למרות המצב הביטחוני: שמחה מתחת לאדמה

    דבורה גינזבורג | צילום: אורי דייויס - חדשות 24 5 Comment on למרות המצב הביטחוני: שמחה מתחת לאדמה
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במקלט שכונתי באשקלון נערכה אמש חגיגת בר מצווה מצומצמת בצל הטילים. בעקבות פניית 'קול חי' הגיעו לחגיגה מתנדבים רבים וגם זמר וקלידן שהצליחו להחזיר את החיוך לפניו של חתן השמחה

    שמחת בר המצווה של יעקב סירוטה מאשקלון הייתה אמורה להיות חגיגה ככל החגיגות, באולם גדול, עם הרבה אורחים, תזמורת וקייטריניג, אלא שהמצב הביטחוני בדרום שינה את התכניות.

    החגיגה, שהייתה אמורה להיערך בתחילת השבוע באולם סמוך לאשקלון אליה הוזמנו כ-250 אורחים, בוטלה עקב הנחיות פיקוד העורף האוסרות על התכנסות של למעלה ממאה בני אדם.

    הוריו של יעקב נאלצו להודיע לבני המשפחה ולחברים כי האירוע מבוטל ואמש ערכו אירוע חלופי ומצומצם בבית הכנסת השוכן במקלט בשכונת נווה דקלים בעיר. עם תחילת האירוע, בסביבות השעה תשע בערב הגיעו למקום רק אורחים בודדים. רבים מחברי המשפחה עזבו את העיר בשל מתקפות הטילים וגם חבריו של יעקב, הלומדים עימו בישיבה בקרית גת המרכז לא הגיעו לחגיגה. חתן השמחה התקשה לחייך , אבל האווירה העצובה, לא נמשכה זמן רב.

    אחד האורחים, בעל תושייה, החליט לשמח את הנער ופנה למערכת 'קול חי' בשאלה כיצד ניתן לסייע לילד שחוגג בר מצווה, כמעט לבד?. את הפנייה קיבל דוד קליגר, מפיק ועורך בכיר בתחנה שהפיץ את ההודעה על האירוע ברשת החברתית ובקבוצות מסרונים. בתוך זמן קצר נרשמה היענות ליוזמה וקבוצה של מתנדבי 'איחוד הצלה' שהיו באזור שמו פעמיהם למקלט השכונתי. גם הזמר הדתי מזרחי אלעד צפירה שסיים להופיע באירוע אחר, מיהר בבהילות לאירוע של משפחת סירוטה.

    ואכן, התגבורת הנמרצת שיפרה באופן משמעותי את מצב הרוח במקלט. אביו של חתן השמחה, שניאור זלמן סירוטה, סיפר לאתר קול חי: "הילד היה עצוב כשהוא ראה שבקושי הגיעו אנשים, הוא לא תיאר לעצמו שכך תיראה בר המצווה שלו. הייתה אווירה קצת לא נעימה אבל אחרי שעה בערך, בעקבות הפנייה אליכם, הגיעו המתנדבים והתחיל להיות שמח, הם שרו ורקדו איתו, באו עם הרבה אדרנלין והרימו את המוראל".

    הזמר אלעד צפירה סיפר לקול חי: "קיבלנו את הפנייה כשיצאנו מחתונה באזור שגם היא נערכה בצורה מצומצמת עקב המצב. לא רצינו להחמיץ את המצווה ובאמת כשהגענו, היתה לנו הרגשה של שמחה אמיתית ונתינה מכל הלב. אני מאמין שהשמחה והריקודים מתחת לאדמה עלו למעלה הרבה מעבר לקירות הבטון של המקלט. אמרתי ליעקב, את בר המצווה הזו אתה לא תשכח בחיים".

    מטבע הדברים, גם בזמן החגיגה נורו מטחי רקטות לעבר אשקלון אבל השמחה במקלט נמשכה כסדרה. משפחת סירוטה גרה בשכונה הנמצאת בקו אווירי ממש מול עזה אבל לדבריהם הם אינם מפחדים ומקווים שצה"ל ישלים את המבצע וישיב את השקט לדרום.

    צפו בתמונות של השמחה:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      היה כול כך מרגש אפילו שלו היו הרבה אורחים הרגשו את השימחה שפרחה באויר

    2. 3

      בתור אמא של יעקב,אני חייבת לומר שאת ההתרגשות שהיתה לנו ולחברים המצומצמים מאוד וכמובן למשפחה המצומצמת,פשוט אי אפשר להעביר במילים היתה הרגשה כאילו כל אחד שהגיע עושה הכל כדי לשמח,הריקודים ממש לא הפסיקו,הבחורים מהצלה יצאו החוצה מידי כמה דקות וחזרו עם עוד משהו שירקוד אלעד צפירה עשה ממש הנחיה של בר מצווה באולם ואפילו התאים את המוסיקה לחב"ד,והכל מכל הלב ממש,שהקב"ה ישלח לו ברכות עד בלי די,ולקלידן אביבי שיזכה לזיווגו האמיתי תיכף ממש!!!!!!!!!!!וחוץ מכל הנ"ל,הדבר היפה ביותר זה לראות את "הצלה" שלא הכרנו מזוית "קצת" שונה………. תודה מיוחדת לאיש היקר שדאג לשתף את רדיו קול חי ושאין לנו מושג….מי הוא! מצווה לפרסם,ושוב תודה על הכל!

    3. 2

      למרות שלא הייתי…כי אמרו לי לא לבוא מפתח תקוה בגלל המצב…וחבל שלא הייתי, התרגשתי לשמוע ולראות את התמונות.אשריכם ישראל,אשריך היוב במרומים….ועכשיו יש לנו עוד זכויות לסנגר על עמינו מלפניך.ואכן, עולם של חסד יבנה.
      מי יתן ויזכו כל המשמחים בשמחתת עולם ולא ידעו צער כל חייהם.ואם אשכחך ירושלים תשכח ימיני אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי..הדודה של בר המצוה.

    4. 1

      לצערי לא זכתה משפחתי ואני להיות בבר מצווה מרגשת כזו.ואני בטוח שר' לוי יצחק מברדיצ'וב (סנוגרן של ישראל) עושה מזה מטעמים לפני הקב"ה ברוך הוא
      תודה לכל מי שעזר ושימח

      מנחם דוד (של חתן הבר מצווה)