ה'גזירות' החדשות של האוצר והביקורת: "סטירת לחי"

אתר קול חי No Comments on ה'גזירות' החדשות של האוצר והביקורת: "סטירת לחי"

משרד האוצר הוסיף הלילה גזירות נוספות שיכניס בתקציב 2024: העלאת המס על הטבק וביטול הפטור בדיוטי פרי והטלת מס נוסף על דלקים המשמשים לייצור אנרגיה – כולל גז טבעי, פחם ומזוט, באופן שצפוי לייקר את תעריף החשמל

צילום: שלומי אמסלם לעמ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד האוצר הוסיף הלילה גזירות נוספות שיכניס בתקציב 2024: העלאת המס על הטבק באופן שיוביל לעלייה במחירי הסיגריות (כ-1.60 ש״ח לחפיסה), וביטול הפטור בדיוטי פרי. הטלת מס נוסף על דלקים המשמשים לייצור אנרגיה – כולל גז טבעי, פחם ומזוט, באופן שצפוי לייקר את תעריף החשמל בכ-1% נוסף כל שנה עד 2030.

מנכ"לים במשרדי ממשלה יצאו נגד התקציב החדש שמביא משרד האוצר. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב: "זה לא תקציב אלא סטירת לחי מהדהדת". מנכ"ל משרד החוץ הנכנס קובי בליטשטיין זעם: "גם אתם לומדים על התקציב מהעיתון או רק אני?".

בתוך כך, הממשלה אישרה אמש במשאל טלפוני חטוף קיצוץ של חצי מיליארד ש"ח, לטובת קרן מס רכוש. במסגרת הקיצוץ, קוצצו 44 מיליון ש"ח מהמשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל, 56 מיליון ש"ח למשרד החינוך, 30 מיליון ש"ח מההשכלה הגבוהה, 26 מיליון ש"ח ממשרד הרווחה, 27 מיליון ש"ח ממשרד הבריאות, 23 מיליון ש"ח ממשרד התעסוקה, 14 מיליון ש"ח ממשרד השיכון, 68 מיליון ש"ח ממשרד התחבורה, וקיצוץ ממשרדים נוספים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התנגד להחלטה, וביקש להביא את הקיצוץ לישיבת הממשלה בעניין התקציב ביום חמישי.

במכתב ששלח לראש הממשלה ושר האוצר כתב השר בן גביר: "מדובר בקיצוץ רוחבי במאות מיליונים משורת משרדי ממשלה שאמונים על מתן שירות לאזרחים, ובין היתר ממשטרת ישראל שאמונה על הביטחון האישי. במקום לקצץ בכספים הקואליציוניים לשנת 2024 שעומדים על למעלה משמונה מיליארד ש"ח, שר האוצר וראש הממשלה בוחרים לקצץ בעבודה החשובה של המשטרה, משרד החינוך, משרד הבריאות, ומשרדים חשובים נוספים".

השר בן גביר הוסיף: "אני מצפה משר האוצר וראש הממשלה להביא לממשלה תיקון שיבטל את הקיצוץ, ויביא את התקציב הנדרש מתוך הכספים הקואליציוניים. על הממשלה לפעול באחריות ולא לפגוע בתקצוב הבסיסי של משרד הממשלה בעת מלחמה".



0 תגובות