רגעי הכרעה: המסרים של ראשי המפלגות בנושא ההידברות

איתי גדסי No Comments on רגעי הכרעה: המסרים של ראשי המפלגות בנושא ההידברות

יומיים לפני בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים: ראשי המפלגות התייחסו בישיבות הסיעה להידברות בבית הנשיא. בן גביר: "אין לנו מנדט לפייק רפורמה". גנץ: "המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות" | וההערכה המפתיעה של ליברמן

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יומיים לפני בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, כשבשלב הזה טרם ברור אם יבחר נציג מטעם האופוזיציה, התייחסו היום (שני) ראשי המפלגות בכנסת להידברות בבית הנשיא.

בעקבות הדיווחים על הסכמות בשיחות בבית הנשיא, העביר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר לראש הממשלה נתניהו ואמר: "אני שומע את ההצהרות ואת התדרוכים על מה שהולך לקרות בבית הנשיא. אני רוצה להגיד בצורה ברורה לראש הממשלה, לחברי בקואליציה. אין לנו מנדט לעשות פייק רפורמה. אין לנו מנדט שבכותרות של הסכמות למעשה ימוססו את הרפורמה. יש לנו מנדט לעשות רפורמה, הציבור, הימין, רוצה רפורמה משפטית. נכון, בהידברות, נכון, בשיח, אבל אסור לנו לאכזב את הבוחרים שלנו. יש לנו 64 מנדטים ואיתם אנחנו יכולים וצריכים לשנות".

video
play-sharp-fill

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה: "מתוך אחריות לאומית תוך שאנחנו מביטים בתדהמה בחוסר האחריות האדיר של השמאל ומערכת הפצת השקרים שלו בעולם, נכנסנו להידברות בבית הנשיא ובאנו לשם מתוך רצון כן ואמיתי להגיע להבנות סביבן נגבש את הצעדים הנדרשים לתיקון מערכת המשפט.

"עד כה, לא נראה שהצד השני הגיע לשם עם אותן מטרות אלא מתוך רצון למרוח זמן ולהשליט את דעתו – אז יש לי חדשות בשבילם: בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח, רוב הציבור בישראל בחר בו והרפורמה המשפטית תתקדם. אם אתם רוצים להגיע להבנות, אתם מוזמנים. אם לא, אל תפריעו".

יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בפתח ישיבת סיעתו: "אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי, ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר: המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל.

"זה לא הזמן לשחק משחקים, זה לא הזמן לדילים ולא הזמן לתרגילים פוליטיים. אני שומע בכל כמה שעות על נוסחה כזו ונוסחה אחרת. יש נוסחה פשוטה מאוד – לבחור נציג קואליציה לוועדה, לבחור נציגת אופוזיציה, ולהמשיך בהידברות בכדי שנוכל למצות את הניסיון לעשות את מה שרוב הציבור הישראלי רוצה".

בהמשך הכחיש גנץ את דבריו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן שאמר מוקדם יותר היום כי הוא סבור ששני הצדדים הגיעו כבר להסכם שיפורסם ביום רביעי הקרוב. בתגובה אמר גנץ, "אני לא יודע על סמך מה הוא אומר את מה שהוא אומר. אני לא יודע את מה שהוא יודע".

קודם לכן אמר יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הסיעה: ״אני מעריך שהצדדים יודיעו שהגיעו להסכם מיד אחרי הבחירות לוועדה למינוי שופטים ביום רביעי. ליבת ההסכם הוא חזרת דרעי לממשלה בתמיכת גנץ ולפיד, חיזוק משמעותי לקואליציה המשיחית של נתניהו".



0 תגובות