בכיר בקואליציה: "לקדם את החקיקה, המתנו מספיק"

איתי גדסי No Comments on בכיר בקואליציה: "לקדם את החקיקה, המתנו מספיק"

בכיר בקואליציה קורא הערב לקידום הרפורמה המשפטית ללא הסכמת האופוזיציה: "האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות. יש גבול"

Israeli prime minister Benjamin Netanyahu with Justice Minister Yariv Levin and MK Aryeh Deri, Justice Minister Yariv Levin and MK Aryeh Deri at a discussion and a vote in the assembly hall of the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem, on March 27, 2023. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** כנסת מליאה הצבעה חברי כנסת אריה דרעי יריב לוין שר המשפטים ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הדרמה אמש בכנסת, בכיר בקואליציה אומר הערב (חמישי) כי הגיע הזמן לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית. "האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות", אומר הבכיר. "יש גבול. הקואליציה המתינה מספיק זמן".

עוד אמר הבכיר כי "שר או ח״כ בליכוד שיתנגד לחקיקת הרפורמה וימנע זאת בגלל מניעים אישיים של חשבונות עם נתניהו או קנאה בתמיכה שיש בלוין, ישלם את כל המחיר בליכוד".

כזכור, אמש התקיימו בכנסת הבחירות לנציגי הרשות המחוקקת לוועדה לבחירת שופטים. ראש הממשלה נתניהו דחף לבחירת נציג אחד מהאופוזיציה כמקובל, אך לאחר שנתקל בהתנגדויות בקואליציה הורה לכל המועמדים מטעמה למשוך את מועמדותם על מנת לגרום לדחיית הבחירות. ח"כ טלי גוטליב מהליכוד התנגדה והמשיכה להתמודד לתפקיד, לצג נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר. בעקבות זאת הורה נתניהו לחברי הקואליציה להצביע נגד כל המועמדים. בסופו של דבר נבחרה אלהרר בלבד ברוב של 58 קולות, בהם מורדים מהקואליציה. ח"כ גוטליב לא נבחרה ובתוך 30 יום יערכו בחירות נוספות בהן יבחר הנציג השני של הכנסת בוועדה.

בתוך כך, חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה הערב להפסד של הקואליציה, והעריכה כי לא תהיה רפורמה. גוטליב אמרה, כי "בתוך הליכוד יש ארבעה בוגדים לפחות שהצביעו לנציגת יש עתיד והם מוכיחים שאין לנו רוב להעברת הרפורמה".

ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד קרא לחברי הקואליציה להתעלות מעל המחלוקות ולקדם את הרפורמה המשפטית. "קל מאוד להפיל אחריות ולשחק כל היום בנחשים וניחושים מי האשמים. אני קורא לחבריי לקואליציה, זה הזמן להיות מאוחדים ולהעביר את הרפורמה. מה שהיה אתמול נחלת העבר, אנחנו תמיד עם הפנים קדימה".

תנועת אם תרצו קיימה הערב הפגנה מול בית רה"מ בקיסריה לאור "הוויתורים הבלתי פוסקים לאנרכיסטים, לסרבנים ולאופוזיציה". מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מסר: "הגיע הזמן לומר לראש הממשלה את האמת: 64 מנדטים דורשים להפסיק את הכניעה. כך לא משיגים יציבות, כך משיגים חולשה וחוסר יכולת לפעול. חייבים רפורמה משפטית".



0 תגובות