הפרשנים לעניני חרדים מתנגחים בשאלה: ספין או לא

    ארי וידר 4 Comment on הפרשנים לעניני חרדים מתנגחים בשאלה: ספין או לא
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חזרתו הרשמית של אריה דרעי, גרמה לפרץ התכתבויות בין הפרשנים לענייני חרדים.

    בעוד שיאיר שרקי ועמית סגל שחשפו את הקלטת מביתו של הגר"ע יוסף זצ"ל מתפארים בכך שטענו שפרשיתו של דרעי היא "ספין", מנסה "פרשן הבית" אבישי בן חיים מערוץ 10 "להגן" על דרעי.

    וכך זה נראה.

    יאיר שרקי כותב: "לפני שבוע וחצי, כשדרעי התפטר בהרבה רעש צלצולים וסערת רגשות קראתי לו כאן ״הפוליטיקאי הציני בישראל״. כל הסימנים הראו שמדובר בספין מתוכנן, אבל בכל זאת, אני מוכרח להתוודות: לרגע אחד, ממש דקה או שתיים, העליתי בדעתי שאולי הפעם הוא רציני. שהוא נשבר.

    ככל שהעסק המשיך להתנהל במערכות מבויימות היטב (תמיד בשעה 8 בערב) היה ברור שיש מי שמנהל את התרגיל, את הקריאות הפומביות שיחזור, ורק מחפש סולם מספיק מפואר.

    אבל אז הגיעה הסופה שהסיטה את סדר היום הציבורי, והפיגועים בצרפת, שהשכיחו את דרעי, ואת התחנונים המבויימים שישוב. הוא יושב בבית אבל אף אחד כבר לא מדבר על זה.

    אז ככה, בעליבות, עם סולם עץ פשוט בדמות מכתב מוזמן מהרב שלום כהן, ״המרן החדש״, הוא נאלץ לחזור. בכל זאת יש קמפיין לנהל ובחירות בעוד חודשיים וחצי. העיקר, שאף אחד כבר לא מדבר על תוכן הקלטת".

    אבישי בן חיים לא נשאר חייב והגן על החשיפה שלו על ההתפטרות.

    "רק הערה אחת (מתוך ארבע, אבל אסתפק באחת): בניגוד למה שכתבת, היום שס הוציאו את ההודעה במיוחד אחרי השעה שמונה, רק כדי שמהדורות החדשות לא יוכלו לשדר. בדיוק בשביל שלא נוכל לשדר את זה וכדי לא לעשות סיבוב במהדורות. לדעתי הענייה זה ממש הפוך ממה שכתבת. ובאשר לקלטת: מה לא אכפת לך שגרמתם לרוב אזרחי ישראל לחשוב שהרב עובדיה אמר על דרעי שהוא גנב ולוקח שוחד למרות שהוא לא אמר זאת?…

    "לא בכדי שכנעתם את כולם, חוץ מאשר את השסניקים ובני משפחת הרב עובדיה שהם היחידים שלא כועסים על דרעי על הקלטת אלא להפך. מבינים את מה שלא הסברתם לצופים, את מה שבאמת מספרת הקלטת: שהקלטת מספרת איך קבוצת אנשים סכסכה בין הרב עובדיה לדרעי והסיתה את הרב נגדו). הדבר הכי מדהים: מה שהאליטה משמאל שהייתה התקשורת העויינת עשתה למתנחלים והכשיר למשל את הלבבות לגירוש מגוש קטיף, זה כלום לעומת מה שהאליטה החדשה מימין ששולטת כעת בסיפורה של שס דרך התקשורת עושה כעת לשס. אוהבך".

    גם עמית סגל לא נשאר חייב וצייץ לחבריו "בקשה אישית: תחזרו בבקשה שבועיים לאחור ונסו להיזכר לאילו פוליטיקאים, עיתונאים וכלי תקשורת היה אינטרס לשכנע אתכם שדרעי הולך הביתה על אמת".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      חבל חבל שחזר מי צריך אותו בכלל היתי בטוח שסוף סוף התפתרנו ממנו למרות שידעתי שזאת הצגה

    2. 3

      צודק ממש עצוב אי אפשר לבחור שס ממש לבכות

    3. 2

      ברור שזה היה ספין

    4. 1

      זה לא היה ספין!
      אנו שמחים מאוד שאריה חזר.
      מה שבטוח הוא שמה שהוא היה עושה היה לשונאיו על מה להתלונן בגלל שהוא אדם כ"כ חכם ומצליח יש לו הרבה אויבים.
      ומי שמתבטא כנגד הרב שלום כהן בצורה כזאת אין לו שום חלק ונחלה בציבור הספרדי והחרדי ולכן דעתו אינה מעלה ומורידה בענין.