כבל: "דרעי מתכוון לחתום על מתווה הגז", דרעי מכחיש

    דוד קורצווייל No Comments on כבל: "דרעי מתכוון לחתום על מתווה הגז", דרעי מכחיש
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, חשף כי שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון לחתום על הבקשה לאשר את מתווה הגז במסגרת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים ולחזור בו מסירובו לחתום על מתווה הגז ולהעביר סמכויותיו לממשלה. ח"כ כבל חשף את הדברים בדיון בעניין מתווה הגז שמתקיים כרגע בוועדת הכלכלה, בהיבטים המדיניים והביטחוניים של המתווה.

    היו"ר כבל: אתמול לבקשתו של שר הכלכלה, ח"כ אריה מכלוף דרעי, ולבקשת שר האנרגיה, יובל שטייניץ, יחד עם המשנה ליועמ"ש לממשלה אבי ליכט ביקשו להיפגש איתי ולהציג בפני כמה עניינים. הם ביקשו להודיע לי ששר הכלכלה מתכוון להגיש לי בקשה להפעיל את סעיף 52. שר הכלכלה בכבודו ובעצמו. אני שאלתי כמה פעמים כדי להבין בדיוק כי יש שינוי תוך כדי תנועה ועניינים נפתחים לגמרי. אם שר הכלכלה יניח את הבקשה לפי סעיף 52 מתייתר הדיון של העברת סמכויות במליאת הכנסת, במשמעות זו שיש מצב שבצם ישראל ביתנו הטענה הפרוצדורלית שלהם מתייתרת, זה לפי המידע הגלוי. שאלו אותי מתי בכוונתנו לזמן את הוועדה, לאחר שהמשנה ליועמש לממשלה ליכט הציג את החלופות, הודענו אני והיועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, כי מכיוון שהפעלת סעיף 52 היא ראשונית אז עד שלא יסתיים התהליך, דהיינו שימוע, ועד שהמתווה לא יהיה שלם לא נעשה שום קיצורים. לא נביא זאת להתייעצות לפני שהממשלה תסיים את השימוע ותגבש מתווה סופי.

    הם ביקשו את דעתי, סברתי שאני לא יכול לתת תשובה מהרגע להרגע, אבל בוודאי שנצטרך לשקול כיצד לפעול. אני מודיע שאני רואה לנכון לפעול בכל הכלים העומדים לרשותי כדי להתמודד עם השאלה שתונח לפתחנו. זה מאוד משמעותי. יש בו שינוי גדול של סדר הדברים כפי שהתנהלו עד לרגע זה".

    בתגובה לדברי איתן כבל, אמר שר הכלכלה אריה דרעי: "כפי שהודעתי בעבר לממשלה, אני לא מוכן להפעיל את סעיף 52 ולפיכך הממשלה לקחה את הסמכות להפעלת הסעיף".

    מקורבים לשר הזכירו כי לאחר שהכנסת לא אישרה את הודעת הממשלה בעניין, הסמכות להפעלת הסעיף נשארה בסמכות שר הכלכלה. ראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ הודיעו לשר דרעי כי הממשלה תאשר את המתווה, לאחר מכן יובא לאישור הכנסת ורק לאחר אישור מליאת הכנסת, ישקול האם להפעיל את סעיף 52.

    "לא ביקשתי מח"כ איתן כבל לקיים התייעצות על סעיף 52.  אתמול, בכנסת, התקיימה ישיבה בהשתתפותי עם השר שטייניץ, המשנה ליועץ המשפטי עו"ד אבי ליכט וח"כ כבל ושם נבדקו לוחות הזמנים והאפשרויות המשפטיות הקיימות. צר לי שבתום ישיבה זאת בחר ח"כ כבל להודיע מה שהודיע ואף הבעתי כעת בפניו את מורת רוחי מתוכן דבריו" דברי דרעי.



    0 תגובות