חכם עדיף מנביא: זקן ראשי הישיבות בארה"ב במכתב חריג 

    אבי יעקב 18 Comment on חכם עדיף מנביא: זקן ראשי הישיבות בארה"ב במכתב חריג 

    שמונה חודשים של מלחמה – והמדינה תקועה בבוץ: כל יהודי מאמין שואל את עצמו – אם היו נביאים מה היו אומרים כעת לעם ישראל?! מה יהיה, איך נצא מהמשבר?!  בצלאל קאהן חושף ב'מהדורת הבוקר' מכתב נוקב של מרן הגאון רבי אהרן פלדמן, זקן ראשי הישיבות בארה"ב, אליו הוא מצרף מאמר ארוך ונוקב עם דבר הנביאים, אילו היו עמנו • וגם, למה שומרי התורה לא נפגעו בשמחת תורה?

    16:23
    02.06.24
    חדשות קול חי No Comments on להבות מכלות את שדות הגולן כתוצאה משיגורים מלבנון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרסום ראשון: מכתב מבהיל ונוקב ששיגר מרן הגאון רבי אהרן פלדמן, זקן ראשי הישיבות בארה"ב, ראש ישיבת "נר ישראל" בבולטימור וחבר מועצת גדולי התורה באמריקה, ובו הוא מגולל את דבר הנביאים אילו היו עמנו, החל ממאורעות הטבח שערכו רוצחי החמאס בשמחת תורה, דרך מתקפת הטילים הענקית ששוגרו מאיראן, ועד ימים אלו.

    כנביא זעם מציף ראש הישיבה את סימני השאלה במחדל הגדול של צה"ל בשמחת תורה ומנגד את יד ה' שהייתה לשומרי המצוות ביום ההוא: "עד היום איש לא הסביר כיצד קרה הדבר (קריסת צה"ל ב-7 באוקטובר, א"י) שכן, למען האמת, אין הסבר הגיוני. ההסבר היחיד הוא שיד ה' היא זו שהובילה את מחדלי הצבא וזרעה הרס בישראל. היה זה הקב"ה שדיבר לעמו". כותב הרב בפתח המאמר.

    במסר החריף, מגולל הרב פלדמן את ההתרחשויות בישראל מהקמת המדינה והפיכת המושג 'יהודי' ממשמעותו האמיתית ל"מי ששייך ליישות לאומית חילונית. הייתי מודאג במיוחד ביום הכיפורים האחרון, השנה. כשבתי כנסת רבים בתל אביב התרוקנו והקהל נהר לכיכר דיזנגוף לקראת תפילת הנעילה, שבה כל מי שמזדהה כיהודי מתעורר להתקרב אלי. אנשים הפריעו לתפילות בחבטות, בדחיפות ובהפרחת סיסמאות" מילות "הנבואה" מהדהדות כפטישים.  

    "התחלתי לחשוש שמא עמי יאבד לי לנצח. לכן החלטתי לעורר אתכם בסטירת לחי אדירה. רציתי שתבינו שעד כה הצלחתם במלחמותיכם ובבניית הארץ, לא בגלל פיקחותכם או עוצמת צבאכם, אלא מפני שאני הוא שהגנתי עליכם ואני הוא שברכתי אתכם בהצלחה. רציתי שתבינו, שכאשר הסרתי לרגע את תמיכתי בכם , חכמתכם נגוזה כליל וצבאכם התגלה כחסר אונים".

    היתה זו מכה של אהבה, שהונחתה ביום שמיני עצרת, שנקבע במיוחד כדי לחגוג יחד אתכם כעם שלי . אתם בניי שאני אוהב ללא גבול, אבל הייתי צריך להטיל עליכם את המכה הזו כדי לגרום לכם להכיר בכך שתעיתם בדרך.

    חשוב לציין כי בהקדמתו ל"דברי הנבואה", לפני שמרן הרב פלדמן פתח את המסר מ"מנהיג הכל", הוא הקדים וכתב: "אין לנו נביאים שיפענחו עבורנו את המילים המדויקות של המסר הזה, אך על יסוד הדברים הכתובים בתורה ובנביאים, יש מקום להניח שהדברים היו כנראה נשמעים כך:"

    המכתב המלא


    18 תגובות

    מיין תגובות
    1. 18

      בס"ד
      מכתב יוצא מהכלל!
      יש להפיצו בכל מדיה אפשרית!

      1. הציונות זה אנטישמיות במסווה של יהדות.
        הציונות זה ענף של הבונים החופשיים והלומינטים והפרוגרסיבים עובדי כת השטן לוציפר שונאי ישראל.
        מטרת הציונות זה לבולל ולשמד את העם ועם ישראל.
        הציונות=567= המתיוונים גימטריה גדולה.
        הציונות =36=המתיוונים גימטריה קטנה.

        1. א. לא ראיתי מילה נגד הציונות, רק נגד חוסר הבנה של יד השם, הפרשנות נגד הציונות היא של הפרשנים
          ב. אנשים אוהבים לראות יד השם רק בצרות, אבל הקמת המדינה לא יד השם?!

    2. 17

      וואו, כמה חוכמה.

      1. הציונות זה אנטישמיות במסווה של יהדות.

    3. 15

      צריך זהירות גדולה מלדבר בשם ה'.

    4. 14

      ואאוווו אחד ההזויים בדיוק היום חברה טובה סיפרה לי שבן דוד שלה שהם ממש בקשר טוב נפטר בעזה, והיה לנו שיח על כול הקטע הזה של אמונה …. באמת בתקופה הזו יש כול כך הרבה אנדרלמוסיה ובילבול והמכתב כול כך נתן פורפורציה וסדר בכול מה שקרה…………
      נ.ב- שימו לב שיש שלוש דפים….

    5. 13

      היה מן הראוי להביא את כל הדפים זה רק חלק מהמכתב, חבל

      1. אפשר לדפדף בשלושת הדפים

    6. 12

      נו, באמת.
      ממש מבט עמוק מחורבן הבית עד השואה.

    7. 11

      אכן, חכם עדיף מנביא !
      הרב א. פלדמן שליט"א ת"ח עצום בעל רגש מיוחד ומבין גדול בנפש האדם. שנים לא עסק בכגון דא.
      עד שלבו החכם הביע את המבט על המתרחש מבחינה יהודית זכה וטהורה. ראית חכם מרחקת חקר ומעמיקת הבנה.

    8. 10

      זאת האמת לאמיתה ושורש כל הצרות

    9. 9

      איפה דברי הנביאים שדברו על מוסר בסיסי לפני מעשים ליצוניים של עבודת ה'? איפה "למה לי רוב זבחיכם אמר ה"? איפה "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה? הנביאים, וחז"ל לאורך הדורות היו פי כמה עמוקים ומורכבים מפשטנות הדברים במכתב.
      אולי כמה שנים צבא יעזרו לציבור החרדי לקבל יכולת לראות את כל דבר ה', ולא רק,את החלקיק שהם בוחרים לצטט

    10. 8

      שלום ל
      יש כאלה ששוכחים שהם עובדים אצל הקב"ה ולא הפוך. די בטוח שיש כמה אנשים, שממש לא יסכימו שהמשיח יבוא רק שאף אחד לא שואל אותם.

    11. 5

      תָּא חֲזֵי. "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ" (דניאל יב, ג) וְכוּ'. "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ" אִלֵּין אִנּוּן דְּמִסְתַּכְּלֵי בְּרָזָא דְּחָכְמְתָא בְּסִתְרֵי רָזִין דְּאוֹרַיְתָא אִלֵּין צַדִּיקַיָּא דְּעָבְדִין רְעוּתָא דְּמָארֵיהוֹן. וּמִשְׁתַּדְּלֵי בְּאוֹרַיְתָא יְמָמָא וְלֵילְיָא. אלו הם המסתכלים בסודות התורה, בסתרי סודות התורה. אלו הצדיקים העושים רצון אדונם, ומשתדלים לעסוק בתורה יום ולילה.

      וְאִלֵּין אִנּוּן מַשְׂכִּילִים דְּאִנּוּן מַשְׂכִּילִים בִּרְעוּתָא דְּמָארֵיהוֹן תָּדִיר. וְהָא אוֹקִימְנָא דְּלֵית דַּרְגָּא כְּדַרְגָּא דִּידְהוּ. אלו הן המשכילים שהם מסתכלים בתמידות ברצון אדונם. וכבר העמדנו שאין מדרגה כמו המדרגה שלהם.

      בְּגִין כָּךְ כָּל אִנּוּן דְּמִשְׁתַּדְּלֵי בְּאוֹרַיְתָא, אִקְּרוּן מַשְׂכִּילִים מִסְתַּכְּלָן בְּחָכְמְתָא מִסְתַּכְּלָאָן בְּרָזָא דְּחָכְמְתָא עִלָּאָה. לפיכך, כל אלו שמשתדלים בתורה ונקראים משכילים, מסתכלים בחכמת התורה, מסתכלים בסוד החכמה העליונה. אֵין סוֹף אִתְפְּשַׁט נְהִירוּ סָתִים דְּלָא יְדִיעַ, וְהַאי דְּנָפְקָא מֵאֵין סוֹף קַיְּמָא לְקַיְּמָא. אין סוף מפשט אור נסתר שלא ידוע, וזה יוצא מאין סוף לקיים הכל על קיומו.