חשיבות הפעילות הגופנית בגיל המבוגר – סטודיו C

    גלית פרי Comments Off on חשיבות הפעילות הגופנית בגיל המבוגר – סטודיו C
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפעילות גופנית סדירה חשיבות עליונה בשמירה על אורח חיים בריא,ומחקרים רבים מוכיחים שהתעמלות יכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו .

    פעילות גופנית חשובה בכל גיל ובכל שלב ויכולה להיחשב כפעילות בריאותית מונעת, התורמת רבות לחיים פעילים ועצמאיים יותר, ומכאן חשיבותה לגיל המבוגר, גיל 55 ומעלה כשהגוף חשוף יותר למחלות.

     

    קיימות הוכחות רבות כי השתתפות בפעילות גופנית סדירה מפחיתה את הסיכון לחלות במגוון רחב מאוד של מחלות המקושרות לגיל המבוגר.

    בין אותן המחלות ניתן יהיה לכלול: סוכרת מסוג 2 , סרטן הנשים, סרטן המעי הגס אוסטאופרוזיס ועוד.

     

    לפעילות גופנית יתרונות פיזיים ורגשיים רבים והיא משפיעה על מגוון רחב של מערכות גופניות: היא תורמת להפחתת גורמי סיכון למחלות לב ריאות וכלי דם, משפרת את תפקוד מערכת לב-ריאה, מסייעת להורדת ולאיזון לחץ הדם, משפרת פרופיל שומנים בדם, מסייעת לאיזון סכרת ולהפחתת משקל, משפרת מצבי רוח, מפחיתה מצבי חרדה מתח ודיכאון, מסייעת בשימור צפיפות המינרלים בעצמות ומפחיתה את הסיכון לדלדול העצם (אוסטופרוזיס)

    ומחזקת את המערכת החיסונית להתמודדות טובה יותר עם מצב של מחלה.

     

    לכל אותן השפעות מיטיבות חשיבות ניכרת בגיל המבוגר, בעל הנטייה למחלות העלולות להגביל ולהוריד את איכות החיים היום יומית.

    לאחר גיל ההתבגרות מגיע גופינו לשיא יכולתו הגופנית. מכאן והלאה קיימת ירידה הדרגתית בתפקודן של כל מערכות הגוף.

    באמצעות פעילות גופנית מותאמת ניתן להפיק תגובות חיוביות התורמות להאטת תהליך ההזדקנות ולשיפור תפקודי גוף ונפש.

     

    פעילות גופנית סדירה ומבוקרת בגיל המבוגר מסייעת גם לחיזוק מערכת השריר והשלד. הפעילות מאטה את תהליכי התנוונות השרירים, הגידים הרצועות הפרקים והעצמות המתרחשים באופן טבעי .

    הפעילות הגופנית תורמת לשיפור שיווי המשקל ולמניעת נפילות. הדבר הינו משמעותי ביותר בשלב זה של החיים, כיוון שנפילה מהווה אחד הגורמים העיקריים לשבר בצוואר הירך ולחבלות ראש. שני סוגי פגיעות עם השלכות קשות, בכל הנוגע לשיקום.

     

    להלן מספר טיפים והמלצות לפעילות גופנית בגיל המבוגר:

     

    1. בכל תוכנית אימונים לגיל המבוגר חשוב ומומלץ לשלב בין פעילויות אירוביות שישפרו את סיבולת הלב- ריאה, תרגילי כוח לחיזוק העצמות ותרגילי גמישות לשמירה ושיפור טווחי התנועה.

    2. דגש בעבודה בתרגילים המעמיסים על כל אותן עצמות הנוטות להישבר כאשר הן נעשות אוסטאופורוטיות, כאשר האזורים היותר רגישים הם: עצם הירך, עצמות האמה וחוליות עמוד השדרה.

    3. את הפעילות האירובית ניתן לבצע גם בפעילות מתונה בלבד. פעילות גופנית כמו הליכה, של לפחות 30 דקות כל פעם, שלוש פעמים בשבוע, הינה מספקת על מנת לפתח סיבולת לב ריאה.

    4. יש לעבוד מתוך הקשבה לגוף, הפעילות נועדה להנאה ולשיפור ההרגשה. אם חשים כאב בשרירים או במפרקים, קוצר נשימה או לחץ בחזה יש להוריד את דרגת הקושי של התרגילים.

    5. דגש בתרגילים המשפרים את שיווי המשקל.

    6. חשוב להקפיד על ביצוע תנועה בטווח שלא גורם לכאבים במפרקים.

    7. דגש על חיזוק שרירי קרקעית האגן

    8. דגש על ביצוע תרגילים המשפרים את התנועתיות הנדרשת ליומיום.



    0 תגובות