"שימוע פומבי בפני חברי הועדה יביא לבג"ץ מאוזן יותר"

    צריך שבסדר העדיפויות, קודם כל, להתחיל לבנות עכשיו ובהיקפים גדולים, ליהודים, בכל החלקים של מדינת ישראל
    עמית דניאל No Comments on "שימוע פומבי בפני חברי הועדה יביא לבג"ץ מאוזן יותר"

    השר לשעבר גדעון סער, משוחח עם מני גירא שוורץ, על הנושאים שבסדר היום • האם קיימת אפשרות של ראש עיר ערבי בירושלים? "צריך לשקול הפרדת השכונות הערביות" • וגם על הליך בחירת שופטי העליון, עמונה ומתי הוא חוזר לפוליטיקה

    גדעון סער צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    צריך שבסדר העדיפויות, קודם כל, להתחיל לבנות עכשיו ובהיקפים גדולים, ליהודים, בכל החלקים של מדינת ישראל
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמנם עברו כשנתיים מאז הוא הכריז על פסק זמן מהפוליטיקה, אבל הוא עדיין מצליח בדבריו להיות רלוונטי ולהסתתר מאחורי עמימות כל כניסתו המחודשת. בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מני גירא שוורץ, שוחח גדעון סער על נושאים רבים שעל סדר היום, ביניהם, עניין בחירת השופטים לבית משפט העליון.

    "הויכוח הוא בשאלה האם חברי הוועדה, הפוליטיקאים, רשאים להיפגש עם המועמדים לשיפוט" אומר סער "דעת נשיאת ביהמ"ש העליון, היא שמדובר בקו אדום. יש ויכוח לגבי עצם היכולת של חברי הועדה להיכרות בלתי אמצעית עם המועמדים, אני טוען שצריך ללכת לדרך של שימוע פומבי בפני חברי הוועדה לבחירת שופטים. יש יתרונות לכך מכיוון שחברי הוועדה, שחלקם לא באים מעולם המשפט, יוכלו להתרשם באופן בלתי אמצעי. בנוסף לכך, השימוע יהיה פומבי כך שהציבור הרחב ידע מה השקפותיהם של השופטים העוסקים בשאלות ציבוריות מובהקות. אני לא מדבר על השקפותיהם הפוליטיות" מדגיש סער "אלא השקפת עולם".

    "יש ציבור שמתעניין בנושאים חברתיים ולדבריהם בג"ץ לא עוסק מספיק בשאלות חברתיות, יש אנשים שמבקרים את בג"ץ בנושא דת ומדינה, יש המבקרים את בג"ץ בנושא ההתיישבות. אמנם השיטה שלנו לא דומה לשיטה האמריקאית, שם הדרג הפוליטי קובע את זהות השופטים כלומר הנשיא באישור הסנט קובע, אבל יש דבר אחד שכן אפשר לאמץ והוא הנושא של השימוע הפומבי דהיינו שהדברים יהיו שקופים ואז נקבל בג"ץ מאוזן יותר" אומר סער.

    באשר לשופטים חרדים בבג"ץ אומר סער "אני בעד. אני יודע שבעבר היו מועמדים שמזוהים עם החרדים אך בשלב מסוים לא היה להם עניין. צריך מועמד שגם יהיה לו יוקרה והערכה ומעבר לכך, יהי לו עניין בכך. אני לא בטוח שזו הסיבה היחידה שלא מונה עד כה שופט בג"ץ חרדי אבל אני יודע שבעבר בתקופת השופט אהרן ברק היה רצון למנות את הרב דיכובסקי אך הוא לא היה מעוניין בכך. אפשר לאתר מועמדים חרדים וזה חשוב לחברה הישראלית כשבג"ץ יהיה הטרוגני, שהוא יהיה מגוון בהרכבו, רמת האמון של הציבור תעלה" אמר.

    באחרונה דובר אודות האפשרות שלערביי ירושלים יהיה רוב בעיר כך שהאופציה לראש עיר ערבי לירושלים אינה רחוקה, בהקשר זה אמר סער "צריכים לדעת שבירושלים המציאות הדמוגרפית משתנית לרעה. אם אנחנו מדברים על היום, יש 63 אחוזים יהודים ו-37 אחוזים ערבים. אחרי ששת הימים היחס היה טוב יותר. לפי הערכות תוך 15 שנה במצב הזה, יהיה רוב ערבי בירושלים, חלילה. לכן הדברים שצריך, זה לבנות והרבה. אנחנו רואים שהמציאות המדינית משתנה עם בחירת נשיא ארה"ב החדש ואנחנו מקווים שנוכל לבנות גם במזרח העיר ובמערבה. אנשים עוזבים את ירושלים למקומות אחרים וזה לא טוב".

    סער מציע פתרון שאותו הוא אומר כבר העלה בדיונים שונים בעת כהונתו כשר הפנים "יש אפשרות לחבר את ירושלים לרשויות סמוכות גובלות ומנגד יש שכונות ערביות שנמצאות מעבר לגדר הביטחון והם לא באמת שייכות לירושלים. אני אמרתי שאני מתנגד להעביר אותם לפלסטינים אבל אני בהחלט חושב שניתן להוציא אותן מהשטח המוניציפאלי של ירושלים ולהקים רשות נפרדת בריבונות ישראלית. כל הדברים האלה שאני מציין צריכים להיות תוך תכנית אחת גדולה ורחבה וכמובן לא בדרך של נסיגה ומסירה לאויבים שלנו. השכונות עליהם דיברתי ככאלה שיכולות להצטרף לירושלים הן, טלזסטון, מעלה אדומים, מבשרת ציון וצור הדסה. אך צריך שבסדר העדיפויות, קודם כל, להתחיל לבנות עכשיו ובהיקפים גדולים, ליהודים, בכל החלקים של מדינת ישראל" על האפשרות המחוייכת שהעלה המראיין סביב האופציה שסער יתמודד לראשות העיר ירושלים, אמר סער "אני תושב תל אביב ואין לי כוונה לשנות זאת. כשתהיה לי תכנית פוליטית, אפרוש אותה באופן ציבורי".

    סער נשאל על דרכו הפוליטית ועל חייו "נולדה לי בת לפני חודש ימים, אלו הדברים החשובים בחיים וצריך לדעת ליהנות מזה" אמר והוסיף "אני ברוך השם, כשהחלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה לפני כשנתיים, התכנית היתה לתת תשומת לב למשפחה ואני שמח שעשיתי את זה. אין צורך לקבל החלטה מיידית, אני לא רואה מערכת בחירות באופק. אני מאד אוהד את מה שכתוב במקורות 'כל הדוחק את השעה, השעה דוחקתו וכל הדוחה את השעה, השעה נדחית מפניו'. אני לא מחכה לשום דבר. אני מרוצה ומאושר, חי חיים שלמים ומלאים, מתפרנס כמו כל אדם מהיישוב ונהנה ממה שאני עושה שירתתי את הציבור 20 שנה והגעתי להישגים אני מאמין שאשוב לעשות זאת, אני לא מחכה לזה כל יום. אני נהנה מהחיים ויש לי זמן לעשות דברים שאני אוהב".

    לסיום, על הדיון סביב עמונה, אמר סער "נקווה שהדברים יהיו בשלום, זה דבר חשוב ביותר".

    האזינו:



    0 תגובות