רה"מ בהצהרה: "למחבל היו סייענים, נגיע אליהם ולכל רוצח"

    איתי גדסי 1 Comment on רה"מ בהצהרה: "למחבל היו סייענים, נגיע אליהם ולכל רוצח"

    ראש הממשלה בנט בהצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב: "האירוע בתל אביב הסתיים אבל אנחנו לא מורידים את רמת הדריכות שלנו". שר הביטחון: "ביצענו כבר כ-200 מעצרים, ואם יידרש יהיו אלפים". השר בר לב: "נגיע לכל בית, לכל מסתור ונפעל בכל מקום כדי למגר את הטרור"

    צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון הפנים מסרו לפני זמן קצר (שישי) הצהרות לתקשורת מהקריה בתל אביב, על רקע גל הפיגועים והטרור.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר כי למחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב היו סייענים וכי כוחות הביטחון יגיעו אליהם וימצו עימם את הדין. "אזרחי ישראל, זה יום קשה", פתח ראש הממשלה. "ראשית, אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחות הנרצחים, תומר מורד ואיתם מגיני זכרם לברכה, ולאחל בשם כל העם החלמה מהירה ובריאות שלמה לפצועים. שוחחתי מוקדם יותר הבוקר עם אביו של תומר ז"ל, שסיפר לי בכאב נורא על בנו. תומר, איתם ושאר נרצחי גל הטרור הזה, הם הפנים היפות של הארץ הזו.

    וידאו: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

    צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

    "רבותיי, בסיומו של לילה ארוך, כוחותינו שמו את ידם על המחבל, וחיסלו אותו. כך בדיוק מצופה מלוחמינו. אני מבקש לשבח את שירות הביטחון הכללי, את משטרת ישראל ואת לוחמי הימ"מ על פעולה נחושה ומהירה. לולא היו תופסים והורגים אותו עכשיו, האירוע היה יכול להתגלגל ימים ארוכים.

    ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, בהצהרות לתקשורת, מהקריה בתל אביב | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

    עמוס בן גרשום/ לע"מ

    בג'נין מריעים למחבל הנתעב, אביו שלהב את ההמון המוסת

    "אנחנו יודעים שמדובר במחבל בן 29, מג׳נין, בלי השתייכות ארגונית, אבל שהיה מי שסייע לו, גם בהתארגנות וגם בהשגת האמל"ח.

    "כל רוצח יידע שנגיע אליו, וכל מי שמסייע למחבלים צריך לדעת שהמחיר שהוא ישלם יהיה כבד מנשוא. ראיתי את אביו של המחבל מסית לעוד אלימות ומתגאה בבנו הרוצח, ראינו את החגיגות ואת חלוקת הממתקים בג׳נין ובעזה. אלה האנשים שאנו מתמודדים איתם. לא, זה לא יחידים. רצונם הוא לשבור את רוחנו ואת אחיזתנו כאן בארץ שלנו. אבל הם לא יצליחו, לעולם לא נישבר.

    בתום הערכת מצב: ההקלות לא יבוטלו; מעבר גלבוע ישאר סגור

    "האירוע בתל אביב הסתיים אבל אנחנו לא מורידים את רמת הדריכות שלנו, בתוך תל אביב ובשאר חלקי הארץ. קיימנו הבוקר הערכות מצב, יחד עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, וכל ראשי מערכת הביטחון. אנחנו מעניקים חופש פעולה מלא לצה"ל, לשב"כ ולכל כוחות הביטחון על מנת למגר את הטרור. אין ולא יהיו מגבלות למלחמה זו.

    "אזרחים יקרים, אנחנו בתקופה קשה ומאתגרת. יתכן שהיא תהיה ממושכת. האינתיפאדה השנייה ארכה מספר שנים אבל בסוף ניצחנו. גל טרור הבודדים של 2016-2015 נמשך למעלה משנה, ועלה לנו ב-50 נרצחים אבל בסוף ניצחנו. גם הפעם ננצח.

    "פיגועי יחידים בלי תשתית ארגונית הם אתגר גדול למערכת הבטחון, אבל היא תעמוד בו. האויבים שלנו יחפשו כל בקיע וינצלו כל הזדמנות כדי לפגוע בנו.

    "תראו, מאנשים שחוגגים רצח יהודים באמצעות חלוקת ממתקים אין לי שום ציפיות, אבל צריכות להיות לנו ציפיות גבוהות מעצמנו. אנחנו – כעם, כמדינה – נצטרך אורך רוח, עצבים חזקים, עירנות אזרחית של כולנו, ומעל לכל אמונה גדולה בצדקת דרכנו בארץ הזאת.

    המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב אותר וחוסל בחילופי ירי

    "אנחנו נילחם בטרור ביד קשה – וננצח. זה אפשרי. טרור אינו גזירת גורל. בהלה והיסטריה הן לא תכנית פעולה. אני קורא פה גם לכלי התקשורת לגלות אחריות וקור רוח ולא לזרוע פאניקה מיותרת בציבור. זו לא תכנית ריאליטי, אלה החיים שלנו, וכושר העמידה שלנו כעם וכחברה הוא חיוני.

    ליבת הכח שלנו בזמנים כאלה, היא האחדות והערבות ההדדית בינינו. אנחנו נעמוד יחד, ובעזרת ה׳ גם הפעם ננצח", סיים בנט.

    שר הביטחון, בני גנץ אמר: "אזרחי ישראל, אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, מול רצף אירועי טרור בתוך המדינה לצד רגישות מבצעית ודריכות בגבולותיה ומעבר להם.

    "אני מבקש להוקיר הערכה לכלל הגופים המבצעיים שפעלו ופועלים מסביב לשעון על מנת לסכל פיגועים ולהתמודד איתם אחת שהתרחשו.

    video
    play-sharp-fill
    "מדינת ישראל, היא המדינה החזקה ביותר באזור. אויבינו יודעים זאת ומרגישים זאת. צה״ל ויתר כוחות הביטחון ימשיכו להפעיל את כלל היכולות המודיעיניות ולצידן את כלל המערכות ההתקפיות וההגנתיות הנדרשות, על מנת להתמודד ולגדוע את הגל הזה, כמו גם לתבוע מחיר ממשלחיו. במקביל נשמר את כלל מערך המוכנות המבצעית למול יתר הגזרות.

    "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות נרצחי הפיגועים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. החברה הישראלית לצערי למודת מלחמות וגלי טרור. תמיד ניצחנו ביד ברזל מבצעית ובאגרוף ברזל ישראלי. גם הפעם, אני קורא לכלל האזרחים לקיים את שגרת חייהם ככל שניתן. הדריכות מתחייבת, אך ניצחוננו יהיה גם בשמירה על החוסן הישראלי. המשך שגרת החיים שלנו ככל שניתן היא התבוסה של הטרור.

    "הרמאדן צריך להיות חודש של פולחן דתי ובילוי משפחתי. אני מאמין שכך חושבים מרבית הפלסטינים, שהטרור פוגע בהם ובאינטרסים שלהם. כך גם אזרחי ישראל המוסלמים. טוב עשתה הרשות הפלסטינית שגינתה את הפיגוע, הדרישה שלי ממנה היא שלצד הגינויים יורחבו הפעולות נגד מחוללי הטרור, בכל הגזרות.

    "צה"ל, השב"כ והמשטרה ימשיכו לפעול בעוצמה רבה מאוד מול הטרור, ויגבירו את הפעולות בשטח. ביצענו כבר כ-200 מעצרים, ואם יידרש יהיו אלפים. איננו מענישים ציבור – אבל הביטחון קודם לכל. אזרחי ישראל, אנחנו חזקים מהטרור ומבני העוולה שמבצעים אותו, ואנחנו ננצח ביחד: באמצעות כוחות הביטחון, באחריות לאומית ובערבות הדדית".

    השר לביטחון פנים, עמר בר-לב אמר: "ראשית, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים ולאחל החלמה מהירה לפצועים מהפיגוע אמש בתל אביב. אזרחי ישראל ותושבי תל אביב עברו לילה מתוח וקשה. כוחות הביטחון פעלו במהלך הלילה במהירות ובמקצועיות ראויות לציון, כאשר איתרו את המחבל, חתרו למגע וחיסלו אותו.

    "בשבועות האחרונים נמצאת מדינת ישראל תחת מתקפת טרור של רוצחים צמאי דם. זו תקופה רגישה, בה פועלים כוחות הביטחון בכל הגזרות כדי לבלום את גל הטרור הזה.

    "שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ פועלים בנחישות ובעוצמה, חותרים למגע ומסכלים ניסיונות פיגוע רבים, שמטרתם להגיע למרכזי הערים.

    "נגיע לכל בית, לכל מסתור ונפעל בכל מקום כדי למגר את הטרור. לא נאפשר לאף מחבל או מי שמסייע לו לחיות רגע אחד בשקט, ונניח עליהם את היד, חיים או מתים.

    "אנו נמצאים בתקופת הרמדאן, שזו תקופה רגישה מאוד. אין לנו כוונה לפגוע בשגרת החיים של מי שמבקשים למלא את המצווה הדתית או להמשיך לעבוד כרגיל, אבל נפעל בעוצמה נגד כל מי שמנצלים זאת להוציא אל הפועל פיגועי טרור.

    "אני מבקש להודות לכוחות משטרת ישראל שעושים לילות כימים כדי לאפשר לכולנו להמשיך בשגרת החיים. הם עושים זאת במסירות, במחויבות ותוך סיכון חייהם, ולמרבה הצער לא פעם אף נופלים תוך שהם חותרים למגע ופוגעים במחבלים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      1 שראש הממשלה יהיה איתמר בן גביר 2לתפוס או לחסל את ראשי החמאס הגיהד, האיסלמי ושאר ארגוני הטרור 3להגביר את האחיזה ביהודה ושומרון 4להשיב לטרור באותו דרך על כל יהודי שחלילה ירצח להרוג שתי פלסטינים