ליצמן ממשיך לאיים: "הפרת ההסכמים היא עילה למשבר"

    "בענין הביטוח הסעודי, אני אומר כל הזמן לראש הממשלה, אם זה בהסכם הקואליציוני - אני מחויב לזה, אני דרשתי שזה יכנס להסכם הקואליציוני וכעת שזה בפנים אני יכול לאיים. זה אמור להיכנס לתוקף ב1.1.17, יש לי כמה חודשים לטפל בזה, אני בטוח שהם מבינים שאם זה לא יתקיים זה עילה למשבר".
    דוד לזר 2 Comment on ליצמן ממשיך לאיים: "הפרת ההסכמים היא עילה למשבר"

    לאחר שהיום הוא וסגן השר כהן הגיעו להישג גדול עבור המוסדות החרדים, שר הבריאות ליצמן ממשיך להישג הבא ולא שוכח לאיים על הדרך • בקנה: הרפורמים והביטוח הסיעודי • וגם: האם יש לשר הבריאות פייסבוק?

    ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    "בענין הביטוח הסעודי, אני אומר כל הזמן לראש הממשלה, אם זה בהסכם הקואליציוני - אני מחויב לזה, אני דרשתי שזה יכנס להסכם הקואליציוני וכעת שזה בפנים אני יכול לאיים. זה אמור להיכנס לתוקף ב1.1.17, יש לי כמה חודשים לטפל בזה, אני בטוח שהם מבינים שאם זה לא יתקיים זה עילה למשבר".
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין ספק שהחרדים עשו היום (שני) 'וי' נוסף ומרכזי בכל הקשור לגזירות לפיד, לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר האוצר יצחק כהן הגיעו היום לסיכום עם הגורמים באוצר על תקצוב סעיף טל"י – טיפוח לימודי יהדות, וסיכום על שעות טיפוח למוסדות המוכשר שאינו רשמי בסך כולל של 50 מיליון שקל לשנה, כחלק מתקציב 2016.

    הערב שוחחו אדריכלי ההישג, ליצמן וכהן, עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' וסיפרו על המאבק שהביא להישג הגדול.

    "עד עכשיו זה נפל בין הכסאות"

    בראשית הדברים שוחח השר ליצמן שאמר כי "ההישג של היום הוא חלק מההסכם הקואליציוני, עד עכשיו זה נפל בין הכיסאות והיה נתק בדיונים, אני וסגן השר כהן נכנסנו לזה חזק, היום ישבנו באוצר וסיכמנו על זה, 30 מיליון שקל למוסדות החרדים, ו17 מיליון שקל שהפכו ל-20 לכל השאר".

    לדבריו של ליצמן, "זה צריך להגיע לאישור הממשלה, ואני מקווה שזה יהיה בהקדם", אמר, "התקציב הוא עבור שנת 2016", הוסיף.

    "אם ההסכם הקואליציוני לא יתקיים – זו עילה למשבר"

    ליצמן התייחס גם לענין הביטוח הסיעודי והסביר מדוע הוא איים בפני נתניהו שאם החוק לא יעבור – הרי ש'יהדות התורה' תפרוש מהקואליציה.

    "בענין הביטוח הסעודי, אני אומר כל הזמן לראש הממשלה, אם זה בהסכם הקואליציוני – אני מחויב לזה, אני דרשתי שזה יכנס להסכם הקואליציוני וכעת שזה בפנים אני יכול לאיים. זה אמור להיכנס לתוקף ב1.1.17, יש לי כמה חודשים לטפל בזה, אני בטוח שהם מבינים שאם זה לא יתקיים זה עילה למשבר".

    בשבוע שעבר איימת גם על נושא הרפורמים?

    "זה לא איום אחר, יש סעיף בהסכם של סטטוס קוו, זה לא הסכם חדש. ואמרתי, שראש הממשלה צריך לבחור בין הרפורמים בחו"ל לבין החרדים בארץ, אם זה יגיע בג"צ – נעשה חוק. אנחנו רוצים שלרפורמים לא יהיה שום דריסת רגל בארץ, שלא יבלבלו בראש, אין להם מה לעשות כאן, לא ניתן להם שום דריסת רגל ולא נכיר בהם".

    "אני לא יודע מה זה פייסבוק"

    בהמשך הריאיון הוא התייחס למאבק של שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן נגדו בעניין הפלואוריד במים. "למדו אותי כל הזמן החילונים, שצריך לשמוע מהמקצוענים במשרד. יש רופאים במשרד הבריאות שצריך לשאול אותם, כל הרופאים הכי בכירים חשבו שצריך לעשות את זה, באה השרה שלא עשתה כלום – ביטלה את דעתי נגד דעת כל רופאים הבכירים, אז כעת ביטלתי את הביטול שלה, ככה זה היה במשך שנים, נו אז מי צודק?".

    ליצמן הוסיף: "זה לא הדבר היחיד שהיא עשתה, את הסבסוד של השיניים היא ביטלה, השארתי 80,000 מיליון שקל היא ביטלה כי פחדה שילדים חרדים ייהנו מזה".

    על זכייתו כמוביל בראש סקר שדירג את פעילות השרים אמר כי, "מאיפה הפופולאריות? אני לא יודע. הציבור רוצה שיעבדו והוא כנראה מרגיש שהוא מקבל תשובות למה שהוא צריך".

    אתה יודע מה זה פייסבוק? "לא".

    אתה פעיל גם שם?

    "לא, אין לי כלום, הפייסבוק של משרד הבריאות לא שייך אלי, מעולם אני לא מכניס שם שום דבר שלי".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      באמת כל הכבוד לרב ליצמן ולרב כהן!!!
      רק נקווה שמשרד החינוך לא ימצא אמתלה לקזז לחרדים מסעיפים אחרים כמו שעשה רק לאחרונה עם מענקי שעות
      ועם סייעת שניה שמצא תירוצים לא לתקצב ולקזז למאות מוסדות חרדים
      צריך לזכור שעדיין לא נסגר הפער והאפליה לא נעלמה משום שתלמידים חרדים במוכש"ר יש 34,000 ולהבדיל אצל הערבים נוצרים 33,000
      ואת החרדים מתקצבים 30 מליון לעומת הערבים נוצרים שמתוקצבים כמעט כפול(50 מליון!) !!!

    2. 1

      מדוע שכר המורים החרדים נישאר מאחור?

      מהראוי היה להילחם גם על שכרם שפירון קיצץ להם את ההטבות של הכרה בלימודי ישיבה יחד עם בחינה ברבנות.

      או לכה"פ לתת להם חלופה של לימודים מפוקחים כמו הבנות בסמינרים.

      ואת כל הח"כ אין זה מעניין!!!