בזכות שעון וטבעת: כך זוהתה גופתו של נשיא איראן

    חדשות קול חי No Comments on בזכות שעון וטבעת: כך זוהתה גופתו של נשיא איראן

    דיווח בניו יורק טיימס: גופותיהם של נשיא איראן ראיסי ושר החוץ עבדאללהיאן נמצאו השבוע באזור שרידי המסוק שהתרסק – שרופות לחלוטין באופן שלא ניתן היה לזהות אותן. לבסוף, ראיסי זוהה בזכות הטבעת שלו ועבדאללהיאן זוהה בזכות השעון שלו

    צילום: ללא קרדיט
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמעט שבוע אחר התרסקותו של נשיא איראן: גורמים בטהרן, בהם חברים במשמרות המהפכה, אומרים כי גופותיהם של ראיסי ושל עבדוללהיאן נשרפו מעבר ליכולת לזהותם על-פי המראה שלהם. ראיסי, כך מדווח העיתון 'ניו יורק טיימס', זוהה על-ידי הטבעת שלו – ועבדוללהיאן זוהה על-ידי השעון שלו.

    כזכור, מוקדם יותר השבוע הנשיא ראיסי וסר החוץ עבדאללהיאן נהרגו בהתרסקות מסוק באזרבייז'ן. במשך 14 שעות הם הוגדרו כנעדרים, עד שכוחות איראניים הצליחו לאתר את המסוק שהתרסק. הנשיא הובא למנוחות ביום שלישי. התגובות באיראן למותם של המנהיגים מעורבות, ונעו בין תפילות המונים ואבל לאומי לבין חגיגות ברחובות המלוות בזיקוקים.

    לפי צבא איראן, המסוק התפוצץ והתעטף בכדור של אש כאשר פגע בקרקע. הרשויות באיראן מסרו כי על-פי חקירה ראשונית אין חשד למעשה חבלה כלשהו, וכי אין שום סימן לקליעים שפגעו בכלי הטיס. אבל למרות זאת, פקידים רבים באיראן תוהים האם הייתה היצמדות לנהלים הביטחוניים במהלך הטיסה – ומדוע מסוק הנשיא המריא בתנאי מזג אוויר קשים.

    ההתרסקות הדרמטית הובילה לטלטלה במערכת הפוליטית באיראן, שכעת נערכת לבחירות כבר בסוף החודש הבא, ב-28 ביוני, אם כי בטהרן מדגישים כל העת כי המדיניות של המשטר לא תשתנה – גם לא ביחס לסיוע לחמאס ולחיזבאללה במלחמה נגד ישראל. נשיא איראן, נזכיר, הוא אמנם בעל השפעה רבה בכל הנוגע לענייני ניהול המדינה, בפרט בענייני פנים, אבל המילה האחרונה בכל הסוגיות הללו, במיוחד בנושאים הקשורים לפעילות צבאית ולפעילות משמרות המהפכה, שמורה למנהיג העליון עלי חמינאי.



    0 תגובות