השגריר ארדן בראיון טעון: "בעולם הערבי יודעים את האמת"

אבי בלום No Comments on השגריר ארדן בראיון טעון: "בעולם הערבי יודעים את האמת"

המהדורה המרכזית | השגריר גלעד ארדן לאבי בלום ב'קול חי': "האם שמעת את שגרירי מרוקו ובחריין אומרים שלא יהיה הסכם? לא. וזה לא במקרה, הם יודעים את האמת. יש שגרירים מהעולם המוסלמים שמבטאים את המסר שהם במידה מסוימת בעד מה שקורה, אנחנו עושים להם את העבודה המלוכלכת".

צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים ודוברות שב"ס
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"כבר חמישה חודשים שכל העולם רואה את ההרס בעזה, ולמרות זאת לא עברה שום החלטה משמעותית פה במועצת הביטחון של האו"ם. ארצות הברית היא היחידה שאפשר לסמוך עליה שתפעיל וטו בועידה הצבועה הזאת. אני פועל בהרבה דרכים יצירתיות לחשוף את האמת".

"לא חושב שאנשים בתפקיד מקצועי, כמוני, כמו שגריר, צריכים להביע ביקורת על נבחרי ציבור. יש אינטרסים של מדינות גם בעולם כמו מישיגן ומיניסוטה בהן יש ריכוז אוכלוסיה מוסלמית גדול. גם אנחנו בעד סיוע הומניטרי, אין חולק שמה שהיה לא יכול לחזור עוד"

"אנחנו לא כפופים לאמריקאים, אבל אנחנו רוצים להראות שאנחנו מקשיבים להם. גלנט יוצא לארה"ב, נראה אם הם יצליחו לשכנע אותנו. גם ביידן מבין שהפיתרון היחיד זה השמדת החמאס, אבל אנחנו רואים שזה רק דרך כניסה לרפיח".

לגבי היעדר התוכנית של ישראל ליום שאחרי ברצועת עזה: אני מסביר לשגרירים שביהדות יש 'סור מרע' ואחר כך עשה טוב. אנחנו קודם כל נלחמים, יש תוכניות אבל אנחנו קודם כל נכריע את החמאס, נעשה דה רדיקליציה לאוכלוסיה".

"לא סתם עם ישראל נקרא עם הנצח, ולא מפחדים מדרך ארוכה. באו"ם אני לא פוגש את שגרירי עמלק ומואב, עם ישראל שרד אותם עד היום ורק מתנצל. האם שמעת את שגרירי מרוקו ובחריין אומרים שלא יהיה הסכם? לא. וזה לא במקרה, הם יודעים את האמת. יש שגרירים מהעולם המוסלמים שמבטאים את המסר שהם במידה מסוימת בעד מה שקורה. אנחנו עושים להם את העבודה המלוכלכת.

"יש עוד דברים חיוביים שיצאו מהאירוע הנורא של השביעי באוקטובר, שיהדות ארצות הברית התעוררה. התעוררות רחבה ומשמעותית, בהפסקת תרומות לאוניברסיטאות, הדחת מרצים וקידום חוקים. יש אולי רבה רפורמית שקראה להפסקת אש, זה מעצבן, אבל רוב מוחלט של הפעילים התעוררו. אנחנו מביאים סיפורים אישיים של משפחות החטופים. להפגיש אותן, שיסתכלו להן בעיניים ולהבהיר לכולם שלא נעצור את האש עד שהחטופים יוחזרו"

לגבי גירוש ארגון אונר"א: "כדי לבטל את אונר"א צריך להעביר החלטת עצרת באו"ם, זה בלתי אפשרי בגלל המדינות המוסלמיות והאנטי דמוקרטיות. אנחנו פונים למדינות התורמות ומוכיחים את עומק החדירה של חמאס לארגון הזה. אנחנו לא ניתן לו להמשיך כל עוד לא מוסדר העניין הזה שבכך האו"ם שותף של ממש לטרור"

לגבי החזרת השגריר שעשה שר החוץ ישראל כץ: "שר החוץ עשה מעשה מקובל, של משיכת תשומת לב ציבורית. גם אני עושה שימוש בטלאי צהוב, אני מפרסם טלפון של סינוואר שידברו איתו על הפסקת האש".

האזינו לראיון המלא>>>

 

 



0 תגובות