתמודד בצורה הראויה עם ההחלטה של ממשלת ישראל ושל ועדת הכספים להקים את קרן הדיור.

"הקרן הזו נועדה לאפשר הפרשה של חלק מכספי הארנונה של בעלי עסקים לטובת קידום ופיתוח ערים ויישובים בפריפריה במדינת ישראל, והיא טובה למדינת ישראל.

"לכן השביתה הזו מיותרת. במקום שינסו להשפיע על חברי הכנסת בשיח ענייני ומקצועי, הם בוחרים לנהל קמפיין על הגב של הילדים של כולנו.

"קרן הדיור הייתה צריכה לקום כבר לפני שנים רבות, היא זוכה לתמיכה רחבה של הדרג המקצועי במשרד האוצר ושל מיטב המומחים משמאל ומימין. הקרן היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולכלל התושבים שלה.

"לצערי בשנים האחרונות בעלי הכוח יחד עם ראשי הערים העשירות הצליחו לסכל את הקמת הקרן הזו. אך נגמרו הימים שבהם אנחנו מחויבים לבעלי הכוח והאינטרסים. אני מחויב אך ורק לטובת כלל אזרחי ישראל. הקרן תאושר היום בוועדת הכספים ובשבוע הבא במליאת הכנסת בעז"ה, תעשה צדק היסטורי ותתרום למאבק שאנחנו מנהלים ביוקר המחייה ויוקר הדיור.

"אנחנו הולכים למאבקים קשים בכוחות שוק אדירים וריכוזיים שיפעילו את כל האמצעים כדי למנוע מאיתנו לפרק את המונופולים, הם יפעילו תקשורת, קמפיינים, כוח פוליטי ועוד. ולכן אסור לנו להיכנע. המאבק של בעלי האינטרסים והכוח בקרן הארנונה זה רק הפרומו. אבל אנחנו עובדים רק אצל אזרחי ישראל.

"אני מחזק את חברי הכנסת בקואליציה וקורא להם לא להתקפל מול הלחצים והאיומים לפגוע בהם אישית בפריימריז ובקמפיינים. כולנו צריכים להצביע כאיש אחד להקמת הקרן, להישאר נאמנים למצפון המוסרי ולפעול אך ורק לטובת אזרחי ישראל".

יו״ר ש״ס אריה דרעי אמר בישיבת הסיעה: "קרן הארנונה היא הכרחית ויוצרת צדק חלוקתי עבור ערי הפריפריה. הממשלה חייבת להעביר את הרפורמה בלי לחשוש".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תראו איך גנץ ולפיד נראים עלובים
    לא רפורמה משפטית ולא תושבי המדינה מענינים אותם
    רק להפיל ממשלה נבחרת
    אז יש לעם חדשות בשבילכם
    אתם לא ראויים להנהיג את העם