כוח צה"ל עצר בג'נין מחבלים שתכננו לבצע פיגוע בישראל

קובי פינקלר No Comments on כוח צה"ל עצר בג'נין מחבלים שתכננו לבצע פיגוע בישראל

כוחות צה"ל נכנסו לג'נין ולכפר יעבד ועצרו מספר מחבלים שהתכוונו לבצע פיגוע בישראל. על פי דיווחים, הכוח נתקבל בהתנגדות של מספר מקומיים ופגע באחד מהם

צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כוחות צה"ל פעלו הלילה (בין שבת לראשון) ובשעות הבוקר בג'נין, טול כרם ובכפר יעבד למעצר חשודים ולאיתור כלי נשק בלתי חוקיים. במהלך הלילה נעצרו 20 חשודים ברחבי יהודה ושומרון והבקעה.

מדיה: דובר צה"ל

בכפר יעבד ערך צה"ל מבצע נרחב של מעצרים וסריקות אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים. מדובר בכפר ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק. במהלך המבצע, כוחות משייטת 13 ומסיירת גולני עצרו שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בהוצאת פעילות טרור.

לוחמי יחידת אגוז סרקו במרחב הכפר אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים. הלוחמים איתרו תחמושת צה״לית ומדי צה״ל בביתו של אחד החשודים. בבית נוסף, איתרו מטען אשר עתיד היה לשמש להוצאת פיגוע. לוחמי היחידה החרימו את אמצעי הלחימה שנמצאו ועצרו את החשודים. אלה הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

צילום: דובר צה"ל

במהלך הפעילות פעלו הכוחות למול הפרות סדר אלימות באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בנוסף, לוחמי צה"ל נטרלו חשוד אשר זרק לעברם מטען, אין נפגעים לכוחותינו.

בשעות הבוקר ביצעו לוחמי יחידת דובדבן וסיירת גולני ביצעו פעילות מעצרים בעיר ג'נין ובסמוך לה, במהלכה עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ופעלו לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במקביל, לוחמים מיחידת דובדבן פעלו בעיר טול-כרם ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

במהלך הפעילות בג'נין לוחמי סיירת גולני השיבו בירי בהיתקלויות למול מחבלים חמושים שפתחו באש מכלי רכב.
אין נפגעים לכוחותינו. החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

בתחילת הלילה דווח כי תשעה חשודים חצו את הגדר בצפון השומרון לחירבת טיבה ואחד מהם החזיק נשק ומחסנית. על פי הדיווח, החשודים נמלטו באמצעות רכב לכיוון אום אל פאחם ומתנהל אחריהם מרדף. בהמשך דווח כי אחד החשודים זרק תיק ובו נמצאו נשק ותחמושת.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב עדכן הבוקר בשיחה עם 'כאן חדשות': "רדפנו אחרי חוליית מחבלים סמוך לגדר. הם השליכו את הנשק, ונמלטו לתוך השטח. נמשיך ונעשה את זה גם הבוקר – לסכל טרור. זאת משימתנו".

בתוך כך, עשרות פורעים פלסטינים חיללו במהלך הלילה את קבר יוסף בשכם. הפורעים הציתו את המקום, שברו את המצבה שעל הקבר והתפרעו במתחם.

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום אחר הצהרים וידון בהסלמה הביטחונית. שר הביטחון גנץ יביא בפני השרים הצעה לשיקום גדר הביטחון בשומרון. על פי הערכה אין בכוונת הממשלה לבטל את ההקלות שניתנו לפלסטינים לקראת הראמדן חרף התגברות גל הטרור.

אתמול ביצע צה"ל מיפוי לקראת הריסה לביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב ביום חמישי. במקביל, נעצרו על פי הכוונת שב"כ 2 מבוקשים בפעילות טרור. במהלך הפעילות, התפתחו עימותים עם חמושים שפתחו באש חיה לעבר כוחותינו במספר מוקדים.

במהלך הפעילות, לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב, חיסלו מחבל וירו במחבל נוסף שפתחו באש חיה לעבר כוחותינו. הנשק מסוג M-16 של המחבל שחוסל נלקח על ידי הכוחות. המחבל השני, מבוקש שב"כ שנפצע באורח קשה מירי מג"ב נעצר והועבר לקבלת טיפול רפואי.

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב  אמר ל'כאן חדשות': "אביו של המחבל לא היה בבית ולכן לא עצרנו אותו. להבנתי הוא רוצה להסגיר את עצמו. אנחנו נשים עליו את היד, עליו ועל כל מי שקשור באותו פיגוע טרור נוראי בתל אביב".

סמיר סעדי, סגן ראש עיריית נצרת, ומחזיק תיק החינוך בעירייה פרסם הודעת תנחומים לאחד ממחבלי הג'יאהד האסלאמי שנהרג בפעילות צה"ל בג'נין, שהוא קרוב משפחתו.

הבוקר מתגלים פרטים חדשים על חדירת המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף: המחבל הגיע לגדר המערכת, הבחין בקבוצת חיילים והסתתר מאחורי שיחים, לאחר מכן הוא עבר כמה מאות מטרים דרומה, חתך את הגדר באמצעות קאטר, יצר פירצה ודרכה נכנס לשטח ישראל ועשה דרכו ברכב שבחים לתל אביב.

עוד בנושא גל הטרור ברקע חודש הרדמאן

תל אביב: בן גביר הגיע למקום הפיגוע והותקף

ראש הממשלה ביקר את פצועי הפיגוע בת"א | צפו

חודש הרמאדן: המשטרה עצרה חשודים בהפרות סדר

הפיגוע בת"א: מג"ב מיפה את בית המחבל לקראת הריסה

גל הטרור: שר הביטחון גנץ החליט על הגבלות בג'נין

רה"מ בהצהרה: "למחבל היו סייענים, נגיע אליהם ולכל רוצח"

הותרו לפרסום שמות ההרוגים: תומר מורד, איתם מגיני, וברק לופן

בג'נין מריעים למחבל הנתעב, אביו שלהב את ההמון המוסת

בתום הערכת מצב: ההקלות לא יבוטלו; מעבר גלבוע ישאר סגור

המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב אותר וחוסל בחילופי ירי



0 תגובות