מעמד ההכתרה בביאלא ועצרת מספד בפוניבז'

    נתי קאליש No Comments on מעמד ההכתרה בביאלא ועצרת מספד בפוניבז'

    לאחר הסתלקות האדמו"ר מביאלא זצ"ל, השבוע התקיים מעמד ההכתרה לבנו הרביעי שמונה להמשיך את ההנהגה. בישיבת פוניבז' ערכו עצרת לציון י"ב חודש להסתלקותו של מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל. וגם, אלו ההדלקות שצפויות להתקיים בהילולא דרשב"י | חדשת אנ"ש בהגשת נתי קאליש

    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נפתח את התכנית השבוע עם אירועי ל"ג בעומר. למרבה הצער, בשל המלחמה אמש הוכרז סופית כי מירון תהיה סגורה בפני ההמונים, ובמקום יתקיימו 3 הדלקות בלבד. של האדמור מבאיאן, של רבי שלמה משה עמאר, ושל הרב שמואל אליהו.

    עקב ביטול האירועים, במשרד ירושלים ומסורת ישראל, הודיעו על הקמת מתחם מיוחד בקבר שמעון הצדיק בירושלים, שם יתקיימו מעמדי הדלקות, ויהיו מתחמי חלאקעס והכנסות אורחים.

    את ההדלקה הראשונה יערוך מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף, כשבהמשך צפויים להדליק גם האדמורי"ם מקארלין וראחמסטריווקא.

    במירון יתקיימו 3 הדלקות בלבד, של האדמו"ר מבויאן, הרב שמואל אליהו ומרן הגאון רבי שלמה משה עמאר. אליהם יצטרפו אדמורי"ם ורבנים בעלי מסורת הדלקה.

    השנה עקב המצב, מירון תתרחב עד בית שמש, שם צפויה להיערך הדלקת ענק בראשות המשפיע הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן. לאחר סאגה גדולה, המתחם אושר סופית, והמקום צפוי להכיל עשרות אלפי משתתפים.

    אמש התקיימה בטבריה הילולתו של רבי מאיר בעל הנס. המונים עלו לציון, באירוע שנערך באישור פיקוד העורף, והתפללו למען הכלל והפרט.

     

    וליתר החדשות מהנעשה בחצרות הקודש:

    ביום חמישי בבוקר נערך בבית המדרש של ביאלה בירושלים מעמד ההכתרה לאדמו"ר הממשיך. באחדות מופלאה, בנו הגדול של האדמו"ר רבי לייבוש רב בית המדרש שערי תפילה במנצ'סטר, הכתיר את אחיו הרביעי, רבי יצחק יוסף דב לאדמו"ר הבא של חסידות ביאלה. האדמו"ר החדש דיבר כמה דקות בהתרגשות רבה, ואמר כי אביו החדיר את כח התפילה, וביקש שיעמוד למליץ יושר ברוחניות ובגשמיות. לאחר מכן נערך סיום משניות לעילוי נשמתו של האדמו"ר זצ"ל. ובסיום המעמד עלו החסידים לקברו של האדמו"ר במרומי הר הזיתים, בתום ימי השבעה.

    בשבת קודש התכנסו כלל החסידים לשבת התאחדות, והאדמור ערך את הטיש הראשון בו דיבר על גדולת הצדיקים שמסתלקים, והחובה להישאר באחדות. בסעודה שלישית נשא הרבי דברי תורה, והחסידים נפרדו לבתיהם בשירה.

     

    האזינו>>>

     

    ביום חמישי בערב נערכה עצרת מספד והתעוררות בישיבת פונוביז לציון י"ב חודש להסתלקותו של מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל. נשאו דברים נשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן וראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך דב פוברסקי. במהלך העצרת נשא דברים גם מרן ראש הישיבה רבי דב לנדו שליט"א והתייחס לחוק הגיוס, בדברים חריפים. כהמשך לדבריו, מרן ממרום גילו קיבל אליו השבוע תינוקות של בית רבן למבחן על החומר הנלמד.

    ילדי החמד של תולדות אהרן נכנסו במהלך השבוע שעבר למעונו של גאב"ד ירושלים מרן פוסק הדור הגר”מ שטרנבוך שליט”א להיבחן על המשניות אותם התחילו ללמוד לאחרונה. לפני סיום הביקור ביקש מרן פוסק הדור לשיר יחד עם הילדים ’אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח’ כדי להחדיר בהם צפיה לגאולה השלימה.

    האדמור מפוריסוב שהיה מורדם ומונשם בשבוע שעבר, התעורר השבוע וחל שיפור ניכר במצבו הרפואי. בחסידות ממשיכים להתפלל על רבי חנניה יוסף עקיבא בן רוחמא ליבא לרפואה שלימה.

    מצבו של האדמו"ר מקאסוב, שעבר טיפולים רפואיים בשנה האחרונה החמיר השבוע, ובחסידות קראו לציבו להרבות בתפילה על האדמו"ר רבי שרגא פייביש בן מלכה שישבו לאיתנו.

    האדמו"ר משאץ ויז'ניץ עבר השבוע ניתוח ראש מורכב בהצלחה. בחסידות ביקשו להמשיך ולהתפלל על האדמו"ר רבי מנחם דוד בן אלטע פערל לרפואה שלימה.

    ביום שני בערב נערך מעמד תפילה וזעקה בהיכל מנורה בתל אביב, להשבתם של כל החטופים בעזה במהרה ולישועת עם ישראל, בראשות המקובל הצדיק רבי יעקב עדס.

    ביום ראשון התכנסה מועצת הרבנות הראשית לישראל בישיבתה האחרונה – בראשותם של הרבניים הראשים לישראל הרה״ג הראש״ל הגר״י יוסף והרה״ר הגר״ד לאו. הישיבה נפתחה באמירת פרק תהילים להצלחתם של כוחות הביטחון, רפואתם של הפצועים וחזרתם של החטופים במהרה.

    בדברי הסיום של הישיבה אמר נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב הראשי הראש"ל הגר"י יוסף לחברי המועצה; ״עמדנו במשימה ברוך השם, היו הרבה פרשיות בנושא הגיור והכשרות ועמדנו במשימה והכל בזכות הרבנים חברי המועצה. אנחנו מתפללים בשם מועצת הרבנות על כל החיילים שנמצאים בחזית בצפון ובדרום, החיילים מוסרים את נפשם, צריך לחזק את עם ישראל בתפילות ובתורה"

    ביום שישי התקיים בקבר רחל מעמד תפילה להצלתו של הנער ארווין נתנאל בן ציונה, יהודי תושב איראן שנגזר עליו גזר דין מוות במדינה האכזרית. בחסדי שמיים העונש שהיה אמור להתקיים בשבת נדחה בחודש ובמשפחתו מבקשים מהציבור להתפלל להמתיק את רוע הגזירה.



    0 תגובות