לפיד: האירופאים ימצאו את חמאס מחר ברחובותיהם

    שלמה בן יוסף No Comments on לפיד: האירופאים ימצאו את חמאס מחר ברחובותיהם
    0:05
    23.05.24
    נתי קאליש No Comments on ההדלקה הגדולה בעולם: "נערכים לשלושים אלף איש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק ממאמצי ההסברה של ישראל בעולם התראיין הבוקר חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר, יאיר לפיד, לרשת BBC World ולרשת BBC London .

    בפתח הריאיון התייחס שר האוצר לפיד לטענות על פגיעה בחפים מפשע בעזה. לפיד אמר כי ישראל פעלה תמיד וממשיכה לפעול כדי לסייע לתושבים בעזה שאינם לוקחים חלק בפעולות הירי: "אנחנו מנסים להימנע כמה שאפשר מפגיעה בחפים מפשע. אבל צריך לזכור, אנחנו מתמודדים עם ארגון טרור שמשתמש באזרחים בעזה כמגן אנושי. הרג חפים מפשע הוא טרגי והוא שובר לב אבל אנחנו עושים ככל יכולתנו כדי להימנע מכך". שר האוצר הדגיש שישראל מסייעת לחפים מפשע בעזה: " האם אתה מכיר עוד מדינה בהיסטוריה שבזמן מלחמה מספקת מזון, תרופות וסיוע לתושבים באזור שבו ארגון טרור נלחם נגדה"?

    לפיד המשיך והתייחס לירי שמבצע חמאס מתוך בתי חולים ובתי ספר: "יש כאן שימוש ציני ברצון הטוב של הקהילה הבינלאומית לטובת ביצוע פשעי מלחמה נגד אזרחים" שר האוצר הדגיש כי ישראל הקימה בית חולים שדה בגבול עם עזה כדי לסייע לתושבים וכי ישראל מנסה לעזור לתושבי עזה יותר ממה שחמאס מנסה לעזור להם. לפיד: "הכתובת להרג חפים משפע היא חמאס. הם אשמים בהרג ובהרס בעזה. העולם צריך לדעת שאם אנחנו לא נילחם בחמאס, אז חמאס יגיע גם ללונדון, לפריס ולשאר העולם".

    שר אוצר הוסיף כי חמאס נחלש משמעותית במבצע האחרון: "אני חושב שאנשים מבינים עכשיו שאי אפשר לתת לטרור לשלוט בעזה. חמאס הוא חלק מהטרור העולמי יחד עם אלקאידה, ודעאש ".

    ביחס למטרות המבצע אמר לפיד: "המטרה המרכזית שלנו היא להגן על אזרחנו. אלפי רקטות נורו לעבר אזרחי ישראל. במקום להשתמש במלט שהועבר לעזה כדי לבנות גני ילדים ובתי ספר השתמש חמאס במלט כדי לבנות מנהרות טרור שמטרתן להגיע לגני ילדים ובתי ספר בישראל ולפגוע בילדינו. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן על תושבינו כמו שכל מדינה אחרת בעולם הייתה עושה".

    שר האוצר התייחס לניסיונות להביא להפסקת אש ואמר: "הסכמנו לא אחת להפסקת אש ובכל הפעמים חמאס הפר אותן והשתמש בהן כדי לפגוע באזרחי ישראל. אנחנו נעשה מה שאנחנו מאמינים שנכון עבור מדינת ישראל". בראיון ל BBC London אמר לפיד :"מדוע מדינת ישראל צריכה להסכים לדרישות חמאס. כפרס על ירי רקטות לאזרחים ישראלים?"



    0 תגובות