ועדת החקירה: מתחם 89 תרם רבות להצלחת ההילולא

אתר קול חי 1 Comment on ועדת החקירה: מתחם 89 תרם רבות להצלחת ההילולא

דו"ח מירון: חברי ועדת החקירה מאשררים את התנהלות משרד ירושלים בהילולא אשתקד וממליצים להמשיך במתווה בשנים הבאות • השר פרוש הנחה לשלב את ההמלצות במתווה שיפורסם בקרוב לציבור

צילום: דוב בער הכטמן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת המלצות ועדת החקירה לחקר אסון מירון שפורסמו השבוע, ישנה התייחסות נרחבת למתווה ההילולא בשנים הבאות, תוך התייחסות למה שנעשה כבר בשנה החולפת, אז ניהלו את ההילולא השר מאיר פרוש והפרויקטור יוסי דייטש.

במסגרת המסמך המקיף זוכה מתחם ההילולא המורחב – מתחם 89, לשבחים מצד חברי הוועדה שמציינים כי "המתחם תרם רבות להצלחת ההילולה ולהקטנת צפיפות הקהל". הם מזכירים כי במתחם זה הוסדרו תשתיות זמניות, לרבות אוהלים להכנסת אורחים בהיקפים גדולים, במות לאירועי הדלקה, יציעים ומתקנים נוספים.

עוד נכתב, "למדנו כי בעקבות המלצות הביניים של הוועדה, בהילולה בהתשפ"ג צורף "מתחם 89" הסמוך למושב מירון לשטח שעמד לרשות ההילולה, וכי הדבר סייע בתכנון האירוע ותרם לפיזור צפיפות הקהל במהלכו. אנו שבים וממליצים כי תיבחנה כל האפשרויות להגדיל את השטח שעומד לרשות האירוע, כגון "מתחם 89", מתחם השטח של הר יהויריב וכל שטח אחר אשר תומך במטרת הגדלת השטח העומד לרשות ביצוע ההילולה".

עוד מוזכרת החובה כי הסדרנים במתחם יהיו מותאמים לקהל המגיע למירון, כפי שנעשה אשתקד והביא להצלחת מתווה הציון ואפשר את כניסת של כמאה אלף איש למקום. "אנו חוזרים על המלצתנו בהמלצות הביניים כי ניהול הקהל בציון ייעשה באמצעות סדרנים וסדרניות מן המגזר החרדי אשר יוכשרו ויתודרכו למשימה זו. נוכחנו כי יישום המלצה זו הפחית את חיכוכי העבר בין קהל המתפללים לסדרנים ולסדרניות והגביר את שיתוף הפעולה של קהל המבקרים בציון. אנו ממליצים לפעול כך גם בעתיד".

ברקע הצלחת משרד ירושלים ומסורת ישראל בהפקת האירוע, ממליצה הוועדה לאמץ את אופן הניהול לכל אורך השנה: "אנו ממליצים כי הגוף שיופקד על ניהול המתחם יפעל תחת השר האחראי ויהיה אחראי גם על ההילולה בל"ג בעומר, כמו גם על אירועים מרובי משתתפים אחרים המתקיימים במועדים שונים באתר. גוף זה הוא שיישא באחריות הביצועית לכל האירועים במתחם מירון, הכול בכפוף להנחיית השר ולהוראותיו. אנו ממליצים כי לארגון ההילולה ולניהולה ימנה הגוף המנהל גורם מקצועי המנוסה בניהול אירועים רבי-משתתפים, לממונה ("פרויקטור"). הממונה יפעל בכפיפות לגוף המנהל".

חברי הוועדה ממליצים להמשיך במדיניות שהוביל השר פרוש, לשיח מלא עם הציבור בכל שלב: "אנו ממליצים לקיים הסברה מקדימה ונרחבת באשר לחשיבות שיתוף הפעולה של הציבור בנוגע לזרימת הקהל בציון. אנו ממליצים לשתף בה את מנהיגי הציבור, ובמיוחד את מנהיגי הציבור החרדי, תוך הדגשת המסר בדבר הרצון לאפשר לכל המעוניין בכך לפקוד את הציון למשך זמן סביר, תוך שמירה על שלום הציבור. כשם שאדם אחד מבקש להתפלל בציון, כך מבקשים לעשות רבבות נוספים. צמצום משך השהות בציון, תוך התחשבות באחר, הם בבחינת מצוות "ואהבת לרעך כמוך" ויאפשרו לכל מי שחפץ בכך להשתתף בהילולה תוך שמירה על בטיחות".

במשרד ירושלים ומסורת ישראל נערכו מבעוד מועד להילולא וכעת מתכוונים לבצע את ההתאמות הנדרשות במתווה בהתאם להמלצות הסופיות ולאחר מכן יפרסמו אותו לציבור. במקביל, השר פרוש הנחה את גורמי המקצוע במשרדו להתחיל בתהליכים ליישום כלל המלצות ועדת החקירה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ציון לשבח! יישר כח!
    אבל בנוגע לקטע שלפני האחרון (המצוטט מהדו"ח]- שני משפטים וארבע פעמים 'תוך…'??
    יש לכתוב פיסקה תוך גיוון במילות הקישור כך שהמסר יובן תוך שמירה על תוכן הדברים 🙂
    *חובבת השכתובים