דו"ח העוני • האזינו: "לא יתכן שזוג עובדים חי מתחת לקו העוני"

    אבי יעקב | צילום: ויקיפדיה No Comments on דו"ח העוני • האזינו: "לא יתכן שזוג עובדים חי מתחת לקו העוני"
    9:08
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on רוסיה העבירה מודיעין לחמאס? "גם בישראל טענו את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הרווחה ח"כ מאיר כהן ומנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף הגישו הבוקר את דו"ח העוני של מדינת ישראל, לנשיא המדינה שמעון פרס בבית הנשיא. בפתח האירוע הציג שר הרווחה והשירותים החברתיים ח"כ מאיר כהן את הנתונים לפיהם: בישראל כיום יותר מ-1.7 מיליון עניים, כמחציתם ילדים (817,200). 33% מהילדים הם עניים, וכן חלה החמרה ועלייה בשיעור העוני של קשישים בישראל (23.7%).

    על פי הדו"ח מרבית העניים בישראל הם ממשפחות עובדות, תחולת העוני של המשפחות העובדות עמדה ב-2012 על 13.7%. רוב המשפחות העניות (64%) בגיל העבודה הינן משפחות בהן בני הזוג עובדים. בין 1999 ל-2012 כמעט הוכפלה תחולת העוני של המשפחות שבהן שני בני הזוג עובדים.

    בשנת 2012 ניכר גידול במספר המועסקים במשק: עלה בשיעור של 3.4% והשכר הריאלי עלה בכאחוז אחד. מספר המועסקים, עלה בשיעור של 3.4% והשכר הריאלי עלה בכאחוז אחד. בשנת 2012 שולם לראשונה מענק העבודה ברמה כלל ארצית (עבור שנת 2011). השכר בקרב עניים עובדים עלה בכ-1.4% בהשוואה לעלייה הכללית של 1.2%. לפריסת מענק העבודה הכלל ארצי (מס הכנסה שלילי) הייתה השפעה על צמצום ממדי העוני והאי שוויון בפרט בקרב עובדים צעירים עם ילדים ובקרב עובדים מבוגרים, אך הפוטנציאל של כלי זה טרם מוצה במלואו. בראייה בינלאומית, מצבה של ישראל השתפר במעט, כשעברה מהמקום השני הגבוה למקום השלישי הגבוה מבין מדינות ה OECD. גם בתחום האי שויון (מדד ג'יני), ישראל ממשיכה כבשנים קודמות להיות מוצבת במקום גבוה יחסית אחרי צ'ילה, מקסיקו, טורקיה וארה"ב.

    מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר פרופ' יוחנן שטסמן התייחס לדו"ח העוני היום ביומן הצהריים של קול חי. בראיון לגואל וקנין אמר שטסמן כי המצב מחמיר מפעם לפעם. "מדו"ח לדו"ח תמונת המצב נהיית קודרת יותר ויותר. משפחות אוכלים פחמימות כדי לשבוע ולא מקפידים על אבות המזון, ילדים גונבים מחנויות וקשישם מחטטים בפחים" אמר שטסמן. הוא הוסיף ואמר כי הביעה טמונה בשיטת התגמול בישראל. "כל עוד לא ישנו את שיטת התגמול לשכירים במשק המצב ישאר גרוע" הטעים שטסמן.

    האזינו לפרופ' יוחנן שטסמן משוחח עם גואל וקנין על דו"ח העוני



    0 תגובות