אמא, כך תדעי מה הילד שלך מנסה לומר לך

    חגית אמאייב No Comments on אמא, כך תדעי מה הילד שלך מנסה לומר לך
    9:08
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on רוסיה העבירה מודיעין לחמאס? "גם בישראל טענו את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל התנהגות חריגה של ילד הינה אמירה ברורה וחד משמעית שלו להוריו – אם לא תתייחסו אליי כשאני טוב, אדאג שתתייחסו אליי כשאני עושה מעשה לא טוב.

    לו נבחן את דורנו ניווכח שנוצר בלבול גדול מאוד בכל הנוגע לחינוך הילדים, ודברים שדור או שניים אחורנית היו פשוטים וברורים מאליהם, נהפכו לסוגיות מפולפלות המוציאות את האינטואיציה ההורית מהמשחק.

    אחד הדברים שהלכו לאיבוד זוהי ההתייחסות הראויה לילדינו. רבים הם ההורים הסוברים שחשוב ונכון לקדם את ילדיהם על ידי שהם מציגים בפניהם מטרות חינוכיות אליו הם אמורים להגיע, והדבר היה נכון לו היינו מציגים בפני ילדינו את הדברים על דרך החיוב ולא על דרך השלילה, ומיד אסביר את כוונתי.

    אם נבחן את עצמנו עשויים אנו לגלות עד כמה אנו עסוקים במה שילדנו עוד לא השיג, כמו למשל ציון נמוך בתעודה, תוך שאנו מציינים זאת בפניו במקום לחזק את הדברים שהוא כן הצליח בהם ולהתמקד דווקא בזה. ישנה מחשבה רווחת האומרת אם הילד טוב בדבר מסויים, אזי אין צורך להתעסק בזה כי זה כבר מתוקן. במה כן נתעסק? במה שהוא עוד לא השיג/הצליח כי כישלונו ראוי לתיקון והתקדמות.

    מחשבה זו היא מעוותת לחלוטין שכן במקום לקדם את ילדינו אנו תוקעים אותם בכישלונותיהם תוך העצמת החיסרון במקום להציג בפניהם הישגים אליהם הגיעו תוך העצמתם והבאתם כמודל להצלחה, מה שידרבן וישריש מוטיבציה בילד הרואה את הצלחתו לנגד עיניו. ילד שרואה שהדרך היחידה בה הוריו רואים אותו היא דרך השלילה, מתחיל להאמין בשלילי שבו ומאליו גם מתנהג בהתאם. אם ראיתם את ילדיכם בוכה/צועק/משתולל/מתפרע/מסתגר יותר מדי, דעו שזוהי דרכו התת מודעת לבוא ולומר לכם שהדרך בה הוא רואה את עצמו היא דרך השלילה ובכדי לתקן זאת עליכם להתחיל להגדיל את הטוב שבכל מעשה, ולו הקטן ביותר, שהוא עושה.

    הילד לא באמת רוצה להיות במאבק עם הוריו כי אם הוא רוצה את קירבתם ולא משנה לו כיצד ישיג זאת, אם זה על ידי מכה הגונה או על חיבוק חם. הורה שישכיל להעניק לילדו חיזוקים חיוביים כגון "אני רואה שאתה מצליח בכך וכך", "אני מאמין בך וביכולות שלך", "אני סומך עליך", "אני מאמין שאתה מסוגל להתגבר על היצר הרע" יצטרך פחות ופחות להתעסק בהתנהגותו השלילית של ילדו, ולמשל כאשר ילד מתפרע, במקום לומר לו "תפסיק להתפרע" (תשומת לב שלילית), ניתן לו חיבוק/נשיקה או אחת מהאמירות החיוביות שהזכרתי, שזוהי בעצם התעלמות מוחלטת מהמעשה השלילי ונתינת תשומת לב חיובית לילד עצמו. וגם אם ברצוננו לסייע לילדינו להצליח בכל התחומים, חשוב שנתחיל להתייחס אך ורק לחיובי תוך הקטנה ומזעור של השלילי "הציון הנמוך שהבאת במתמטיקה לא מעניין אותי, מה שבאמת מעניין אותי זה הציון המדהים הזה בתורה" או "זה שנשפך לך השוקו זה שטויות, אבל זה שלקחת סמרטוט בכדי לנקות את מה שנשפך משמח אותי מאוד".

    ולסיכום, במקום ההערות השליליות הכל כך מיותרות, נתחיל לראות בילד אך ורק את הטוב ולציין זאת בפניו, ומאליו כאשר הוא יראה שההורים שלו רואים אותו באור כה חיובי, יתחיל הוא בעצמו להאמין באותו הטוב ולהשתמש בו להצלחה והתקדמות. בהצלחה!
    חגית אמאייב, מהתוכנית "אשת חיל" בערוץ 10, הינה מפתחת שיטת הטיפול הזוגי הייחודי באמצעות קלפים "בשניים" היחידים מסוגם המותאמים גם לציבור החרדי הבאים לתת פתרון לבעיות בתקשורת, למניעת השחיקה הזוגית ולחיזוק הקשר. חדש! ניתן לקבל ייעוץ טלפוני חינם! פרטים באתר הבית "בשניים ויותר" www.b-two.co.il



    0 תגובות